برترین های کسب وکار ایرانیلوازم خانگی

تخلیه ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین ظرفشویی پاکشوما روشن نمی شود

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند مربوط به پریز برق یا دوشاخه برق ظرفشویی باشد. همچنین امکان دارد سیم کشی و برد الکترونیک دستگاه آسیب دیده باشد.

ماشین ظرفشویی پاکشوما آب را تخلیه نمیکند

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند وجود شی خارجی مثل هسته خرما ، پوست پسته ، خلال دندان و …  داخل پمپ تخلیه دستگاه و یا خراب شدن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی پاکشوما باشد. احتمال خرابی سیم کشی و قطع شدن اتصالات نیز وجود دارد. بهتر است فیلتر های کف ماشین ظرفشویی را باز نموده و آن ها را تمیز نمایید. در صورتی که مشکل دستگاه رفع نشد نیاز به بررسی ماشین ظرفشویی پاکشوما توسط تکنسین متخصص میباشد.

ماشین ظرفشویی پاکشوما صدای غیرطبیعی می دهد

صدای غیرطبیعی ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند مربوط به خرابی موتور شستشو (جت پمپ) ماشین ظرفشویی پاکشوما یا وجود شی خارجی داخل پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی پاکشوما باشد که نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص دارد.

ماشین ظرفشویی پاکشوما ظروف را خشک نمی کند

علت خشک نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند مربوط به اتمام مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی پاکشوما یا خرابی جاپودری ماشین ظرفشویی پاکشوما ، خراب شدن فن خشک کن ماشین ظرفشویی پاکشوما ، گرم نشدن آب توسط المنت و مشکلاتی از این قبیل باشد.

آب وارد ماشین ظرفشویی پاکشوما نمیشود

مسدود شدن فیلتر شیربرقی ماشین ظرفشویی پاکشوما ، تا خوردگی شلنگ ورودی ماشین ظرفشویی پاکشوما ، خراب شدن شیربرقی شلنگی ماشین ظرفشویی پاکشوما ، بسته بودن شیر آب ورودی دستگاه یا پایین بودن فشار آب منزل از عواملی هستند که ممکن است باعث به وجود آمدن این ایراد شوند.

ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی شوید

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما به عوامل متعددی بستگی دارد. فاسد بودن یا غیر استاندارد بودن قرص و مواد شوینده ، تمام شدن نمک ماشین ظرفشویی ، تمام شدن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی ، کثیف بودن فیلترهای کف ماشین ظرفشویی پاکشوما ، گرم نشدن آب توسط المنت ماشین ظرفشویی پاکشوما ، خراب شدن موتور تقسیم آب ماشین ظرفشویی پاکشوما و گرفتگی و مسدود شدن آبفشان های ماشین ظرفشویی پاکشوما را میتوان از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما دانست.

ماشین ظرفشویی پاکشوما نشتی آب دارد

نشتی آب در ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند مربوط به پارگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی پاکشوما یا اتصالات مربوط به شیر آب باشد. همچنین ممکن است اتصالات درونی ماشین ظرفشویی پاکشوما مثل لگنچه ، جت پمپ ، ایرگاید و یا کابین دچار نشتی گردد که در صورت نشتی داخلی ماشین ظرفشویی پاکشوما ارور داده و کارکرد دستگاه متوقف میگردد.

درب ماشین ظرفشویی هنگام باز شدن رها میشود

علت رها شدن درب ماشین ظرفشویی پاکشوما پارگی بند لولا و یا خرابی لولاها میباشد. در صورت رفع نشدن این ایراد میتواند موجب تاب برداشتن درب و لولاهای ماشین ظرفشویی پاکشوما شده و دستگاه دچار نشتی آب گردد.

آب داخل ماشین ظرفشویی پاکشوما گرم نمی شود

ماشین ظرفشویی پاکشوما باید به شیر آب سرد وصل شده و آب داخل دستگاه توسط المنت گرم گردد. وصل کردن ماشین ظرفشویی پاکشوما به شیر آب گرم میتواند باعث خرابی ظرف نمک و اتصالات درونی دستگاه گردد. علت گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند مربوط به خرابی مجموعه المنت ، ترمیستور ، سوییچ اطمینان هیتر و برد الکترونیکی دستگاه باشد که نیاز به بررسی و رفع ایراد توسط تکنسین متخصص میباشد.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی خاموش نمی شود

علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی پاکشوما اتمام نمک داخل مخزن نمک ماشین ظرفشویی پاکشوما میباشد. شما باید در هنگام شارژ کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی پاکشوما حدود 1 کیلوگرم نمک مخصوص ماشین ظرفشویی را داخل مخزن ریخته و مقداری آب داخل مخزن بریزید تا از آن سرریز کند ؛ سپپاکشوما یکی از قدیمی  ترین برند های ایرانی می باشد که در زمینه تولید لوازم خانگی شهرت زیادی دارد. ماشین ظرفشویی های پاکشوما امروزه از لوازم خانگی پر فروش ایرانی به شمار می روند که قابلیت ها و امکانات جالبی دارند. در ادامه روش استفاده از را آموزش داده ایم. بدین ترتیب قادر خواهید بود از کلیه امکانات و قابلیت های این دستگاه ها بخوبی استفاده کنید.

راهکار های از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی پاکشوما

استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی موجب می  شود که بقایای مواد غذایی در محفظه دستگاه باقی بماند. این امر می  تواند بوی بدی را به همراه داشته باشد. برای رفع این بوی نامطبوع به نکات زیر دقت کنید.

  • در وهله اول باید فیلتر تخلیه دستگاه را بررسی کنید. باید فیلتر را از کف ماشین خارج نموده و آن را با آب گرم و مواد شوینده بشویید.
  • پیش از قرار دادن فیلتر در محل خود باید مسیر آب را مورد بررسی قرار دهید که مسدود نباشد.
  • محلول سرکه و جوش شیرین را تهیه کرده و از طریق اسفنج سطح داخلی ماشین را به طور کامل تمیز کنید.
  • در صورتی که نتوانستید از این محلول بازدهی مورد نظر را دریافت کنید از شوینده  های چند منظور استفاده نمایید.
  • از طریق یک شلنگ آب با فشار بالا را درون محفظه ماشین بگیرید تا تمامی مواد غذایی باقی مانده جدا شوند.

با انجام مراحل بالا بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی به طور کامل از بین خواهد رفت. با رعایت کلیه نکات ذکر شده در استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما و به کار گیری دفترچه راهنمای محصول می توانید بر طول عمر مفید دستگاه خود بیفزائید. ضمن آنکه نیاز شما به تعمیرات و مراجعه به سرویس کار به حداقل ممکن خواهد رسید.

س با کمک یک قاشق چوبی یا پلاستیکی بلند نمک های داخل مخزن را کمی هم بزنید تا نمک ها به خوبی داخل ظرف نمک پخش گردد. بعد از انجام این کار یک بار دستگاه را بدون ظرف روی یک برنامه یک ساعته راه اندازی کنید. در صورتی که با انجام این کار چراغ نمک ماشین ظرفشویی پاکشوما خاموش نشد سنسور ظرف نمک نیاز به تعویض دارد.

جمع شدن آب ماشین ظرفشویی و این موضوع که چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم از چالش هایی است که عموما با آن روبرو هستیم. تعمیر و تعویض قطعات بسیار حساس است، بهتر است این کار را به متخصصان نمایندگی تعمیر بوش سپرده شود. با کمک متخصصان، مشکل به صورت فنی حل میشود. تجمع آب ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی روی می دهد که به صورت کامل در این مقاله درباره آن صحبت میکنیم.

تشخیص و علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟! برای تشخیص عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی باید قسمت آبگیر ماشین را بررسی کرد. اگر در این قسمت آب ساکن باشد به معنی تخلیه نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی است. علتهای مختلفی برای این مشکل وجود دارد. خوشبختانه در بسیاری از مواقع یک گرفتگی ساده و انسداد، علت اصلی است. تشخیص این موارد سخت نیست و بدون نیاز به تعمیر و تعویض، مشکل حل میشود. گاهی با زدن دکمه لغوِ عملکرد دستگاه، آب دستگاه تخلیه میشود در غیر این صورت موارد دیگر باید بررسی شود.

  1. گرفتگی لوله فاضلاب، یکی از عوامل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. این موضوع امکان دارد هیچ ربطی به ماشین ظرفشویی نداشته باشد و نیاز به تعمیر ماشین نیست. در این مورد، کار را به یک لوله کش مجرب بسپارید تا مشکل گرفتگی لوله حل شود.
  2. انسداد لوله ی تخلیه آب ماشین ظرفشویی، یکی دیگر از عوامل عدم تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی است. اول فیلتر و بعد لوله تخلیه ماشین باید بررسی شود. این لوله در پشت دستگاه قرار دارد. قبل از بررسی شیلنگ باید حتما آب و برق دستگاه را قطع کنید. حال بررسی کنید لوله خمیدگی یا پیچ خوردگی نداشته باشد. در صورت وجود خمیدگی آن را رفع کنید.

برخی مواقع امکان دارد داخل لوله توسط چربی غذا یا تکه های غذا گرفته باشد. لوله را جدا کرده و آب را با فشار زیاد از لوله عبور دهید تا چیزی داخل لوله نماند. در روش دیگر می توان لوله را کمی فشرده تا مواد غذایی و چربی داخل آن شکسته شود. سپس برنامه شستشو با آب داغ را تنظیم کنید و ماشین را روشن کنید.

  • خرابی پمپ تخلیه از عوامل دیگر عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. پمپ تخلیه از اجزای مهم ماشین ظرفشویی است. در صورت تعمیر یا تعویض باید به مراکز نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بوش مراجعه کرد.
  • گرفتگی فیلتر نیز میتواند از عوامل عدم تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی باشد. فیلتر از ورود مواد غذایی به داخل پمپ و شیلنگ جلوگیری میکند و مانع از مسدود شدن و آسیب دیدن پمپ میشود.
  • خراب شدن پیستون و مهره نیز باعث عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. اگر پیستون و مهره در قسمت چاهک تخلیه به هم چفت نباشند، آب تخلیه نمی شود. برای رفع این مشکل باید با مراکز تعمیرات لوازم خانگی تماس گرفته تا تعمیرکار متخصص برای تعویض پیستون و مهره در محل حاضر شود.

سخن پایانی

با نگهداری سالانه ماشین ظرفشویی، مشکل عدم تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی را نخواهید داشت. پیشنهاد میشود فیلتر و صافی را هر ساله تمیز کنید. در صورتی که قادر به حل مشکل نبودید و یا ماشین ظرفشویی نیاز به تعمیر و تعویض قطعات داشت، حتما کار را به متخصصان این کار بسپارید. در رابطه با اینکه قبل از رسیدن تعمیرکار چگونه آب داخل ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟! در مرحله اول باید آب جمع شده کف ماشین ظرفشویی را با کمک یک لیوان کوچک خارج کرده تا مقدار آن کم شود. سپس به کمک دستمال نظافت یا دستمال جذب کننده رطوبت، کف ماشین را خشک کنیم.

 

دکمه بازگشت به بالا