برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

تاثیر اسباب کشی در کودکان

فوت و فن اسباب کشی با کودکان

هنگام اسباب کشی، کودکان بیشتر در معرض آسیب دیدگی های روحی و جسمی قرار می گیرند. بنابراین آماده کردن کودکان برای نقل مکان و جمع کردن وسایل، نیازمند مدیریت صحیح می باشد. جهت بسته بندی وسایل می توان از شرکت های حمل و نقل و باربری کمک گرفت تا اثاث کشی بدون دردسر، با کمترین آسیب و حوادث احتمالی را تجربه کرده و هیچ مشکلی کودکان را تهدید نکند. در ادامه به بررسی اسباب کشی با کودکان می پردازیم. اگر در کرج سکونت دارید جهت اطلاعات بیشتر از هزینه باربری در کرج به سایت مراجعه کنید.

به نقل از شهروند بار، زمان اسباب کشی جو محیط برای کودکان بسیار استرس زا بوده و ممکن است با بد اخلاقی کودکان رو به رو شوید. در ادامه به بررسی چند نکته اساسی می پردازیم تا با کاهش استرس و مدیریت صحیح، جوی راحت و اسباب کشی لذت بخش برای کودکان و دیگر افراد خانواده به همراه داشته باشد.

آماده سازی کودکان جهت اسباب کشی

پیش از اسباب کشی باید کودکان در جریان امور جابجایی و نقل مکان قرار گیرند تا آمادگی لازم جهت اثاث کشی را داشته باشند. هنگام بسته بندی وسایل از کودکان درخواست کمک نمایید تا حس استقلال به آنها داده شود. در نظر داشته باشید، برنامه غذایی و استراحت کودکان همانند گذشته باشد و خللی در برنامه ها ایجاد نگردد. بسته به سن کودکان، آنها را با اسباب بازی یا سپردن کاری در اسباب کشی سرگرم نمایید تا به راحتی وسایل منزل را بسته بندی نموده و اسباب کشی به سهولت انجام شود.

در روز اسباب کشی وسایل ضروری مانند داروها، جعبه ی کمک های اولیه، پوشک، شیر مادر، غذا و نوشیدنی و تنقلات را جدا کرده تا در صورت نیاز به آنها دسترسی سریع داشته باشید. کودکان را پیش از جابجایی، با مکان جدید آشنا کرده تا استرس آنها را کاهش دهید.

اسباب کشی با کودکان به صورت جمعی

هنگام اسباب کشی، برای جمع آوری وسایل از کودکان کمک بخواهید تا علاوه بر آشنایی آنها با حس استقلال، موجب تقویت روحیه مشارکت در کودکان شوید. در نظر داشته باشید، کار کردن فرزندان با شیطنت همراه است که باید با صبر و حوصله آنها را نادیده بگیرید. هنگام بسته بندی، مراقب باشید کودکان تنها مجاز به بسته بندی وسایل سبک و بی خطر هستند و باستی آنها را از وسایل و لوازم سنگین دور نگهدارید تا آسیبی سلامتی کودکان را تهدید نکند.

زمان مناسب اسباب کشی با کودکان

خانواده هایی که فرزند آنها به مدرسه می رود، مناسب ترین زمان جهت اسباب کشی تابستان است. اما برای افرادی که دارای فرزند زیر 5 سال سن می باشند، بهترین زمان اسباب کشی هنگامی است که سرمای زیاد یا گرمای بیش از حد موجب به خطر انداختن سلامت کودکان نگردد.

بسته بندی وسایل در زمان های خاص

برای افرادی که دارای کودک هستند، باید بسته بندی وسایل در زمان های مشخص و مدیریت صحیح صورت گیرد تا به برنامه استراحت و غذای کودک لطمه ای وارد نشود. در صورتی که کودک سن پایینی دارد، هنگامی که فرزند خواب است و نیاز به مراقبت ندارد، می توانید کار بسته بندی را انجام دهید. اما در صورتی که سن فرزندان به حدی می باشد که بتوانند در بسته بندی وسایل کمک کنند، از آنها بخواهید در روزنامه پیچ کردن یا جمع آوری وسایل اتاق خودشان کمک کنند تا علاوه بر سرگرم شدن آنها، نیروی کمکی هنگام اسباب کشی محسوب شوند.

هنگام اسباب کشی کودکان را به مکان دیگری بفرستید

باید در نظر داشت، هنگام اسباب کشی توجه به کودکان کم نشود تا دچار استرس و بد قلقی نگردند. بنابراین در صورت مقدور بودن کودکان را روز اسباب کشی به مکان دیگری در نزد فامیل، همسایه ها و نزدیکان بسپارید تا زمان بارگیری وسایل و جابجایی از خطرات احتمالی در امان بمانند. در صورت انجام این کار، کوکان در روز اسباب کشی و جابجایی وسایل جلوی دست و پا نبوده و اسباب کشی با کودکان با مدیریت بهتر و سریع ترین زمان پیش می رود.

نحوه اسباب کشی با کودک

قطعا کودکان هنگام اسباب کشی بیشتر در معرض خطر و آسیب های روحی و روانی قرار دارند. معمولا والدین در این شرایط آنچنان درگیر کار و تدارک ملزومات جا به جایی هستند که توجه لازم را نمی توانند به کودکان داشته باشند.

والدین می توانند با مدیریت صحیح و گرفتن کمک از شرکت های باربری، اسباب کشی با بچه را راحت تر و کم دردسرتر تجربه نمایند. تمام موارد یاد شده نیازمند برنامه ریزی صحیح و مدیریت امور است.

بنابراین استفاده از خدمات یک شرکت باربری مطمئن می تواند به شما در زمینه بسته بندی و حمل اثاث منزل کمک کند. خوشبختانه شرکت بارنت در زمینه بسته بندی و  در خدمت همشهریان عزیز می باشد.

برای اینکه اسباب کشی با کودک را به تجربه ای شیرین و کم دردسر تبدیل کنید نکات و موارد زیر را حتما به خاطر داشته باشید.

  • از اسباب کشی یک غول بزرگ نسازید

گاهی عواملی همچون استرس، خستگی، فکر هزینه ها و … زمینه ساز می شوند برای اینکه شما مسائل کوچک و کم اهمیت را بزرگ تر از آنچه که هست ببینید. در چنین شرایطی به خود و اوضاع مسلط شوید و سعی کنید برای کودکانتان خاطراتی شیرین از اسباب کشی بسازید.

  •  مشارکت دادن کودک در اسباب کشی

با مشارکت دادن کودکان در اسباب کشی و سپردن امور کوچک و جزئی به آن ها می توانید به راحتی علاوه بر کاهش استرس آن ها به کودکان خود همکاری، نظم و مدیریت را بیاموزید.

به عنوان مثال می توانید جا به جایی وسایل کوچک یا کمک در بسته بندی وسایل جزئی را به کودکان بسپارید. این ترفند به شما در آرام کردن و سرگرم کردن کودک دلبندتان نیز کمک خواهد کرد اما فراموش نکنید که با صبوری شیطنت ها و خطاهای او را تبدیل به آموزش عملی مدیریت زندگی نمایید.

نکته: توجه داشته باشید تمام این موارد برای فرزندان بالای 5 سال است و بهتر است کودکان زیر 5 سال را در روز اسباب کشی به مکان دیگری بفرستید و از اقوام نزدیک خود برای مراقبت از کودکتان کمک بخواهید.با این کار استرس شما و کودک کاهش می یابد و با خیالی آسوده می توانید به انجام امور مربوط به اسباب کشی بپردازید.

  • زمان مناسب برای اسباب کشی با کودکان

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چه زمانی بهترین زمان برای اسباب کشی با کودک است؟

قطعا بهترین زمان برای اسباب کشی در خانواده هایی که فرزند دبستانی دارند فصل تابستان است؛ چرا که اسباب کشی و رفتن به محلی جدید برای زندگی برای کودکان استرس خاص خود را دارد این در حالی است که در فصل امتحانات با جا به جایی مدرسه یا تغییر منزل استرس مضاعفی بر کودکان تحمیل خواهد شد.

اما اگر فرزند مدرسه ای ندارید فصل بهار و تابستان بهترین فصل برای جا به جایی و نقل مکان است؛ چرا که احتمال سرماخوردگی فرزندان حین اسباب کشی یا چیدمان جدید منزل کاهش پیدا می کند.

  • هیچ چیز را از کودکان مخفی نکنید

یکی از بدترین فکرها و ایدها در مورد اسباب کشی سوپرایز کردن کودکان است! کودکان نیز به انداز شما حق دارند در مورد منزل جدید و نقل مکان شما بدانند و با شرایط جدید کم کم خود را اماده کنند.

بهترین راه برای کنار امدن کودکان با محیط جدید این است که قبل از اسباب کشی به محله جدید بروید و محله جدید، پارک و اسباب بازی ها را به اون نشان دهید تا احساس خوبی به این جا به جایی داشته باشد.

همچنین اگر برایتان مقدور بود قبل از اسباب کشی یکبار به منزل جدید بروید و داخل منزل جدید را با فرزندان تان نگاه کنید این کار به او کمک می کند تا قبل از نقل مکان تجسم ذهنی خوبی از منزل جدید داشته باشد.

نکته دیگری که در این زمینه می تواند راهگشا باشد صحبت کردن در مورد نحوه چیدمان منزل یا اتاقی که برای خود انتخاب کرده اند نیز برای آن ها آمادگی ذهنی ایجاد می کنید تا راحت تر بتوانند از منزل قبلی دل بکنند و به خانه جدید دل ببندند.

  • اهمیت مهمانی خداحافظی را فراموش نکنید

یکی از بزرگترین دغدغه های فکری کودکان این است که اگر به منزل جدید بروند دوستان و همبازی های قدیمی خود را از دست خواهند داد. برای حل این نگرانی کودکان تان می توانید با گرفتن یک مهمانی کوچک و دعوت دوستان فرزندتان به او این اطمینان خاطر را بدهید که قرار نیست دوستان و همبازی های قدیمی خود را از دست بدهد.

  • نکات یک اسباب کشی حرفه ای را رعایت کنید

انجام تمام امور به تنهایی قطعا ثمره ای جز خستگی و استرس مزاعف برای شما و دلبندانتان به همراه نخواهد داشت بنابر یان تا حد امکان سعی کنید از شرکت های خدمات اسباب کشی برای این موضوع کمک بگیرید.

اهمیت این موضوع راحتی و آسودگی خیال شما و کودکانتان است؛ شما می تواند چند روز پر استرس و خستگی را پیش رو داشته باشید یا نه …

تاثیر اسباب کشی در کودکان

اثرات روحی و روانی اسباب کشی بر کودکان متفاوت است؛ اما نباید این موضوع را کم اهمیت جلوه داد چرا که برای برخی از کودکان آنچنان این جا به جایی استرس زا است که ممکن است علائم خود را به شکل پرخاش، بی خوابی و خیس کردن تخت و … نشان دهد.

بهترین راه برای کنار امدن با جا به جایی منزل و قرار گرفتن در موقعیت جدید اولا کاهش استرس و درک کردن کودک و دوما دادن اطلاعات دقیق در مورد منزل جدید است. رعایت نکات یاد شده در متن بالا کمک زیادی می کند تا از اثرات سوء اسباب کشی در کودکان بکاهید.

نکته مهم:  قرار دادن وسایل کودک در کارتنی جدا و در دسترس کمک می کند تا کودکتان به محض ورود به منزل جدید احساس راحتی کند.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا