برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

چرا باید ملک خود را سنگ فرش کنیم؟

سنگ فرش چیست؟

شاید اولین سوالی که به ذهن شما برسد، این باشد که اصلا سنگ فرش چیست؟ انواع مختلف آن کدامند؟ چه نوع سنگی برای سنگ فرش مناسب است؟ چگونه محوطه تجاری اداری ؛ مسکونی و یا  محوطه ویلا را سنگ فرش کنیم؛ تا زیباتر به نظر برسد؟ برای اینکه به این سوالات شما پاسخ داده شود تا انتهای این مقاله با گروه تامین سنگ همراه باشید.

سنگ فرش از کنار هم قرار دادن سنگ ها، به صورت منظم یا نامنظم، به وجود می آید. این نوع پوشش اغلب برای کف در داخل یا خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ فرش استحکام بالایی دارد و علاوه بر زیبایی در شرایط مختلف آب و هوایی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. این نوع کف پوش برای محیط های پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که نسبت به ضربه و سائیدگی مقاوم است.

سنگ فرش فضای داخلی

برای سنگفرش فضاهای داخلی تجاری و اداری به دلیل تردد زیاد باید سنگی را انتخاب نمود که مقاومت سایشی و جذب آب مناسبی داشته باشد. سنگ گرانیت و سنگ های مرمریتی که مقاومت بالایی دارند گزینه مناسبی برای کف واحدهای تجاری و اداری می باشند. پیشنهاد گروه  تامین سنگ برای سنگ فرش تجاری اداری ایرانی، سنگ گرانیت نهبندان، سنگ گرانیت زاهدان، سنگ گرانیت سفید نطنز، سنگ مرمریت آرک بسطام، و سنگ مرمریت مهکام است. در پروژه های لوکس و بزرگ سنگ ها به صورت چند ورق اسلب و یا سایزهای 100*100 یا 80*80 استفاده می شوند.

انواع سنگ فرش تجاری اداری

سنگ فرش مرمریت: سنگ های مرمریت یکی از زیباترین سنگ های موجود است که در دسته انواع سنگ فرش قرار می گیرد . این سنگ ساختمانی از گونه های بسیار زیادی تشکیل شده و بسیار متنوع است. به همین جهت به راحتی می توان از این سنگ زیبا در هرجایی که مدنظرتان می باشد استفاده کنید. اما این سنگ بدلیل جذابیت بالا پیشنهاد می شود به عنوان سنگ فرش در نمای داخلی استفاده شود و پیشنهاد می کنیم از این سنگ در مکان ها پرتردد استفاده نشود.

سنگ فرش تراورتن: در انواع سنگ فرش می توان سنگ تراورتن را قرار داد . سنگ تراورتن که نوعی سنگ آهک متخلخل است همچون سنگ مرمریت در دسته سنگ های تزئینی قرار می گیرد . اما برعکس سنگ مرمریت از این سنگ ساختمانی می توان در مکان های پرتردد استفاده کرد . این سنگ همچون سنگ مرمریت متنوع بوده و در رنگ های مختلفی همچون زرد، قهوه ای، لیمویی، قرمز، سیاه، گردویی ، سفید و …. می باشد.

سنگ فرش گرانیت: سنگ گرانیت که از سرد شدن مواد مذاب به وجود می آید، یک سنگ به شدت پایدار بوده و اجزای تشکیل دهنده آن بسیار پایدار می باشند. به سبب سختی بالای این سنگ می توان از آن در مکان های پرتردد به صورت سنگ فرش استفاده کرد و می توان سنگ گرانیت را در دسته انواع سنگ فرش به کار برد. شما می توانید با استفاده از سنگ گرانیت یک عمر خیالتان از سنگ فرشی که درست کرده اید، آسوده باشد.

چگونگی نگهداری از سنگ فرش؟

برای تمیز کردن سنگ فرش شما به هیچ مواد خاصی نیازی ندارید و تنها یک آب و جارو کافی است. آنها را بطور منظم تمیز کنید تا ظاهر و طول عمر آنها بیشتر شود. همچنین سنگ فرش ها عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. سنگفرش های بتنی که در مکان های پرتردد وجود دارند که امکان فرسودگی آنها بالا است، سعی کنید هر دو سال یکبار آب بندی کنید. سنگفرش های سفالی یا آجری معمولاً نیازی به آب بندی ندارند مگر اینکه مرتباً با گریس و روغن تماس داشته باشند، مانند اطراف رستوران ها یا تعمیرگاه های خودرو که روغن نشت می کنند. برای تمیز کردن سنگفرش های آجری، از آب و مقدار کمی مواد شوینده برای شستن کثیفی استفاده کنید.

مواد شوینده زیاد می تواند به بافت سنگ آسیب برساند. سنگفرش ترک خورده را فقط در صورتی تعمیر کنید که ترک بزرگ و قابل توجه باشد. ممکن است تعویض سنگفرش های جداگانه نسبت به تعمیر ترک ها هزینه کمتری داشته باشد.

چرا باید مسیر ورودی پارکینگ ساختمان را سنگفرش کنیم ؟

– سنگفرش نمودن پارکینگ و مخصوصا مسیر ورودی آن، منجر به افزایش ایمنی در حرکت وسایل نقلیه و همچنین افراد پیاده می شود

آیا می دانستید که ورودی های پارکینگ مخصوصا اگر بصورت سربالایی یا سرازیری طراحی شده باشند ، برای حرکت بسیار نامطمئن و لغزنده هستند؟ و این مسئله مخصوصا در هنگام بارندگی و یخ زدگی می تواند بسیار خطرناک باشد. در این مواقع علاوه بر دشوار شدن رفت و آمد وسایل نقلیه، برای آن دسته از کودکان خردسالی که دوست دارند بیرون از خانه بازی کنند یا افراد مسنی که هنگام راه رفتن تعادل مناسبی ندارند، نیز مسیرهای لغزنده ایمن نیستند.
در این شرایط استفاده از سنگفرش های طبیعی از جمله به جای آسفالت کردن مسیر، با کاهش احتمال لغزش، افتادن و آسیب دیدگی همراه خواهد بود. بعنوان مثال گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق سردسیری هستند و یا می تواند انتخابی عاقلانه برای مناطق گرمسیری باشد.

سنگفرش نسبت به آسفالت معمولی طول عمر بالاتری دارد

آسفالت با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و حتی ممکن است ترک بر دارد. اما سنگ فرش های طبیعی طول عمر بالایی دارند. برای درک این موضوع کافیست به آثار باستانی به جا مانده از سال های بسیار دور نگاهی بیاندازید. هنگامی که از سنگ های طبیعی با کیفیت و متخصصین با تجربه برای سنگفرش کردن مسیر ورودی ساختمان خود کمک میگیرید، می توانید مطمئن باشید که اقدامات لازم را برای اطمینان از دوام سنگ فرشتان تا چندین دهه انجام داده اید.

 سنگفرش طبیعی در درازمدت باعث صرفه جویی در پول شما می شود

مسیرهای پر تردد به دلیل عبور وسایل نقلیه سنگین، شرایط آب و هوایی و سایر فعالیت های روزمره، در معرض فرسودگی قرار میگیرند. هرچند هزینه انجام یک آسفالت ساده برای مسیر کمتر از هزینه سنگفرش کردن آن با استفاده از سنگ های طبیعی است اما با توجه به اینکه هزینه های نگهداری سنگفرش های طبیعی کمتر بوده و طول عمر بالایی دارند، مطمئن باشید که در طولانی مدت از لحاظ اقتصادی صرفه جویی نموده اید.

سنگفرش ها نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارند

در مسیرهای آسفالت شده یا مسیرهایی که از موزاییک و کاشی بعنوان کفپوش در آن ها استفاده شده است، برای حفظ سطح صاف و یکنواخت، باید به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار گیرند تا در صورت بوجود آمدن شیار یا سوراخ در سطح، آن ها را ترمیم کنید. قطعاً تعمیر و نگهداری دائمی پارکینگ وقت زیادی نیاز دارد، بنابراین بهتر است مصالحی را بکار برید که تداوم بیشتر و نیاز به نگهداری کمتری داشته باشند.

 با استفاده از سنگفرش طبیعی دیگر به خشن کاری سطح (ایجاد خراش) نیازی نیست

حتما شما هم تا کنون متوجه شده اید که در اکثر بزرگراه ها یا ورودی های پارکینگی که از پوشش آسفالت یا ماسه و بتن استفاده کرده اند، بر روی سطح خراش هایی را به عمد ایجاد کرده اند (به اصطلاح خشن کاری سطح). به دلیل اینکه ممکن است ورودی پارکینگ به دلیل بارش برف و باران و یا یخ زدگی لغزنده شده و اتومبیل ها با خطر سُر خوردن مواجه شوند. استفاده از سنگ های طبیعی ناهمواری های متناسب و طبیعی را بر روی سطح ایجاد می کند که دیگر به انجام خشن کاری سطح ( مانند بادبر کردن یا تیشه ای کردن ) نیازی نیست.

 ارزش ملک شما را افزایش می دهد

هنگامی که سنگفرش زیبا و با استقامتی را برای ورودی پارکینگ ساختمان نصب می کنید، نه تنها به بهبود ظاهر خانه و محوطه سازی بهتر کمک می کنید، بلکه ارزش ساختمان را نیز افزایش می دهید. علاوه بر این در طولانی مدت متوجه می شوید که چه سرمایه گذاری مناسبی انجام داده اید.

سخن پایانی

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد؛ سنگ ها در واقع مناسب ترین و مقاوم ترین کفپوش ها در تمام دنیا هستند، که علاوه بر داشتن زیبایی طبیعی، دوام فوق العاده بالایی نیز دارند. بهترین سنگ برای سنگ فرش داخلی منازل مسکونی، سنگ فرش تجاری اداری؛ سنگ های مرمر، مرمریت، کریستال هستند که با داشتن مقاومت سایشی بالا، تخلخل کم، و مقاومت فشاری مناسب و البته طرح های متنوع و زیبایی خیره کننده، گزینه های مناسب برای سنگفرش داخلی هستند. باید توجه داشت که سنگ فرش های مناسب برای فضاهای تجاری و اداری که تردد زیادی در آن انجام می شود ، باید دارای مقاومت زیادی باشد. سنگ های مناسب برای این فضا ها می تواند گرانیت، مرمر و مرمریت مرغوب باشد.

انتخاب نوع سنگفرش مسیر ورودی پارکینگ یکی از مسائلی است که معماران، مهندسین و صاحبان خانه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. در ساختمان های اداری تجاری و حتی مجتمع های مسکونی، یکی از اولین مواردی که به چشم می خورد ورودی پارکینگ خودرو و یا مسیر ماشین رو ساختمان است بنابراین هنگام طراحی و برنامه ریزی برای ساخت و ساز یا بازسازی ساختمان باید به ورودی پارکینگ نیز توجه ویژه ای داشته باشید.
از طرفی به دلیل عبور و مرور وسایل نقلیه، باید مسیر ورودی را با مصالحی بسازید که طول عمر آن بالا و نگهداری و تعمیر آن آسان تر باشد. در ادامه این مطلب می توانید راهنمای جامعی درباره انتخاب بهترین سنگفرش برای ورودی پارکینگ را مطالعه کنید.

هنگامی که فردی وارد ساختمان می شود، بصورت ناخودآگاه با دیدن مسیر ورودی درباره شما و میزان موفقیت تان پیش داوری می کند. بنابراین بهتر است برای ورودی ساختمان تان سرمایه گذاری کنید. هرچند بسیاری از افراد فکر می کنند آسفالت مسیر ورودی انتخابی مناسب است، اما بهتر است همانقدر که به زیباسازی داخل خانه توجه می کنیم، به محوطه بیرونی و ورودی ساختمان نیز توجه داشته باشیم.

مسیر حرکت ماشین ها (به اصطلاح مسیر ماشین رو ) در ساختمان ها از ورودی آغاز شده و تا محوطه جلوی ساختمان اصلی و یا پارکینگ اختصاصی ادامه پیدا می کند. برای کفسازی این مسیرها می توان از متریال مختلفی مانند آسفالت، بلوک های بتنی، آجرفرش، سنگفرش و … استفاده نمود. هر چند از آن جایی که آسفالت باعث جذب و تابش گرما می شود و در مقایسه با سایر متریال موجود زیبایی کمتری دارد، بهتر است از استفاده از آن اجتناب کرد. در این میان سنگفرش ها می توانند جهت کند کردن سرعت حرکت وسایل نقلیه اصطکاک لازم را ایجاد کنند و از آن جایی که این متریال ظاهر طبیعی زیباتری دارند و از استحکام بیشتری برخوردار هستند، گزینه ایده آلی محسوب می شوند.

دکمه بازگشت به بالا