برترین های کسب وکار ایرانیتکنولوژی

شیوه پاک کردن ارورهای پرینتر اچ پی

چگونگی  از جمله پرسش هایی است که کاربران مدل های مختلف پرینتر اچ پی با آن مواجه هستند. پرینتر hp  از جمله محصولات پرطرفدار در بازار پرینتر ها می باشد. پرینتر یا همان چاپگر، نقش مهم و پررنگی در صنعت دیجیتال دارد. کاربران با خرید یک پرینتر، اغلب انتظار دارند سالها برایشان کار کرده و هزاران هزار برگه چاپ کند. غافل از اینکه این دستگاه محبوب نیز دچار مشکلاتی میشود که کاربران را به چالش می اندازد. دراین مقاله تعدادی از این مشکلات و راههای رفع آن را بیان میکنیم.

معمولاً در همه پرینترهای اچ پی در صورت بروز مشکل در دستگاه، خطاها به صورت پیغام های متفاوتی نیز برای کاربر به نمایش گذاشته می شوند. این پیغام ها که به صورت کدهای سه، چهار یا پنج رقمی هستند به وجود مشکل در بخش های مختلفی اشاره دارند. این کد خطاها کمک زیادی به تعمیر پرینترهای hp و سرویس پرینتر می کنند. به عبارت دیگر، کاربر و تعمیرکاران پس از متوقف شدن عملکرد دستگاه با مشاهده کد خطای نمایش داده شده می دانند مشکل از چه قسمتی بوده و چه اقدامی باید انجام دهند. اگر از کاربران همیشگی پرینترهای اچ پی هستید توصیه می شود رایج ترین ارورهای پرینتر اچ پی را بشناسید. در ادامه برخی از ارورهای رایج در پرینتر اچ پی با شما به اشتراک گذاشته می شود.

به عنوان بخشی از رایج ترین ارورهای پرینتر hp می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خطای گرم شدن

در بیشتر موارد این خطا نشان دهنده آسیب دیدگی کابل یا  است و با خاموش و روشن کردن دستگاه برطرف می شود.

خطای حافظه

اگر تراشه کارتریج ایراد داشته باشد، خطای حافظه نمایش داده می شود. البته نصب نادرست پرینتر هم می تواند علت صدور این خطا باشد. بهترین کار در این شرایط هم خاموش و روشن کردن چاپگر است. اگر مشکل حل نشد، چاپگر را مجددا در سیستم نصب کنید و در صورت تداوم ارور، به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر  مراجعه نمایید.

عدم وجود کارتریج EP

یکی دیگر از ارورهای پرینتر hp که نشان می  دهد کارتریج به درستی نصب نشده و یا به طور کلی شناسایی نمی شود. با نصب مجدد کارتریج می توان این خطا را برطرف کرد. اما گاهی نیاز به انجام یک سری تنظیمات و یا حتی تعویض کارتریج می باشد.

پر شدن حافظه

گاهی پرینتر خطای پر شدن حافظه را نشان می دهد. این ارور معمولا زمانی ظاهر می شود که حجم کار دستگاه بیش از حد مشخصی باشد و می توان را با کاهش سایز از بین برد. DPI  را کاهش دهید یا گزینه collate را غیرفعال نمایید. برای  می توانید این مطلب را بخوانید.

پیکربندی I / O

یکی از ارورهای رایج در پرینترهای اچ پی، خطای مربوط به پیکربندی است. این ارور معمولا با کد 22 نمایش داده می شود و بیانگر وجود یک ایراد بین رایانه و پرینتر است. برای شروع، کابل رابط بین دستگاه و رایانه را تعویض کنید و اگر مشکل حل نشد، با تیم تعمیرات پرینتر hp در محل تماس بگیرید.

خطای PS 16

یک خطای PostScript ، در این حالت باید یک فایل PostScript دیگر را امتحان کنید و همچنین می توانید SIMM PostScript  را دوباره تنظیم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مورد از ارورهای پرینتر hp و نحوه برطرف کردن آن می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

شناسایی ارور 50.4 پرینتر HP

ارور 50.4 پرینتر HP، یکی از خطاهای رایج در پرینترهای این برند است که افراد زیادی از آن شکایت دارند. معمولا وقتی این ارور نمایش داده می شود، روند کاری چاپگر متوقف شده و عملیات پرینت، انجام نمی شود. به همین دلیل لازم است که ضمن شناسایی دلایل صدور ارور 50.4 در پرینتر اچ پی، هرچه زودتر آن را برطرف کنید.

در ادامه این مطلب، دلایل ارور 50.4 پرینتر HP را معرفی کرده و راهکارهای برطرف کردن آن را نیز به شما آموزش می دهیم. اگر نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر داشتید، با نمایندگی اچ پی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا کارشناسان ما ضمن ارائه مشاوره رایگان، خدمات تعمیر تخصصی چاپگر را نیز به شما ارائه دهید.

دلایل صدور خطای 50.4 پرینتر اچ پی

نمایش خطای 50.4 در پرینترهای اچ پی، در بیشتر موارد مربوط به برد مدار است و عملکرد چاپگر را متوقف می کند.  معمولا دلیل اصلی صدور این خطا، سیم کشی نامناسب دستگاه است. در این حالت، کاغذ چاپگر به دلیل مشکلات فیوز، بدون چاپ بیرون می آید و چاپ متوقف می گردد.

به این ترتیب تعداد برگه هایی که  پرینتر چاپ می کند، به مرور زمان کاهش پیدا کرده و به مرور عملکرد دستگاه متوقف می شود. البته ایراد در بدنه پرینتر هم باعث نمایش ارور 50.4 پرینتر HP می شود. عدم بروزرسانی پرینتر هم می تواند یکی از دلایل صدور این خطا باشد.

نحوه پاک کردن کدهای خطای HP

گاهی باید برای رفع ارورهای پرینتر hp و دیگر برندها، کدهای خطا را پاک کنید. برای این منظور می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

رایج ترین مشکلات و رفع ارورهای پرینترhp

پرینتر اچ پی ممکن است با مشکلات و خطاهای مختلفی روبرو شود. با توجه به اینکه چگونه از دستگاه استفاده شود و یا اینکه چه مدت از کارکرد آن گذشته باشد، ارورهای متفاوتی در دستگاه روی می دهد. اما به طور کلی می توان برخی از ایرادات را از رایج ترین ارورهای پرینتر hp به حساب آورد.

به عبارت دیگر همواره برخی از مشکلات وجود داشته که در اغلب پرینترها احتمال روی دادن آنها وجود دارد. در ادامه برخی از رایج ترین ارورها را بررسی می کنیم. البته توجه داشته باشید که ممکن است ایرادات دیگری نیز در پرینتر اچ پی مشاهده شود که در اینجا به آن اشاره نشده است.

گیر کردن برگه در پرینتر

ممکن است هنگام پرینت گرفتن، برگه چند بار و پشت سر هم در پرینتر گیر کرده و مچاله شود. جهت رفع ارورهای پرینترhp در این حالت احتمالا تکه ایی از کاغذ در قسمتی که کاغذ را به داخل میکشاند، گیر کرده باشد. جهت رفع ارورهای پرینترhp ، زبانه های پرینتر را باز کرده و قسمت های مختلف را نگاه کنید و کاغذ را پیدا کرده و بیرون بکشید. البته پنلی نیز زیر پرینتر وجود دارد ، بنابراین زیر پرینتر هم بررسی کنید شاید کاغذ آنجا گیر کرده باشد. اگر کاغذ را در پنل زیر پرینتر دیدید، با احتیاط آن را بیرون کشیده و آزاد کنید.

همچنین رطوبت نیز ممکن است باعث شود برگه ها درون پرینتر گیر بیفتند که این امر بیشتر در پرینترهای قدیمی اتفاق میفتد.بنابراین همواره برگه ها را خشگ نگه دارید و تا زمان استفاده، تمام برگه ها در یک بسته بندی باشند تا مرطوب نشوند.

برگه پرینت نمیشود

این یک مشکل کلی است و احتمالات زیادی برای آن وجود دارد. ابتدا دستگاه پرینتر را بررسی کنید و ببینید چراغ Error روشن هست یا خیر. سپس بررسی کنید کاغذ در جای مناسب خود قرار داشته باشد. اقدام بعدی محفظه قرارگیری کارتریج است که نباید خالی باشد. پرینتر به دستگاهی که میخواهیم پرینت بگیریم از طریق کابل usb یا بی سیم، ارتباط داشته باشد.

در پرینترهای قدیمی، باید حالت چاپ کننده پیش فرض را انتخاب کنید پس وارد کنترل پنل شده از بخش Devices and printers، بررروی پرینتری که میخواهید استفاده کنید کلیک راست کرده و گزینه set as default را زده تا آن پرینتر به صورت پیش فرض انتخاب شود. همچنین در برنامه ایی که میخواهید پرینت بگیرید، دستگاه صحیح را باید انتخاب کرده باشید. شرکت HP بخشی با نام Print and scan doctor دارد . این بخش به شما کمک میکند تا جهت رفع ارورهای پرینترhp به راحتی اقدام نمایید.

صفحه خوب پرینت نمیشود

معمولا امکان اندازه دادن به صفحات در سایزهای دلخواه جهت پرینت وجود دارد، با این وجود، برخی صفحات وب مناسب پرینت گرفتن نمیباشند و مشکلات زیادی هنگام چاپ پیش می آورند. جهت رفع ارورهای پرینترhp در حالتی که صفحه خوب پرینت نمی شود به این ترتیب عمل کنی ؛

در مرورگر اینترنت اکسپلورر، گزینه ایی وجود دارد به نام print preview. با استفاده از این گزینه شما میتوانید نسخه یی از آنچه میخواهید چاپ کنید، قبل از پرینت گرفتن ببینید و اگر مورد پسند بود، اقدام به چاپ نمایید.گزینه land scape نیز صفحات را عریض میکند و به همین دلیل در پرینت صفحات وب توصیه نمیشود.

اتمام کارتریج

طبیعی است که با تمام شدن کارتریج، دیگر قادر به پرینت گرفتن نمیباشید. البته دستگاه پرینتر قبل از تمام شدن کارتریج، به شما پیغام میدهد. بسته به اینکه کاربر اداری باشید یا خانگی، عمر کارتریج نیز متفاوت است. در مورد کاربران اداری، چون تعداد پرینت بالاست، معمولا کارتریج نیز زود خشک میشود و باید اقدام به تعویض نمایید ولی در کاربران خانگی با مصرف پایینتر از پرینتر، کارتریج عمر بیشتری خواهد کرد. جهت رفع ارورهای پرینترhp ، هنگاهی که پیغام تعویض کارتریج را دریافت کردید، اقدام به تهیه کارتریج نمایید ولی تا زمانی که کارتریج کمرنگ  ویا متوقف نشده، کارتریج جدید را نصب نکنید.

پرینت شدن برگه سفید

در این حالت هر بار برگه ایی سفید پرینت میشود. مسیر زیر را جهت رفع ارورهای پرینترhp طی کنید: به کنترل پنل بروید، در بخش Devices and printers برروی پرینتر کلیک راست کنید گزینه Printing Preferences  را انتخاب کرده و به قسمت Seperator pages برسید. در پرینترهای HP، میتوانید دوبار برروی اسم پرینتر کلیک کرده و سپس برروی customize دوبار کلیک کنید و به بخش تنظیمات پیشرفته یا Advance بروید. در این بخش با دکمه اختصاصی Seperator pages، تنظیمات را انجام دهید.

برگه پرینت شده دارای کیفیت پایینی میباشد

مسدود شدن نازل جوهر در پرینترهای جوهر افشان و یا اشتباه چاپگر در پخش رنگها، میتوانند از دلایل پرینت بی کیفیت برگه باشند. جهت رفع ارورهای پرینترhp ، هد پرینتر را پاک کنید، به احتمال قوی مشکل حل خواهد شد. جهت این کار گزینه ایی در کنترل پنل پرینتر وجود دارد و یا میتوان نرم افزار پرینتر را از طریق کامپیوتر دستکاری کرد.

تعمیر پرینتر hp

در صورت بروز مشکل در پرینتر اچ پی، تعمیر آن امری ضروری محسوب می شود. تعمیرات پرینتر HP شامل رفع خطاها، عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات می باشد. یکی از مهمترین موضوعاتی که در رابطه با تعمیر پرینتر اچ پی باید مورد توجه قرار گیرد این است که انجام سرویس های دوره ای منظم می تواند تا حد زیادی از تعمیرات مکرر دستگاه جلوگیری کند. بسیاری از خرابی های پرینتر، ناشی از عدم انجام سرویس های دوره ای و تعویض به موقع قطعات مصرفی است.

با این حال، پرینتر دستگاهی است که بی نیاز از تعمیر نخواهد بود. با توجه به مشکلاتی که برای این دستگاه بروز می کند ممکن است نیاز به تعمیراتی همچون تعمیر یونیت لیزر، تعمیر درام، تعویض کارتریج، تعمیر کاغذکش، تعویض غلطک، تعویض مگنت، تعمیر مین برد، تعمیر و تعویض فیوزینگ و مواردی از این قبیل داشته باشد.

نمایندگی اچ پی و دیگر واحدهای تعمیرات

در تلاش است تا با همکاری نیروهای زبده و مجرب این مرکز، بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه ی فروش، تعمیرات و آموزش به تمامی هموطنان گرامی ارائه نماید. بهره مندی کارشناسان مرکز  از تجهیزات تخصصی تعمیر و  سبب گشته تا سطح کیفی خدمات ارائه شده در این مرکز ارتقاء یافته و رضایت بیش از پیش کاربران  اچ پی را سبب گردد. نمایندگی اچ پی با تلفیق دو پارامتر ضروری «تخصص» و «دانش» توانسته است .

تخصصی ترین خدمات را در  حوزه های فروش، آموزش و تعمیر به مشتریان، هموطنان و همکاران خویش ارائه نموده و نیازهای آنان را برآورده سازد. خدمات مرتبط با آموزش در مرکز ، خدمات مرتبط با فروش در  و خدمات مرتبط با تعمیر در مرکز تعمیرات اچ پی به مراجعان گرامی ارائه می گردد. نمایندگی  اچ پی در طول سالهای اخیر بر ترمیم و تعمیر  سبب گشته است . کارشناسان این مرکز موفق به رفع تمامی ایراداتی ریز و درشتی گردند که ممکن است به هر روی در محصولات اچ پی ایجاد شده باشند. خدمات مرتبط با ترمیم و تعمیر قطعات پرینتر اچ پی تنها یکی از خدمات ارائه در این مقاله کدهای خطای چاپگر HP و نحوه رفع آن ها مورد بررسی قرار می گیرد ، برای آشنایی هر چه بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

ظاهر شدن کدهای خطای چاپگر HP معمولاً وقتی که چاپگر شما خطا دارد یا کار نمی کند ، معمول است. چاپگر پیغامی را در چاپگر یا رایانه نشان می دهد. برای جلوگیری از جدی تر شدن مشکل چاپگر ، کدهای خطای رایج HP را پیدا کنید تا به شما در دریافت مشکل مناسب برای اصلاح چاپگر خود با کد خطا ، کمک کند.

نحوه پاک کردن کدهای خطای HP در چاپگر شما

در بیشتر موارد ، تنظیم مجدد ، پیام خطای HP را با دنبال کردن این مراحل ساده پاک می کند:

 02-خطای گرم شدن

این مشکل چاپگر HP معمولاً با مشکلات کابل درایور یا چاپگر همراه است. چاپگر را خاموش کنید. این پیام خطا باید ناپدید شود.

اگر این کار مفید واقع نشد چاپگر را خاموش کرده و کابل برق را به مدت 30 ثانیه خارج کنید ، کابل چاپگر را برداشته و دوباره روشن کنید. اگر این کار نیز مشکل را برطرف نکند ، ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد.

10 – خطای حافظه

پرینتر شما در تراشه کارتریج چاپگر مشکلی دارد که در خواندن آن مشکل دارد. این امر می تواند به دلیل عدم جابجایی ، خراشیدن یا عدم نصب صحیح در چاپگر باشد.

چاپگر در داشتن تراشه کارتریج تونر مشکل دارد زیرا قادر به خواندن آن نیست. چاپگر را خاموش کرده و کابل برق را به مدت 30 ثانیه خارج کنید ، کابل چاپگر را برداشته و دوباره روشن کنید.

سعی کنید کارتریج چاپگر را مجدداً نصب کنید و در صورت ادامه این مشکل ، این می تواند یک عیب سخت افزاری باشد. برای خرید تمام کارتریج های جوهر HP و کارتریج های تونر حتماً از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

کدهای خطای حافظه چاپگر HP

11  – خالی بودن سینی کاغذ

یک کد خطای آسان برای برطرف کردن ، سینی کاغذ چاپگر خالی است ، آن را باز کنید و دوباره با کاغذ پر کنید. اگر سینی کاغذ خالی نباشد ، ممکن است در حسگر یا سینی کاغذ مشکلی ایجاد شود.

اطمینان حاصل کنید که چاپگر روی یک سطح صاف قرار داشته باشد و قسمت تونر را تمیز کند. اگر کد خطا هنوز نمایش دارد ، بررسی کنید و مطمئن شوید سنسور کاغذ یا سنسور نوری تمیز بوده و آسیب نبیند.

12- باز بودن یا عدم وجود EP

اگر کارتریج تونر در چاپگر شما به درستی نصب شده باشد ، این می تواند نشان دهد که یا درپوش باز است یا سنسورهای PS5 یا فن های خنک کننده ممکن است نقص داشته باشند.

برای حل این کد خطا حتماً کارتریج های تونر نصب شده تا ارور از بین برود. اگر کد خطا به نمایش خود ادامه می دهد ممکن است خطای سخت افزاری داشته باشید.

13- مسدود شدن کاغذ

این کد به دلیل مسدود شدن کاغذ است ، مدل های جدیدتر از پرینترهای HP به شما خواهند گفت که مسدود شدن در کجا واقع شده است ، بنابراین می توانید دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا کد خطا را برطرف کنید.

اگر چاپگر HP با مدل قدیمی تری دارید ، باید خودتان به دنبال مسدود شدن باشید ، می توانید در یکی از چهار مرحله از چاپ این مسدود شدن اتفاق بیفتد. برای یافتن و استخراج کاغذ ، تمام نقاط دسترسی روی چاپگر را طی کنید. از ابزارهای سخت یا تیز برای جدا کردن کاغذ استفاده نکنید زیرا این امر ممکن است باعث آسیب دیدن پرینتر شود.

 

14 –عدم وجود کارتریج EP

این ارور نشان دهنده این است که کارتریج نصب نشده است یا چاپگر کارتریج نصب شده را تشخیص نمی دهد. نصب مجدد کارتریج معمولاً این کد خطا را برطرف می کند ، در غیر این صورت با تنظیم کارتریج برداشته شده مجدداً پرینتر را نصب کنید و پس از روشن شدن چاپگر مجدداً آن را نصب کنید.

16- مقدار تونر کم

یکی از کدهای خطای رایج HP ، این کد است نشان می دهد که کارتریج تونر کم است یا از تونر خارج شده است. با وجود این ، ممکن است تونر مقداری پودر تونر در کارتریج داشته باشد ، کافی است کارتریج را جدا کرده و آن را به آرامی تکان دهید تا دوباره پودر تونر باقی مانده را درون کارتریج توزیع کنید. اگر کارتریج تونر کاملاً تمام شد ، باید آن را جایگزین کنید.

20 – پر شدن حافظه

اگر حجم کار چاپ بیش از حافظه چاپگر است ، این کد خطا را می توان با کاهش سایز کار حل کرد که این کار از چند طریق قابل دستیابی است. در مرحله اول DPI را کاهش دهید یا غیرفعال کردن گزینه collate می تواند این مسئله را برطرف کند. اگر چاپگر اجازه می دهد می توانید حافظه اضافی نصب کنید.

21- حجم زیاد چاپ

کار چاپ از حافظه پرینتر بزرگ تر است این یک مشکل مشابه کد خطای 20 است بنابراین به همان راه حل نیاز دارد ، اندازه کار را کاهش داده یا حافظه بیشتری را نصب کنید.

22- پیکربندی I / O

کد خطای 22 نشان می دهد که یک خطای ارتباطی بین رایانه و چاپگر وجود دارد. اگر کابل به درستی کار نمی کند کابل دیگری را امتحان کنید ، چاپگر را به پورت رایانه دیگری وصل کنید. اگر کد خطا باقی بماند می تواند یک خطای سخت افزاری باشد.

24-حافظه کامل

صف چاپگر بیش از حد بارگذاری شده است ، تعداد زیادی کار در صف وجود دارد ، به دلیل این مسئله شبیه به خطای کد 20 و 21 راه حل این کد خطا یکسان است.

25-حافظه کامل

این کد خطا همان مشکلات خطای کد 24 را نشان می دهد ، لطفاً برای راه حل ها به کدهای خطا 20 و 21 مراجعه کنید. همه این شماره ها راه حل یکسانی دارند.

30- خطای PS 16

یک خطای PostScript ، این امر به شما نیاز دارد تا یک فایل PostScript دیگری را امتحان کنید و همچنین می توانید SIMM PostScript را دوباره تنظیم کنید. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این را در دفترچه چاپگر خود بیابید.

30.1.1 –خرابی دیسک

این ارور به دلیل خرابی درایو دیسک سخت چاپگر ، است. برای حل این مشکل به سادگی دکمه SELECT را فشار دهید تا چاپگر این مشکل را برطرف کند. اگر کد خطا هنوز هم وجود دارد ممکن است شما یک خطای سخت افزاری داشته باشید.

40- خطای انتقال داده

هنگام قطع اتصال بین کامپیوتر و چاپگر ، تمام کابل ها بین چاپگر و کامپیوتر را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید ، بررسی کنید که صفحه های EIO به درستی قرار گرفته اند. اگر چاپگر به صورت شبکه تنظیمات IP را دو برابر کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز تغییر نکرده است و همه چیز مطابق آنچه مطابقت دارد می باشد.

بعضی اوقات می توانید با فشار دادن دکمه SELECT این مسئله را نادیده بگیرید اما ممکن است در این صورت داده های از بین برود و به سادگی صفحات را دوباره چاپ کنید.

41 – خطای موتور چاپ موقتی

کد خطای 41 به کاربر اطلاع می دهد که چاپگر دارای یک خطای جزئی موتور بوده و به راحتی برطرف شده است.

49- خطای چاپگر یا خطای ارتباطی

این کد خطا می تواند به دلایلی مانند مشکلات کابل ، خطاهای سیستم عامل یا خطاهای سخت افزاری ظاهر شود.

می توانید فرایندهای تنظیم مجدد را همان طور که در بالای صفحه گفته شد امتحان کنید ، سپس اگر کد خطا هنوز به روزرسانی سیستم عامل را نشان می دهد ، از کابل های چاپگر مختلف استفاده کنید. اگر کد خطا بعد از انجام این مراحل هنوز نمایش یابد ، ممکن است چاپگر خطای سخت افزار را ایجاد کرده باشد.

پیشنهاد ویژه امداد چاپگر:

 50.x – خطای فیوزر

کد خطای 50 همه موارد مربوط به فیوز را نشان می دهد ، خواه این مربوط به مدارهای پشتیبان باشد ، یا فیوزر که  بستگی به تعداد دارد.

50.1- خطای فیوزر

به شما این امکان را می دهد تا بدانید که این فیوزر هنوز گرم می شود.

50.2- خطای فیوزر

این خطا معمولاً مربوط به مدار برق است.

کدهای خطای فیوزر چاپگر HP

50.3- خطای فیوزر

این خطا ، می تواند نتیجه خطای مدار باشد.

50.4- خطای فیوزر

مشکل در فیوزر ناشی از منبع تغذیه معیوب می باشد.

50.5- خطای فیوزر

نوع فیوزر اشتباه می باشد.

کدهای خطای فیوزر اشتباهی چاپگر HP

50.6 – خطای فیوزر

این خطا می تواند به دلیل گرمای بیش از حد رخ دهد.

50.7- خطای فیوزر

خرابی به دلیل فشار فیوزر اتفاق افتاده است. این خطا هنگام موتور درایو ظاهر می شود.

50.8- خطای فیوزر

ساب ترمیستور یک خطا را تشخیص داده است ، این کد نشان دهنده دمای پایین تر فیوزر است.

پیشنهاد ویژه:

50.9- خطای فیوزر

ساب ترمیستور یک خطا را تشخیص می دهد ، این کد نشان دهنده دمای بالای فیوزر است.

این کدهای خطا معمولاً به یک متخصص در زمینه تعمیر چاپگر نیاز دارند. شرکت امداد چاپگر از تخصص متخصصان با تجربه بهره می گیرد. برای استفاده از خدمات امداد چاپگر در زمینه تعمیر انواع چاپگرهای اچ پی می توانید با شماره های 02188532480، 09102221293 الی 09102221295 تماس حاصل فرمایید. تکنسین های مجرب این مرکز در مدت زمان کمتر از یک ساعت در محل مورد نظر شما حاضر می شوند و خدمات مورد نظر را ارائه می دهند.

51- خطای تشخیص پرتو

این کد خطا بسته به اینکه چاپگر چه مدلی است می تواند یکی از دو مورد زیر باشد. ابتدا در مدل های قدیمی این کد خطا به کاربر اطلاع می دهد که زبانه ای که شاتر لیزری را باز می کند وجود ندارد. در مدل های جدید ، این مشکل می تواند مربوط به واحد اسکنر لیزری باشد.

52- خطای سرعت پوینده نادرست

کدهای خطای HP 52 ، 52.1 و 52.2 همه به مسئله ای در آینه چندضلعی چاپگر اشاره دارند که منعکس کننده یک پرتو لیزر در واحد تصویربرداری است. اگر پیام همچنان ادامه داشته باشد ، می توانید تنظیم مجدد را برای پاک کردن پیام و همچنین کابل های جدید امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد با یک شرکت معتبر مانند امداد چاپگر تماس بگیرید.

54- خطای توان چرخه چاپگر

بسیاری از موارد می توانند باعث بروز این کد خطا شوند. در چند مدل این به معنی مشکل کارتریج تونر است.

55 – خطای مشکل ارتباطی داخلی یا خطای کنترل

احتمال وجود دارد که این خطا به دلیل ارتباط ضعیف بین کنترلر DC و قالب دهنده رخ داده باشد. تقصیر می تواند به  مشکل DIMMS یا مشکلات درایور منجر شود. اگر با تنظیم مجدد کد خطا درست نشود ، آن را به یک مرکز معتبر تعمیر پرینتر بسپارید.

56- خطای دستگاه چاپگر

بسته به نوع و مدل چاپگر لیزری ، این کد می تواند به معنی چند چیز متفاوت باشد. برای پاک کردن کد خطا ، موارد زیر را امتحان کنید:

57.xx  – خطای خرابی فن یا خطای گیربکس یا کارت حافظه

کد خطای دیگر بسته به نوع چاپگر می تواند به معنی چند چیز مختلف باشد. مدل های جدیدتر نشانگر این است که یک خطا در یکی از فن ها ایجاد شده است. چاپگر قدیمی تر با این کد خطا دارای مشکلات حافظه است یا چرخ دنده ها دچار مشکل شده اند.

58.xx – ارور

کد خطای رایج که می تواند به معنای طیف وسیعی از موضوعات باشد ، بسیاری از آن ها می تواند نتیجه سنسورهای معیوب ، کنترل حافظه ، فن ها یا کنترل DC باشد.

پیشنهاد ویژه:

59- خطای موتور

خطای موتور می تواند مربوط به خطایی باشد كه در یكی از موتورها ایجاد می شود ، این می تواند یكی از آن ها به دنبال موتور باشد. موتور اصلی ، موتور فیوزر یا موتور درام تصویر.  خطای کد 59 چاپگرهای مدل قدیمی مربوط به مشکلات حافظه است. با چاپگرهای مدل قدیمی می توانید چاپگرهایی را تغییر دهید که مجدداً خطا را برطرف کنند.

60.xx  – ارور

این کد خطا بسته به نوع چاپگرها به معنی یکی از دو چیز خواهد بود ، ابتدا در چاپگر مدل جدید تری وجود دارد که می تواند در سینی بالابر رخ داده باشد ، این امر می تواند با چک کردن سینی برای هر چیزی که مانع آن است برطرف شود. چاپگر مدل قدیمی تر این کد به یک خطای حافظه اشاره دارد ، برای رفع این کد خطا می توانید مجدداً نصب یا تغییر حافظه را انجام دهید.

61- خطای حافظه

اگر این مورد باشد می تواند در مورد تراشه های حافظه باشد. در صورت نمایش کد خطا ، می بایست تراشه ها را جایگزین کنید.

مسئله دیگر که این کد خطا می تواند به معنای خطا در صفحه قالب باشد ، بنابراین شما مجبور به جایگزین کردن صفحه قالب هستید.

62- خطای حافظه

شماره و راه حل مشابه کد خطای 61 است ، برای حل مشکل به کد 61 مراجعه کنید.

63- صفحه قالب معیوب

شماره و راه حل مشابه کد خطای 61 است ، برای حل مشکل به کد 61 مراجعه کنید.

خدمات امدادچاپگر

شرکت امدادچاپگر در زمینه شارژ و تعمیر پرینتر در محل فعالیت دارد. استفاده از تونر گرید a توسط نیروی متخصص این مرکز همواره سبب رضایت کاربران گرامی شده است. جهت خود کافیست با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نمایید.

شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت سرویس با تکنسین های در تماس باشید. شما همچنین می توانید جهت دریافت آخرین اطلاعات روز دنیا در زمینه پرینتر های نوظهور و قدیمی به بخش مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات تعمیر پرینتر در محل بی عیب و نقص این مرکز می توانید از طریق آنلاین و یا حضوری با این مرکز ارتباط برقرار کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا