آموزشبرترین های کسب وکار ایرانی

بانکداران چگونه در فارکس معامله می کنند؟

امروز، شما با نحوه درآمدزایی در فارکس، توسط یکی از محبوب ترین کارگزاری های دنیا، یعنی لایت فارکس آشنا خواهید شد. در اینجا یک دستور العمل ساده را برای شما شرح خواهم داد که به طور دقیق نقاط ورود و خروج و چگونگی مدیریت معاملات را برای شما مشخص می کند.

مقاله شامل موضوعات زیر می باشد:

بروکر آمارکتس خوبه؟ حساب ecn بروکر ای مارکتس، علاوه بر کیفیت بالا، کندل هایی بسیار دقیق و رقابتی در سطح جهانی را با قدرت داراست. این حساب که با حداقل 200 دلار افتتاح می شود، دلیل محبوبیت بروکر آمارکتس در بین ایرانی هاست. هر تریدر حرفه ای که با این حساب آشنا باشد، آمارکتس را بروکری تاپ خواهد دید.

آماده معامله کردن شوید

خب، برای شروع معامله گری و درامد زایی، باید در یک کارگزاری (بروکر) ثبت نام کرده و یک حساب معاملاتی باز کنید تا توسط آن به بازار بین الملی معاملات ارز دسترسی پیدا کنید. این حساب باید یک حساب واقعی باشد، چرا که شما در حساب های دمو فقط می توانید استراتژی خود را تست کنید و نمی توانید به صورت واقعی در معاملات ارز یا سهام نقش داشته باشید.

صفحه اصلی حساب کاربری شما مانند تصویر بالا خواهد بود. حال بیایید ببینیم هر بخش به چه معنی می باشد:

یک ابزار معاملاتی انتخاب کنید.

  1. بعد از این که حساب معاملاتی خود را شارژ کردید، می توانید شروع به کار کنید. در ابتدا نیاز دارید تا یک ابزار یا نماد معاملاتی انتخاب کنید (نمادی که آن را معامله خواهید کرد). برای مثال از جفت ارز عجیب غریبی استفاده نخواهیم کرد، ما در اینجا را انتخاب می کنیم (در اینجا، یورو ارز پایه بوده و دلار ارز کووت یا کانتر محسوب می شود، چرا که شما همیشه باید جفت ارز ها را معامله کنید و ارز تکی وجود ندارد). با کلیک بر روی تبEURUSD ، صفحه ترمینال با ارز انتخاب شده نمایش داده خواهد شد.
  2. در قسمت میانی، نمودار قیمت قابل مشاهده است. البته انواع مختلفی از نمودارهای قیمتی وجود دارد، اما به صورت پیشفرض، نمودار کندل استیک نمایش داده می شود. نمودار قیمت وابسته به سبک معاملاتی شما می باشد، معامله با اندیکاتور، استراتژی های پرایس اکشن یا ربات های معاملاتی از انواع مختلف نمودار های معاملاتی استفاده می کنند. به منظور تشخیص جهت معاملات (چه بخریم یا چه بفروشیم)، باید از تحلیل تکنیکال برای فهم شرایط فعلی بازار استفاده کنیم. با توجه به اینکه معامله گران می توانند هم از کاهش و هم از افزایش بازار کسب سود کنند پس باید توانایی پیش بینی جهت آینده ی قیمت را داشته باشیم. اگر تشخیص ما ریزش قیمت باشد، باید زمانی که جفت ارز، در قیمت بالاتری قرار دارد، آنرا بفروشیم. و پس از کاهش قیمت، آن را در قیمت کمتر خریداری کرده و از تفاوت ایجاد شده در قیمت سود کنیم. اگر پیش بینی ما این است که قیمت افزایش پیدا خواهد کرد، بهتر است الان که در قیمت مناسبی هستیم خرید خود را انجام دهیم و زمانی که قیمت افزایش یافت، می توانیم آن را در قیمت بالاتر فروخته و سود کسب کنیم. خب، ما باید تصمیم معاملاتی خود را بگیریم. اگر با اصول تحلیل تکنیکال آشنا باشید، کار بسیار آسان خواهد بود. البته شما می توانید از قسمت در حساب خود استفاده نمایید. در حال حاظر سیگنال فروش برای این جفت ارز صادر شده است. ما باید از آن پیروی کرده و وارد معامله فروش شویم.

وارد یک معامله شوید.

  1. به منظور وارد شدن به یک معامله فروش باید گزینه معامله فروش را انتخاب کنید. در اینجا، قیمتی که با آن وارد معامله می شوید مشخص شده است.
  2. در مرحله بعد، باید حجم معاملات خود را تعیین کنیم. این عدد، در واقع مقدار دارایی است که می خواهیم توسط آن، یک معامله را باز کنیم. هر چقدر پول بیشتری در معامله دخیل کنید، پتانسیل سود گیری شما نیز افزایش خواهد یافت. با این حال، هرچقدر سرمایه خود را در معاملات افزایش دهید، ریسک بیشتری نیز متحمل خواهید شد. بنابراین، ما بهینه ترین حالت را انتخاب خواهیم کرد. حجم معاملاتی در بازار معاملات لات نامیده می شود. هر یک لات، برابر 100,000 واحد از ارز پایه می باشد. اگر کارگزاری که با آن کار می کنیم گزینه اهرم مالی (لوریج) را ارائه نمی داد، عملا ما نمی توانستیم وارد معامله شویم. اما خوشبختانه، کارگزاری ما در این مورد توسط اهرم به ما کمک می کند و هر لات چیزی حدود 500 دلار برای ما تمام می شود. هرچند، بر اساس تجربه شخصی خودم، وارد شدن به یک معامله با حجم یک لات ریسک بالایی را در پی دارد. طبق قوانین مدیریت ریسک، بهتر است حجم معامله خود را حداقل تا نصف کاهش دهید. پس ما حجم را 0.5 لات تعیین می کنیم که حدودا معادل با 280 دلار خواهد بود.
  3. خب، حالا فقط باید روی گزینه “SELL” یا “فروش” کلیک کنیم تا معامله انجام شود. به محض کلیک روی این گزینه یک سفارش در کارگزاری ثبت می شود. کارگزاری بلافاصله، سفارش شما را به بازار جهانی ارسال کرده و زمانی که سفارش شما ثبت می شود، یک پیام تایید دریافت خواهید کرد که قیمت معامله ثبت شده در این پیام به اطلاعتان خواهد رسید.

مدیریت معامله و کسب سود

  1. پس از مدتی، می توانیم به نمودار قیمت نگاه کنیم. ما درست پیش بینی کرده بودیم و قیمت کاهش یافته و ما توسط سفارش فروش خود سود کرده ایم.
  2. اگر احساس کنیم که سود کسب شده کافیست، می توانیم با اطمینان روی دکمه “close”کلیک کنیم. با این کلیک ما کل سفارش فروش خود را در قیمت فعلی بسته و سود حاصل شده در معامله را به حساب معاملاتی خود انتقال خواهیم داد. اگر معامله خود را در همان روز تکمیل کنید (یعنی وارد معامله شده و خارج شوید)، شما معامله روزانه انجام داده اید و شما یک معامله گر روزانه (دِی تریدر) هستید.
  3. بعد از اینکه از معامله خارج شدیم، هیچ تغییری در باقی مانده حساب ایجاد نشد، حال این مبلغ بیشتر از مقداری است که با آن وارد معامله شده ایم چرا که سود ما نیز در این عدد لحاظ شده است.
  4. حال، چند معامله در حساب خود ثبت کنید، خواهید دید که بسیار ساده می باشد. اگر روش درست کار را بیاموزید، هیچ چیز پیچیده ای درباره ی درآمدزایی از طریق بازار فارکس وجود ندارد.

همین! همانطور که دیدید، رتبه بندی amarkets در fx-list.com در بازار مدرن فارکس نسبت به دهه های گذشته بسیار ساده تر شده است. زمانی که به اندازه کافی تمرین کردید و کمی تجربه کسب کردید، این 14 مرحله را در عرض چند ثانیه انجام داده و وارد یک معامله خواهید شد.

در اصل یک معامله گر مقدار زیادی از زمان کاری خود را برای تحلیل نمودار قیمت صرف می کند. در مقالات بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه نمودار قیمت را تحلیل کرده و معاملات بعدی خود را انجام دهید. من سطوح حمایتی و مقاومتی، چگونگی محاسبه اهداف قیمتی و چگونگی محافظت از ضرردهی معامله را به شما توضیح خواهم داد.

از من سوال بپرسید و در زیر نظرتان را پست کنید. از پاسخ به شما و دادن توضیحات لازم خوشحال خواهم شد.

لینک های مفید:

  • پیشنهاد می کنم که با یک کارگزار (بروکر) مطمئن معامله کنید . سیستم این امکان را به شما می دهد که یا خودتان به معامله بپردازید یا معامله ی معامله کنندگان موفق از سرتاسر دنیا را کپی کنید.
  • در پلتفرم LiteFinance از کد تشویقی BLOG برای گرفتن امتیاز سپرده گذاری 50% استفاده کنید. به هنگام سپرده گذاری در حساب معاملاتی خود تنها لازم است که این کد را در محل مناسب وارد نمایید.
  • کانال تلگرام با تحلیل های باکیفیت، مطالب مربوط به فارکس، مقالات آموزشی، و سایر مطالب مفید برای معامله گران

نمودار قیمت EURUSD در حالت زمان واقآموزش نحوه معامله در فارکس اولین و مهم ترین قدم برای شروع در بازار پرنوسان و پرسودی مثل فارکس است. برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق فارکس، داشتن درک کامل از بازار، عوامل موثر بر قیمت ارز و ابزارها و استراتژی های موجود ضروری است. در این مقاله راهنمای جامعی برای یادگیری نحوه خرید و فروش در فارکس در اختیار شما قرار می دهیم.

ما اصول معاملات فارکس، از جمله انواع مختلف سفارشات، طریقه انجام معامله در فارکس، و خطرات و مزایای معامله در این بازار را پوشش خواهیم داد. چه یک مبتدی یا یک معامله گر با تجربه باشید که به دنبال بهبود مهارت های خود هستید، این مقاله شما را با دانش و اعتماد به نفس برای تصمیم گیری آگاهانه در معاملات در دنیای هیجان انگیز فارکس مجهز می کند.

اما پیش از شروع پیشنهاد می شود که اگر مبتدی هستید و قصد ورود به بازار فارکس را دارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید مقاله را مطالعه نمایید و همچنین از دوره کاملاً رایگان نقشه راه موفقیت در بازار مالی که تیم مجموعه آموزش ساده بورس تهیه کرده است استفاده کنید.

این بازار بر اساس تقویم کاری بین المللی، روزهای یکشنبه تا جمعه به صورت 24 ساعته فعال است و حجم معاملاتی روزانه آن بر اساس تازه ترین آمار منتشرشده توسط بانک تسویه بین المللی ()، به 7.5 تریلیون دلار می رسد.

در این بازار 5 جلسه (session) معاملاتی اصلی وجود دارد که به ترتیب جلسات سیدنی، ژاپن، فرانکفورت، لندن و نیویورک هستند که برای اطلاع از شروع هر سشن معاملاتی می توانید از استفاده کنید.

در این مقاله با مثال های کاربردی نحوه انجام خریدوفروش در فارکس توضیح داده شده و همچنین چند اصطلاح موردنیاز برای ورود به معامله را نیز شرح داده ایم، ازجمله:

  • انواع معاملات در فارکس
  •  انواع سفارشات در فارکس
  • حد سود و حد ضرر در فارکس
  • طریقه باز کردن معامله در متاتریدر با ذکر مثال
  • چک لیست معاملات فارکس
  • معاملات فارکس با قرار گرفتن دو ارز مختلف در کنار یکدیگر انجام می شود
  • به قیمت جفت ارزها در بازار فارکس، نرخ تبادل ارزها گفته می شود.
  • حد ضرر نوعی دستور است که اگر قیمت برخلاف جهتی که شما پیش بینی کرده اید حرکت کرد، سفارش شما به صورت اتوماتیک در عدد مشخصی که برای استاپ لاس مشخص کرده اید، بسته شود.
  • حد سود نوعی سفارش اتوماتیک است که با رسیدن قیمت به عدد خاصی که شما تعیین می کنید، معامله شمارا می بندد.
  • سفارشات در فارکس به دو نوع Market Orders و Pending Orders انجام می شود.
  • چک لیست معاملاتی مجموعه ای از دستورالعمل ها و رویه هایی است که معامله گر از آن استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که همه عوامل لازم را قبل از انجام معامله در نظر گرفته است.

خرید و فروش در فارکس چگونه است؟

فارکس که به بازار جفت ارزها مشهور است، محلی برای تبادل ارزهای کشورهای مختلف  دنیا با یکدیگر است، این ارزها به صورت جفتی و در کنار هم معامله می شوند، مثلاً یورو در برابر دلار آمریکا که با نماد EUR/USD شناخته می شود و یا پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا که نماد آن GBP/USD  است.

برای توضیحِ معاملات فارکس با یک مثال از جفت ارز EUR/USD شروع می کنیم.

وقتی این جفت ارز را می خرید به این معنی است که ارز یورو را خریده و ارز دلار را فروخته اید، اما:

  • اگر بعد از خرید شما، ارزش ارز یورو در برابر دلار بیشتر شده و قیمت افزایش پیدا کند، شما سود می کنید.
  • اگر بعد از خرید شما، ارزش ارز یورو در برابر دلار کمتر شده و قیمت کاهش پیدا کند، شما ضرر می کنید.

مثلاً ما قصد داریم 10,000 واحد از جفت ارز EUR/USD را بخریم (چون این طور پیش بینی و تحلیل کرده ایم که ارزش یورو در آینده نزدیک بیشتر خواهد شد) و می خواهیم وقتی قیمت افزایش پیدا کرد آن را بفروشیم، فرض کنید یک یورو برابر با 1.0310 دلار است.

 

دکمه بازگشت به بالا