تکنولوژی

اصفهانی ها، بزرگترین خریداران گوشی پرچمدار در ایران هستند!


طبق نتایج یک بررسی آماری از بازار موبایل ایران، مردم اصفهان بزرگترین خریداران گوشی پرچمدار در ایران هستند. پس از آن نیز شهرهای اهواز، شیراز، کرج و اردبیل قرار گرفته اند.

براساس آماری که از سوی تکنولایف (یکی از فروشگاه   های تخصصی کالای دیجیتال) از تحلیل داده   های کاربران در سال 1401 منتشر شده، کاربران پنج شهر اصفهان، اهواز، شیراز، کرج و اردبیل درمیان  هزار شهری که در سال 1401 جهت خرید به فروشگاه اینترنتی تکنولایف مراجعه داشته اند، از سایر شهرها تمایل بیشتری به گوشی   های موبایل پرچم   دار و میان رده از خود نشان داده اند.

مطابق با آخرین آمارهایی که GSMA Intelligence در سال 2023 منتشر کرده، چیزی بالغ بر 126.9 میلیون دستگاه گوشی موبایل در ایران فعال است. این عدد نسبت به سال گذشته سه میلیون دستگاه (حدود 2.5 درصد) رشد داشته است. از سال 2018 تا به امروز نیز میزان علاقه کاربران ایرانی به گوشی   های هوشمند به میزان فراوانی رشد داشته و جایگزین گوشی   های دکمه   ای (فیچر   فون   ها) شده اند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سری S سامسونگ [اردیبهشت 1402]

بزرگترین خریداران گوشی پرچمدار در ایران

مطابق با این گزارش میانگین قیمت گوشی   های موبایلی که مردم تهران در زمستان 1401 خریده اند چیزی در حدود 9 میلیون تومان بوده است. اما از طرفی بزرگترین خریداران گوشی پرچمدار در ایران به ترتیب گوشی های گران   تری با میانگین قیمت 11 میلیون تومان را به دست آورده اند. طبق این گزارش، گوشی   های آی فون که یکی از گران   ترین گوشی   های موجود در بازار بوده، در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و کرج بیش از دیگر شهرها مورد استقبال بوده است.

همچنین سهم فروش گوشی   های هوشمند نسبت به گوشی   های دکمه   ای در تکنولایف نیز حدوداً 80 به 20 بوده؛ بااین حال نکته جالبی که در آمارهای این فروشگاه تخصصی اعلام شده و بسیار مورد توجه است، فروش بالای گوشی   های فیچر در برخی از شهرهای ایران است.

براساس این گزارش 11  درصد از گوشی   های تهران، 50 درصد از گوشی   های زاهدان، 54 درصد از گوشی   های سردشت، 45 درصد از گوشی   های سراوان، 45  درصد از گوشی   های جاسک، 30 درصد از گوشی   های ملایر، 39 درصد از گوشی   های چابهار و 58 درصد از گوشی   های قشم که در این پلتفرم خریداری شده اند، از دسته گوشی   های فیچر یا دکمه   ای هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بزرگترین خریداران گوشی پرچمدار در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ای بی سی مگ در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا