برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

راهنمای داکت اسپلیت

چگونه در زمستان و تابستان داکت اسپلیت را تنظیم کنیم؟

برای راه اندازی داکت اسپلیت در فصل تابستان و زمستان باید قبل از شروع فصل آن را تنظیم کنید تا بتوانید از استفاده کنید.
برای نحوه تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت باید ابتدا حالت قبلی داکت اسپلیت را غیر فعال کنیم برای مثال اگر برای تنظیم گرمایش داکت اسپلیت روی حالت سرمایش فعال است آن را غیر فعال کرده و سپس اقدام به فعال کردن حالت گرمایش کولر گازی شوید.
در ادامه این مقاله سعی دارد تا نحوه تنظیم سرمایش داکت اسپلیت و همچنین نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت را برای شما به صورت کامل توضیح دهد با زرین سرویس همراه باشید.

نحوه تنظیم سرمایش داکت اسپلیت

در این بخش نحوه سرمایش داکت اسپلیت را برای شما توضیح خواهیم داد در ادامه با زرین سرویس همراه باشید.
سرمایش داکت اسپلیت به واسطه کمپرسور موجود در یونیت خارجی و گاز مبرد تامین می شود که در فصل بهار و تابستان فعال می شود.

  • به صورت کلی قبل از شروع تنظیم سرمایش داکت اسپلیت باید سرویس داکت اسپلیت را انجام دهید.
    برای سرویس داکت اسپلیت باید ابتدا فیلترهای داکت اسپلیت را تمیز کرده و یا تعویض کنید.
    رادیاتورهای داکت اسپلیت را با استفاده از شیشه پاک کن و دستمال تمیز، پاک کنید.
    و …
  • در مرحله بعدی تنظیم سرمایش باید گاز مبرد داکت اسپلیت را بررسی کنید و در صورت لزوم شارژ گاز داکت اسپلیت را انجام دهید.
    سپس کمپرسور را بررسی کنید و آن را به صورت جدا گانه راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که کمپرسور به درستی کار می کند.
  • در این مرحله از تنظیم سرمایش کولر گازی تمام پنجره، در، پرده و … را ببندید تا از هیچ روزنه ای باد داکت اسپلیت شما خارج نشود و تنظیمات سرمایشی را انجام دهید.
  • سپس برای تنظیم سرمایش داکت اسپلیت دکمه cool روی ترموستات داکت اسپلیت را فعال می کنید و دمای ترموستات داکت اسپلیت را طبق دمای دلخواه خود تنظیم می کنید، بهترین دما برای منازل 26 الی 24 درجه می باشد.
  • در مرحله آخر تنظیم سرمایش داکت اسپلیت آن را روشن کرده و از باد خنک آن لذت ببرید.

ترموستات داکت اسپلیت چیست

ترموستات داکت اسپلیت پل ارتباطی میان مصرف کننده و دستگاه داکت اسپلیت است. مصرف کننده داکت اسپلیت با استفاده از ترموستات دستورات مورد نظر خود را روی دستگاه اعمال می کند. ترموستات داکت اسپلیت کنترل دمای محیط و زمان استفاده از دستگاه داکت اسپلیت را کنترل می کند.

شما می توانید با استفاده از ترموستات کارهایی مانند خاموش و روشن کردن دستگاه، تنظیم دما، تنظیم نوع عملکرد داکت اسپلیت، تعویض دما از سرمایش به گرمایش و بالعکس و … را انجام دهید.

ترموستات ها در کل به دو نوع آنالوگ یا دستی و دیجیتال تقسیم می شوند که در حال حاضر نوع دیجیتال آن محبوبیت بسیار زسادی در میان مصرف کنندگان پیدا کرده است.

دکمه خاموش و روشن داکت اسپلیت با شاسی power

چطور داکت اسپلیت را روشن کنیم شاید سوالی باشد که پاسخ آن ساده به نظر برسد. روش کارکرد ترموستات داکت اسپلیت برای خاموش و روشن کردن دستگاه به این صورت است که شما می توانید با استفاده از دکمه POWER که در ترموستات داکت اسپلیت مشخص شده است، دستگاه داکت اسپلیت را خاموش و روشن کنید.

روش تغییر حالت و دمای داکت اسپلیت

تغییر حالت دمای داکت اسپلیت با شاسی OPER MODE صورت می گیرد. تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان نیازمند قرار دادن داکت اسپلیت در حالت خنک کننده،که با نشان برف مشخص شده است.

تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان و حالت گرمایش لازم است تا از طریق ترموستات علامت خورشید را تنظیم نمایید. در صورتی که قصد دارید دمای داکت اسپلیت وابسته به آب و هوای محیط باشید داکت اسپلیت را در حالت دماسنج تنظیم کنید.

توجه داشته باشید برای تنطیم داکت اسپلیت در فصول مختلف سال از یک کارشناس فنی داکت اسپلیت کمک بخواهید. سرویس دوره ای داکت اسپلیت در زمان تغییر سرمایش به گرمایش و بالعکس دستگاه داکت اسپلیت صورت می گیرد.

شما می توانید با استفاده از شاسی SET TEMP دمای دستگاه داکت اسپلیت را به دو حالت دمای اتاق و دمای خروجی تنظیم کنید.

 

جهت مشاهده انواع کولرگازی ال جی به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

بهترین داکت اسپلیت با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید انواع داکت اسپلیت می توانید در وب سایت ما اقدام کنید

دکمه بازگشت به بالا