برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

دومینیکا راهی برای ورود به آمریکا

دومینیکا، جاده مستقیم سفر به آمریکا

دیگر همه ما ایرانی ها می دانیم که در سال های اخیر چه محدودیت هایی برای سفر به آمریکا به وجود آمده است. از بالارفتن نرخ دلار و کاهش ارزش ریال گرفته تا تحریم های مالی و ممنوعیت ورود برای ایرانیان از جمله این اتفاق های ناخوشایند بوده است.

در چنین شرایطی متأسفانه بسیاری از متقاضیان ایرانی شانس دیدار اعضای خانواده شان را از دست دادند و بسیاری دیگر که اهل سفر بودند، نتوانستند از شهرهای مختلف آمریکا دیدن کنند.

دومینیکا کجاست: تاجران بسیاری از دنیای تجارت آزاد محروم شدند و گروهی دیگر به دلیل این محدودیت ها نتوانستند برای درمان، شرکت در کنفرانس های علمی، همایش ها و ده ها مورد دیگر به آمریکا سفر کنند.

این در حالی است که اگر متقاضیان، پاسپورت دوم از کشور معتبری مانند دومینیکا داشتند، به راحتی می توانستند درخواست ویزای توریستی ده ساله آمریکا بدهند و پاسخ مثبت ویزایشان را دریافت کنند.

.این پاسپورت به سرمایه گذاران خارجی کمک می کند تا بتوانند با آسان ترین و سریع ترین شرایط به ایالات متحده آمریکا سفر کرده و قراردادهای بین المللی امضا کنند. خانواده دانشجویان می توانند هر زمان خواستند به دیدن فرزندانشان بروند و یا از خدمات درمانی این کشور استفاده کنند.

در واقع پاسپورت دومینیکا تمام آن چیزی که این افراد نیاز دارند را در اختیارشان قرار می دهد.

صاحبان پاسپورت دومینیکا به راحتی می توانند برای دریافت ویزای توریستی 10ساله آمریکا و حتی کانادا اقدام کنند و 180 روز در سال بدون هیچ محدودیتی به این دو کشور سفر کنند. افرادی که پاسپورت دوم دومینیکا را دارند می توانند درخواست سفر خود به آمریکا را در تمام کنسولگری های آمریکا ثبت کنند.

فاصله کشور دومینیکا با آمریکا

کشور دومینیکا با نام انگلیسی Commonwealth of Dominica در حوزه دریای کارائیب و قاره آمریکا واقع شده است.

این کشور در اصل جزیره ای بکر با طبیعتی بی نظیر و فراموش نشدنی است که توجه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب کرده و در سال های اخیر به مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران، افراد مشهور و سلبریتی ها تبدیل شده است.

پایتخت این کشور یعنی شهر روسو را شهری رنگارنگ با معماری برجسته در سبک فرانسوی می دانند که با بازارهای محلی شلوغ، مردمی مهربان و فرهنگی جذاب شناخته می شود.

پارک ملی مورن توریس پیتون یکی از دیدنی  ترین جاذبه های طبیعی این کشور است که مثل جواهری درخشان در دومینیکا می درخشد.

رشته کوه ها و جنگل های بارانی، پارک ملی کابریت، دریاچه بویل، آبشار ویکتوریا، آبشار ترافلگار و… از جمله دیگر جاذبه های بسیار زیبای دومینیکا هستند.

خوب است بدانید که دومینیکا در سال 2022 برای ششمین سال متوالی به عنوان بهترین کشور برای دریافت شهروندی اقتصادی شناخته شد. خوشبختانه سرمایه گذاران ایرانی هم کاملاً مجاز هستند تا به صورت قانونی در دومینیکا سرمایه گذاری کرده و درخواست پاسپورت دهند.

برای رفتن به آمریکا از طریق دومینیکا بهترین و آسان ترین راه در دسترس، سفر هوایی است.

فرودگاه کنفیلد (Canefield) فرودگاه بین المللی دومینیکا است که در پایتخت یعنی شهر روسو واقع شده و پرواز های مختلفی از این شهر تا دیگر فرودگاه های بین المللی ایالات متحده آمریکا انجام می شود.

برای مثال از فرودگاه کنفلید تا فرودگاه جان اف کندی نیویورک (JFK) حدود 4 ساعت پرواز طول می کشد که البته ممکن است در یک یا دو کشور نیاز به تعویض مسیر داشته باشید تا در نهایت به نیویورک برسید.

مشترکات کشور دومینیکا با آمریکا

یکی از مهم ترین نقاط مشترکی که بین آمریکا و دومینیکا می توان پیدا کرد، زبان رسمی این دو کشور است.

اگرچه در دومینیکا مناطقی هم وجود دارند که به زبان فرانسوی یا کریول دومینیکایی صحبت می کنند، اما مهم ترین و مرسوم ترین زبان در این کشور انگلیسی است که بیشتر مردم به خصوص جوان ها تسلط خوبی به آن دارند.

وجه اشتراک دیگری که می توان بین این دو کشور به آن اشاره کرد، واحد پول آنها است. واحد پول دومینیکا دلار (کارائیب شرقی) است؛ اما دلار آمریکایی هم برای تجارت و استفاده در این کشور قابل قبول است.

برای مثال تمام هزینه هایی که برای انجام مراحل اداری و دریافت پاسپورت دومینیکا نیاز است پرداخت کنید، طبق دلار آمریکا محاسبه می شود، درنتیجه کار اقتصادی و تجارت در این کشور هم قابل قبول و حتی بین المللی است.

در ضمن سیستم مالی دومینیکا به بانک های بین المللی متصل است و دنیای تجارت آزاد را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین راه دریافت ویزای توریستی 10ساله آمریکا

واقعیت این است که در حال حاضر تنها راهی که می توان از طریق آن ایرانی ها بدون هیچ نگرانی و دردسری وارد کشور آمریکا شوند و حتی به بیش از 144 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند، داشتن پاسپورت دوم از کشوری  مانند دومینیکا است.

در واقع با استفاده از این راه می  توان تمام محدودیت ها، مشکلات و ممنوعیت هایی را که برای پاسپورت ایرانی وجود دارد کنار زد و یک سفر راحت و بدون دغدغه داشت.

دریافت پاسپورت دومینیکا یک فرایند چندماهه است که از طریق سرمایه گذاری در این کشور انجام می شود و بر خلاف سایر برنامه های سرمایه گذاری در کمتر از یک سال به نتیجه می رسد.

به نقل از britannica.com دریافت پاسپورت دومینیکا از دو روش امکان پذیر است. اولین روش شامل پرداخت کمک بلاعوض به دومینیکا می شود که هزینه  آن حداقل 100 هزار دلار آمریکا است.

دومین روش را هم با عنوان سرمایه گذاری در پروژه های تأیید شده دولت دومینیکا می شناسند که هزینه آن 220 هزار دلار آمریکا می شود.

البته علاوه بر این مبلغ، هزینه های دیگری هم تحت عنوان هزینه های جانبی برای بررسی پرونده و … باید از سمت شخص سرمایه گذار پرداخت شود که در مقاله می توانید جزئیاتش را بخوانید.

کدام پروژه سرمایهگذاری در دومینیکا را برای اخذ پاسپورت انتخاب کنم؟

برخی به اشتباه گمان می کنند که با خرید هر ملکی در دومینیکا می توانند درخواست اخذ پاسپورت بدهند در صورتی  که چنین نیست و دومینیکا برنامه ای برای اعطای پاسپورت از طریق خرید ملک ندارد. در اصل منظور از همان سرمایه گذاری در پروژه های مورد تایید دولت دومینیکا است.

در میان پروژه های مورد تأیید دولت یک فرصت استثنایی است که با استفاده از این فرصت می توانید یک تیر جسورانه پرتاب کنید و مطمئن باشید به چندین هدف برخورد خواهد کرد.

در واقع با سرمایه گذاری در این پروژه هم می توانید درخواست پاسپورت دوم بدهید، هم می توانید اعضای خانواده خود را در این برنامه تحت پوشش بگیرید و هم یک سرمایه گذاری ارزشمند و بی رقیب در یکی از نام دارترین مجموعه هتل های دنیا داشته باشید

منبع : hi.wikipedia.org

دکمه بازگشت به بالا