برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

چرا کرم دور چشم چشم را می سوزاند

چرا کرم ضد آفتاب را نباید دور چشم زد؟

بسیاری از ما به دلایل مختلف امکان دارد برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید و اشعه های مضر از انواع استفاده کنیم؛ تحقیقات اخیر نشان داده شده که برخی از دانشمندان بر این باورند که نباید از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کرد و این اولین سوال در ذهن بسیاری ایجاد شده است که چرا کرم ضد آفتاب را نباید دور چشم زد؟

برای این که بتوانیم به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم سعی کرده ایم در این مقاله تمام جوانب را بررسی کنیم و به شما را معرفی کنیم و به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم. فراموش نکنید که در هر شرایطی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد و فرقی ندارد که هوا آفتابی یا ابری است، استفاده از ضد آفتاب بسیار ضروری است و باید در هر شرایطی از آن استفاده کرد تا از پوست خود در برابر آسیب هایی همچون پرتوهای UV مضر خورشید محافظت کرد، از آنجا که ضد آفتاب یکی از اصلی ترین محافظت در برابر آسیب UV و سرطان پوست است، بسیار مهم است که مردم بدانند که چگونه آن را بکار ببرند.

چرا نباید از کرم ضد آفتاب برای  دور چشم لاکچری کوین استفاده کنیم

اگر زمان و حوصله ی کافی برای مطالعه تمام متن را ندارید تیتر مورد علاقه ی خود را انتخاب و کلیک نمائید

ضد آفتاب چیست؟

همه ما خوب میدانیم که نور خورشید می تواند در طولانی مدت چه آسیب هایی به پوست برساند و برای این که بتوانیم از این امر پیشگیری کنیم از راه های متعددی همچون ضد آفتاب استفاده می کنیم که این محصول بر خلاف آفتاب که غالبا از نظر جسمی کار می کند، محافظت کننده پوست در برابر آفتاب از نظر شیمیایی می باشد و از علائم طولانی مدت مانند آسیب در برابر اشعه خورشید به خوبی جلوگیری می کند و از پوست شما به بهترین شکل ممکن محافظت می کند.

استفاده از در شرایط مختلف یکی از مهمترین موارد مراقبت از پوست می باشد و جالب است بدانید که می تواند به شکل های مختلفی اعم از موارد زیر در بازار موجود باشد:

  • لوسیون ها
  • ژل ها
  • چوب
  • استیک ها
  • طیف گسترده ای از SPF

SPF چیست؟

برای این که بتوان یک را انتخاب کرد باید به رتبه بندی SPF موجود بر روی ضد آفتاب ها دقت کرد، اما چرا به این اندازه SPF مهم است؟ اگر همین سوال شما را به ستوه آورده است به خواندن ادامه دهید.

زمانی که در دراز مدت به هر دلیلی در معرض نور خورشید قرار می گیرید باید از یک استفاده کنید تا بتواند به بهترین شکل ممکن از پوست خود در برابر اشعه های مضر محافظت کنید، برای فهمیدن این موضوع باید به برچسب “SPF” در ضد آفتاب ها دقت کرد.

SPF در اصل عامل اصلی محافظت پوست شما در برابر خورشید است. به طور تقریبی میزان اشعه ماوراء بنفش مورد نیاز برای سوزاندن پوست شما در زیر آفتاب تخمین زده می شود. شما می توانید با یک کرم ضد آفتاب خوب تعیین کنید که چه مدت می توانید از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و چه زمانی نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب دارید.

کار اصلی یک  کرم پودر روزانه لاکچری کوین محافظت از پوست شما در برابر اشعه UVB است. که در اینجا “B” به معنای سوزاندن است و یک با ایجاد یک لایه نازک سبب بازتاب تمام اشعه های مضر از لایه بیرونی پوست شما می شود که در نتیجه از پوست شما محافظت می کند.

spf یا درجه ی محافظت کرم ضد آفتاب

کدام کرم ضد آفتاب بهتر است؟

نکات مهم بسیاری وجود دارد که می تواند در انتخاب یک  کرم روز لاکچری کوین فرانسه به شما کمک کند و ضامن سلامت پوست شما شود، بسیاری از افراد دغدغه این را دارند و با خود این سوال را مرور می کنند که چه کرمی است؟

همانطور که مستحضر هستید از هر کرم ضد آفتابی نباید برای پوست استفاده کرد، برای این که بتوانید کرم ضد آفتاب خوبی را انتخاب کنید در زیر به بررسی مواردی پرداخته ایم:

کرم ضد آفتاب هرچه شفاف تر باشد، اثربخشی آن بهتر است. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب در مدت زمان نه چندان طولانی خیلی راحت از بین بروند، حتی اگر در قفسه باشند. از این رو، خرید تازه ترین کرم ضد آفتاب بسیار مهم است. قبل از خرید آن، یکی را امتحان کنید و از طریق آن استفاده کنید تا زمان انقضا ضد آفتاب در کمد شما ذخیره نشود و به اصطلاح تاریخ انقضا آن تمام نشود.

  1. کرم ضد آفتاب خوب با مارک معتبر
  1. ضد آفتاب نباید حاوی مواد خطرناک باشد.
  2. همیشه به جای اسپری یا پودر، ضد آفتاب خامه ای را انتخاب کنید.
  3. انتخاب ضد آفتاب با برچسب SPF 30 یا بالاتر را انتخاب و استفاده کنید.
  4. مقاوم در برابر آب و تعریق
  5. حضور دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی

فراموش نکنید که هنگام چک کردن لیست مواد تشکیل دهنده، به دنبال دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی باشید.

ترکیباتی که در بالا به آنها اشاره شد برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به محصول اضافه شده اند. اما اکسید روی می تواند صورت شما را کمرنگ و مثل روح جلوه دهد، نکته مهمتر این است که برای پوست اطراف چشم بسیار مضر هستند.

تمامی موارد ذکر شده در انتخاب یک دخیل هستند و می توانند در سلامت پوست شما موثر باشند؛ همچنین برخی از این علل می توانند در تعیین نهایی قیمت موثر باشند.

ویژگیهای یک کرم ضدآفتاب خوب

چگونه می توان از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

برای استفاده از انواع کرم ضد آفتاب خوب و یا ژل ها، مقداری از کرم یا ژل را در کف دست خود بمالید و به طور مساوی آن را در تمام قسمت هایی از جمله صورت، گوش، دست، که ممکن است در معرض آفتاب قرار گیرند پخش کنید، یادآوری می کنیم که به هیچ عنوان از این کرم به دور چشم نزنید.

ضد آفتاب را به خوبی در قسمت های مورد نظر بزنید تا کاملا جذب شود و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

برای استفاده از ضد آفتاب اسپری، بطری را به صورت صاف نگه داشته و آن را به جلو و عقب روی پوست در معرض آفتاب بزنید.

هنگام استفاده از کرم های ضد آفتاب اسپری روی صورت، باید به نکاتی توجه داشته باشید که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  • 30 دقیقه قبل از قدم زدن در آفتاب، به جز اطراف چشم، ضد آفتاب را به تمام صورت بمالید.
  • شما می توانید در زیر آرایش خود از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.
  • در حالی که اشعه ماوراء بنفش در بالاترین حد خود است یعنی بین ظهر و اوایل غروب در منزل بمانید.
  • هنگام خارج شدن از عینک آفتابی بزنید.
  • برای محافظت از خود در برابر آفتاب از یک کلاه، روسری یا عینک استفاده کنید و تنها به ضد آفتاب اکتفا نکنید.

به قول گفتنی پیشگیری بهتر از درمان است، خرید یک به پوست شما کمک می کند تا پوستی سالم، جوان و زیبا داشته باشید. فقط به دنبال انتخاب یک ضد آفتاب در قفسه ها نباشید، به دنبال کرم ضد آفتاب خوبی باشید، که مناسب با نوع پوست شما باشد.

چگونه می توانم ضد آفتاب را از چشم خود خارج کنم؟

کرم ضد آفتاب به همان اندازه که می تواند برای قسمت های مختلفی از پوست مفید باشد برای اطراف چشم نیز می تواند به همان اندازه خطرناک باشد، بنابراین سعی کنید این توصیه را جدی بگیرید و از زدن کرم ضد آفتاب به دور چشم خودداری کنید و تا حد امکان از ضد آفتاب دور چشم استفاده نکنید.

در صورتی که بنا به هر دلیلی از این کرم در اطراف چشم استفاده کردید و به داخل چشم وارد شد بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید این است که بلافاصله چشم ها را با آب بشویید.

ایده آل ترین کار در این موقعیت دوش گرفتن است، چشم ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید، و بعد از آن به صورت مداوم پلک بزنید.

ممکن است بعد از آن حس گرگرفتگی به شما دست بدهد و حتی چشم شما کمی تحریک و قرمز شود.

اگر بعد از شستشو همچنان چشمان شما سوزش داشته باشد، نشان از وجود کرم ضد آفتاب در چشم است. در این شرایط سعی کنید از کمپرس سرد استفاده کنید و 15 دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید اگر همچنان این مشکل به طور کامل بر طرف نشد از اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید.

خارج کردن کرم ضدآفتاب از چشم

چرا نباید کرم ضد آفتاب را دور چشم زد؟

هنگام استفاده از ضد آفتاب روی صورت، مراقب باشید که از تماس با چشم و اطراف آن جدا خودداری کنید، با احتیاط استفاده کنید و توجه داشته باشید که بر روی پوست تحریک شده استفاده نکنید، پوست اطراف چشم به قدری نازک است که باید به نسبت قسمت های دیگر بیشتر از آن مراقبت کرد.

اما این مراقبت به این معنا نیست که در برابر نور خورشید تنها از یک استفاده کرد!

بسیار دیده شده است که برخی این نکته، یعنی نزدن ضد آفتاب در اطراف چشم را نادیده گرفته و به تمام قسمت هایی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد ضد آفتاب میزنند و بر این باورند که با این عمل می توانند از آسیب های احتمالی پیشگیری کنند.

شاید برای قسمت های مختلفی بتوان این تصور را با یک مهر تایید کرد اما برای اطراف چشم این موضوع صدق نمی کند و عمده علل بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

زدن ضد آفتاب در اطراف چشم برای برخی از افراد می تواند باعث سوزش و آلرژی های مختلفی شود. همچنین می تواند منجر به ایجاد حساسیت موقتی نسبت به نور شود. برخی ادعا می کنند که ضد آفتاب های شیمیایی همچنین می توانند باعث کوری برخی از افراد شوند، سوالی که در اینجا می توان آن را بیان کرد این است که آیا ارزش دارد که به این توصیه “ضد آفتاب را دور چشم نزنید” توجه نکرد و موجب به خطر انداختن سلامت خود شد؟

اگر به هر دلیلی ضد آفتاب به چشم شما خورد، تنها آن را با آب خنک بشویید و یا به پزشک مراجعه کنید.

شکی در این نیست که برخی از کرم های ضد آفتاب همانند بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی دیگر ممکن است ترکیبی از مواد شیمیایی را دارا باشند، که می تواند باعث سوزش پوست مانند قرمزی، تورم، تحریک و خارش شود.

این واکنش آلرژیک می تواند نتیجه مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب ها مانند رایحه ها و مواد نگهدارنده ها باشد. که در صورت استفاده از این محصول در اطراف چشم ممکن است خطرات بسیاری را به دنبال داشته باشد. که در برخی شرایط ممکن است این آلرژی برای برخی جزئی و برای برخی بسیار حاد باشد.

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب برای دور چشم

بسیار دیده شده است که اطراف چشم برخی از افراد لکه های کمرنگ آکنه وجود دارد که برای مخفی کردن آنها و پیشگیری از بیشتر شدن آنها اشخاص از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند غافل از این که استفاده از این کرم در اطراف چشم نه تنها به آنها کمکی نمی کند بلکه می توانند پیامدهای منفی را با خود به همراه داشته باشند.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از ضد آفتاب های مختلفی برای پوست خود، الخصوص اطراف چشمتان استفاده می کنید تا آکنه ها و لکه های روی پوست خود را مخفی کنید یا حتی اگر از این کرم برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده می کنید دست نگه دارید، زیرا برخی از مواد شیمیایی موجود در انواع ضد آفتاب ها می تواند مشکل شما را دوچندان کنند.

برای خلاصی از شر انواع لک و محافظت از پوست خود در برابر انواع اشعه، می توانید از کرم ضد آفتاب خوب غیر کومودوژنیک و غیر روغنی استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از یک و متناسب با پوست خود استفاده کنید تا از تمام خطرات احتمالی پیشگیری کنید و پوستی سالم را داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا