برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

مشکلات و خرابی های رایج سولاردام و ماکروفر ال جی

نمایندگی تعمیر سولاردام ال جی

در ابتدا پیش از آن که به سراغ عیب یابی سولاردام ال جی و خرابی هایی که ممکن است برای آن رخ دهد بپردازیم، یک نکته کلیدی را باید برای شما عزیزان شفاف سازی کنیم و آن هم گزینه ای به نامه کارت گارانتی سولاردام ال جی می باشد! با این وجود اگر شما از فروشگاه مرکزی و مجاز اقدام به خرید سولاردام ال جی کرده اید، کارت گارانتی در کنار فاکتور تقدیم حضورتان شده است که به وسیله این کارت می توانید به نمایندگی سولاردام ال جی مراجعه کنید و از خدمات پس از فروش ال جی استفاده نمایید.

گرم نشدن غذا در سولاردام ال جی

یکی از رایج ترین ایراداتی که ممکن است برای سولاردام ال جی به وجود آید، گرم نشدن غذا می باشد و ناشی از خرابی قطعات متعددی خواهد بود که شما از پس تعمیر آنها بر نخواهید آمد. اما چرا این خرابی رخ می دهد؟ در ادامه به قطعاتی پرداخته ایم که خراب شدن آنها مساوی با گرم نشدن غذا در سولاردام ال جی می باشد و عبارتند از:

  1. خرابی مگنترون.
  2. خرابی خازن.
  3. خراب شدن ترانس های ولتاژ.
  4. خرابی برد.
  5. خرابی میکروسوئیچ درب.
  6. سوختن دیود.
  7. چرب بودن بیش از حد غذا.

اما راهکاری که در این خصوص تکنسین های ما به شما پیشنهاد می کنند این است که سولاردام را تمیز کنید و سپس غذایی با سطح چربی بسیار پایین درون آن قرار دهید. اگر مشکل مجددا رفع نشد، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنند و نیازی به تعویض قطعات سولاردام ال جی نداشته باشید. با این وجود لازم به ذکر است که تکنسین های مجرب ما با دانش تخصصی تعمیراتی که دارند، تمام تلاش خود را می کنند تا بدون تعویض قطعه، مشکل شما برطرف شود.

چرا سولاردم غذا را گرم نمی کند؟

اولین و رایج ترین مشکل در رابطه با مایکروویو و سولاردم گرم نکردن غذا با وجود کار کردن آن هاست. دلایل متعددی موجب بروز این مشکل می شود:

  1. دیود خراب شده است. در این صورت ولتاژ مورد نظر توسط سولاردم و مایکروویو دریافت نمی شود. در نتیجه غذا به خوبی گرم نخواهد شد. برای حل این مشکل دیود باید تعویض گردد.
  2. خراب شدن سوئیچ درب سولاردم یا مایکروویو که باید تعویض گردد.
  3. حجم غذا زیاد است. بهتر است از حجم غذای مورد نظر کم کنید.
  4. کثیف بودن فضای داخلی موجب عدم انتقال حرارت در محفظه می شود. بنابراین فضای داخلی را تمیز کنید تا مشکل برطرف گردد.
  5. اگر غذای شما بیش از حد چرب باشد، زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد. بنابراین اندکی بیشتر صبر کنید. در صورت گرم نشدن با تعمیرکار تماس بگیرید.

برای مایکروفرهای با رنج بالا، ممکن است یک فن خروجی در نظر گرفته شود که به تمیز نگه داشتن هوای بالای اجاق کمک می کند. وقتی فن خروجی از کار می افتد، می توانید به بررسی چند قسمت از دستگاه بپردازید. ابتدا فیلترهای هوا را بررسی کنید. تعویض یک فیلتر زغالی یا مشبک فلزی، و یا شستن و تمیز کردن آنها، می تواند جهت رفع این مشکل بسیار سودمند باشد. بعضی اوقات، این تنها کاری است که شما باید انجام دهید تا فن خروجی دستگاه کار کند. سپس، تمام قطعات متحرک را جدا کرده، تمیز کرده و دوباره سر جایش قرار دهید. و اگر در مجموعه فن خروجی قطعه ای دچار خرابی شده، آن را تعویض کنید.

علت نچریخیدن سینی مایکروفر چیست؟

اولین و رایج ترین مشکلی که ما قصد داریم در این گزارش آنرا مورد بررسی قرار دهیم، مشکل نچرخیدن سینی مایکروویو می باشد که یک مشکل رایج است و می تواند پس از گذشت چند سال رخ دهد. اما به چه علت ممکن است این خرابی رخ دهد؟ دلایلی که می توانند منجر به این خرابی شوند، به نسبت زیاد هستند و صرفا نمی توان یک علت را برای این خرابی مشخص نمود! با این وجود این خرابی قابل تعمیر و رفع است و نیازی به خرید مایکروفر جدید ندارید! در ادامه مهم ترین دلایل این خرابی را بررسی کرده ایم:

  1. کثیف بودن غلتک های سینی.
  2. خرابی غلتک های زیر سینی.
  3. خرابی کوپلینگ مایکروفر.
  4. خراب شدن موتور گردان.
  5. خرابی شفت مایکروفر.
  6. خرابی برد مایکروویو.

نکته: معمولا این خرابی مبنی بر عوامل بالا رخ می دهد که بجز موارد 4 و 6، بقیه موارد در خانه توسط شما عزیزان با کمترین هزینه قابل تعمیر و رفع می باشد. اما جهت عیب یابی ماکروفر به صورت اصولی می توانید به شعب شرق و غرب آریابهکار مراجعه کنید.

مشکلات رایج ماکروفر ها

چرا ماکروفر جرقه می زند؟

یکی از مهمترین مشکلات رایج که برخی از افراد در ابتدای خرید ماکروفر با آن مواجه می شوند، جرقه زدن ماکروفر است. یکی از دلایل این اتفاق، قرار دادن ظروف فلزی و یا ظروف دور طلایی در ماکروفر می باشد. همان طور که می دانید تنها ظروف چینی و یا شیشه ای را می توان در داخل این دستگاه گذاشت. ولی در صورتی که از ظروف مجاز استفاده کرده اید ولی همچنان ماکروفر شما جرقه می زند، دیود دستگاه را بررسی کنید.

دلیل توقف ماکروفر در حین کار چیست؟

غذا را در داخل ماکروفر گذاشته و دکمه استارت دستگاه را می زنید. دستگاه در حال فعالیت است ولی پس از چند ثانیه مجدد به حالت اولیه خود باز می گردد. در صورت تجربه این مشکل ابتدا سوئیچ درب را مورد بررسی قرار دهید. زیرا این سوئیچ ممکن است بر اثر حرارت بیش از حد شل شده و همین امر باعث اختلال در دستگاه می گردد. همچنین در صورتی که ماکروفر شما لمسی است، اتصالی ضعیف در این صفحه رخ داده است.

چرا سینی زیر ماکروفر نمی چرخد؟

در هنگام استارت خودرو سینی زیر آن شروع به چرخش می کند تا تمام قسمت های غذا به صورت یکسان گرم شود. عدم چرخش این سینی باعث می شود که غذا به خوبی و به صورت یکدست گرم نشود. برای بررسی این مشکل ابتدا سینی را برداشته و زیر آن را تمیز کنید و سپس به صورت صحیح آن را سر جای خود قرار دهید. همچنین در صورتی که ظروف بزرگ است، آن را در ظرف کوچک تر بریزید. اگر همچنان سینی قادر به چرخیدن نباشد، باید لاستیک های زیر آن را تعویض کنید.

دلیل روشن نشدن ماکروفر چیست؟

گاهی ممکن است غذا را در داخل ماکروفر گذاشته و هر چه دکمه ها را می زنید دستگاه کار نمی کند. در این مواقع باید برق دستگاه را چک کنید. بنابراین برق ساختمان و برق ورودی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که اختلالی در آن وجود نداشت، این امکان وجود دارد که برد دستگاه دچار مشکل شده باشد. برای رفع آن باید از یک متخصص کمک بگیرید زیرا برد دستگاه بسیار حساس است و خرابی آن می تواند هزینه بالایی را برای شما به دنبال داشته باشد.

نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج با 25 سال سابقه در زمینه تعمیر مایکروفر یا مایکروویو و انواع لوازم خانگی را به صورت تخصصی و در سریع ترین زمان در محل و منزل شما عیب یابی و تعمیر میکند. قیمت و هزینه ای که برای عیب یابی و تعمیرات پرداخت میکنید، کمترین در بین همکاران و بر اساس تعرفه اصناف میباشد. شما با توجه به اینکه تعمیرات در محل و منزل شما انجام میشود می توانید از نزدیک شاهد روند تعمیر مایکروویو باشید.

دکمه بازگشت به بالا