لوازم خانگی

بزرگان فناوری چند کلاس درس خوانده‌اند؟


مهرماه، ماه عاشقان و شاعران و زمان بازگشت دانش آموزان به مدرسه و دانشگاه است. ما در زمانه و جامعه ای زندگی می کنیم که ارزش “درس” و “تحصیل” در آن کاهش یافته است و گفته می شود افراد مسن (ثروتمند خوانده شده) زمان ما تحصیلات عالی نداشتند و همه از بی فایده ای رنج می بردند. از دانشگاه رفت و رفت. اعتبار این گزاره موضوعی است که مستلزم تحقیقات عمیق در همه جنبه های زندگی این مردان بزرگ و شاید تعریف مجدد “درس” و “آموزش” است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دانشجویان آنها مانند استیو جس مرحوم و بیل گیتس بزرگ چه دانشگاه هایی بوده اند و چه دوره هایی را گذرانده اند؟ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ای بی سی مگ مگ همراه باشید.

بیل گیتس مایکروسافت و بنیاد بیل و ملیندا گیتس

او ثروتمندترین مرد جهان است. نقش آموزش و پرورش در توانمندسازی آن انکارناپذیر است. بیل گیتس در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد و در دانشگاه هاروارد، یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین دانشگاه های جهان تحصیل کرد. دبیرستان خصوصی لیک ساید در سیاتل ، که در آن برنامه نویسی پایه را آموزش می داد ، نقش مهمی در آماده سازی او ایفا کرد.

پروژه حقوق

در هاروارد ، او با استیو بالمر آشنا شد ، که بعداً مدیریت مایکروسافت را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت ، احساسی ، عاشق بسکتبال ، جوگر!

اگرچه بیل گیتس به جز نوشتن برخی الگوریتم‌ها، دانش‌آموز خوانده نمی‌شد (می‌دانیم که او با وجود عدم اشتیاق برای درس‌ها، نمرات خوبی کسب کرد). حقه بازی گیتس او را مجبور کرد که تحصیلات دانشگاهی خود را پس از سال دوم تحصیل ترک کند. او در سال 1975 مایکروسافت را با دوست قدیمی خود پل آلن تأسیس کرد.

بیشتر بخوانید:

بیل گیتس ، همراه نساجی پل آلن ، به دنبال چیزی فراتر از مایکروسافت است

پس اگر از شب های طولانی مطالعه رنجیده اید، بدانید که اگر خودتان، خواسته ها، توانایی هایتان، محیط و جامعه اطراف را بشناسید، ترک دانشگاه و نگرفتن مدرک دانشگاهی، دنیا را به پایان نمی رساند. همانطور که بیل گیتس در حال حاضر مورد حسادت ده ها یا حتی صدها دانشجوی دیگر است که ممکن است به بالاترین سطوح علمی رسیده باشند (البته به شرطی که موقعیت آنها بستگی به تحقق ما ندارد).

بیشتر بخوانید:

بیل گیتس برنامه نویسی خوب، کسب و کار نابغه

ساتیا نادلا ، شرکت مایکروسافت

ساتیا نادلا ، مدیرعامل فعلی مایکروسافت ، علاقه خاصی به ساخت وسایل دارد و مهندسی و علوم رایانه را راهی برای جلب علاقه دوران کودکی خود به کامپیوتر می داند.

پیشخدمت

با وجود اینکه به دلیل تحصیل در دانشگاهی که این رشته در آن امکان تدریس وجود نداشت، علاقه زیادی به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر داشت، اما در رشته مهندسی برق تحصیل کرد و در سال 1988 مدرک لیسانس خود را از موسسه فناوری مانیپال در هند گرفت. پس از مهاجرت به ایالات متحده ، وی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشکده تجارت دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و در سال 1990 برای پست های مدیریتی از دانشگاه ویسکانسین آماده شد. میلواکی) برای تحقق رویای دیرینه خود مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر گرفت.

بیشتر بخوانید:

ساتیا نادلا مردی است که از سنت به سمت نوآوری حرکت می کند

برخلاف دوران تحصیل ، هنگامی که هر مدرک را در موسسه ای متفاوت دریافت می کرد ، پس از انتصاب خود جابجا نشد و کار خود را آغاز کرد و به شرکت وفادار ماند. او قبلاً در Sun Microsystems کار می کرد ، اما از سال 1992 عضو خانواده بزرگ مایکروسافت بود.

الن ماسک تسلا و اسپیس ایکس

الن ماسک ، که برای بسیاری به عنوان “تونی استارک” (مرد آهنی) شناخته می شود ، در 19 سالگی در دانشگاه کوئینز در کینگستون پذیرفته شد. سپس برای تحصیل فیزیک در 24 سالگی به دانشگاه پنسیلوانیا رفت.

کدام رنگ

البته او آنطور که به نظر می رسید آرام و مودب نبود؛ ماسک خانه ای 10 اتاقه اجاره کرد تا میزبان یکی از آن مهمانی های پرحاشیه دانشجویی باشد.

بیشتر بخوانید:

پاورقی بیوگرافی ایلان ماسک

ماسک ایلان رویایی است که مرزهای زمان و مکان را می شکند

پس از فارغ التحصیلی ، الن ماسک در دانشگاه استنفورد ، دانشگاه کارآفرینان آمریکایی ، برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در فیزیک کاربردی و علوم مواد تحصیل کرد. با توجه به موفقیت های بعدی وی در تسلا و اسپیس ایکس و همچنین شرکت انتقال پول PayPal ، واضح است که ماسک دیدگاه معتبری نسبت به رشته تحصیلی خود دارد و مطمئناً موفقیت امروز خود را بر اساس آنچه قبلاً آموخته است.

استیو جابز؛ شرکت اپل

داستان زندگی این مرد بزرگ که حتماً شنیده اید. اگر نه، احتمالاً فیلم «شارتگران دره سیلیکون» یا «جابز» را دیده اید. استیو جابز یکی دیگر از افرادی است که تحصیلات خود را رها کرده است.

1

استیو جابز ابتدا به کالج رید در پورتلند رفت ، اما نزد دوستش رفت [که بعدا با او اپل را تاسیس کرد] او به دانشگاه استنفورد منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

استیو جابز؛ آقای دنیای خصوصی فناوری

تأمین هزینه تحصیل استیو جابز در این دانشگاه های معتبر برای والدینش [که او را به فرزندی آورده بودند] این کار دشواری بود و علاقه جابز به مسائل عرفانی به جای مطالعه اوضاع را بدتر کرد. البته ، جابز در کلاسهای خارج از برنامه درسی اصلی خود (ظاهراً بیشتر در زمینه خوشنویسی) شرکت کرد. او بعداً گفت اگر من این درس های خوشنویسی را نمی گذراندم ، Mac Mac ها چنین تایپوگرافی فوق العاده ای نداشتند.

جف بزوس ؛ شرکت های آمازون و بلو اورجین

جف بزوس ، مدیرعامل آمازون ، ثروت خود را در فروش کتاب به دست آورد ، اما در دوران کودکی از ادبیات و داستان نپسندید. در کودکی عاشق مکانیک بود.

جف

گفته می شود که او تازه راه رفتن را شروع کرده و سعی کرده قسمت های تخت خود را جدا کند.

بیشتر بخوانید:

جف بزوس ؛ مردی که همه درباره آمازون می شناسند

او که اکنون یکی از ثروتمندترین افراد جهان است ، در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد. به جای اخذ مدرک کارشناسی ، رشته مهندسی برق و کامپیوتر.

شرکت جیمز دایسون دیسون

لوازم خانگی جیمز دیسون ، پادشاه جاروبرقی در جهان ، همواره مشتریان خود را با طراحی برجسته و همچنین قابلیت های طراحی تکنولوژیکی خود تحت تأثیر قرار می دهد. این به دلیل تحصیلات اوست. او پس از یک سال تحصیل در هنرستان بیام شاو ، از سال 1966 تا 1970 در کالج رویال انگلستان تحصیل کرد و در زمینه طراحی داخلی و مبلمان تحصیل کرد.

دیسون

بیشتر بخوانید:

جیمز دیسون مخترع فن بدون تیغ ​​، جاروبرقی بدون کیسه

دایسون بعدها ثروتمند شد و بخش زیادی از ثروت خود را به سیستم آموزشی اختصاص داد. بنیاد جیمز دایسون در سال 2002 برای حمایت از دانشجویان مهندسی و طراحی تاسیس شد. این بنیاد 20 میلیون یورو به دانشگاه کمبریج و کالج امپریال لندن برای ایجاد امکانات جدید کمک کرده است.

شرکت پالمر لاکی آکوئیلیس

پالمر لوکی برای ساخت هدست Oculus Rift VR از وب سایت های به اصطلاح جمع آوری کمک استفاده کرد. فیسبوک این شرکت را در سال 2014 به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

خوش شانس

بیشتر بخوانید:

Palmer Lucky عشق الکترونیکی تحصیل نکرده ، خالق دنیای Aquiles

اما سابقه تحصیلی او چندان فنی نیست. لاکی دوران ابتدایی و راهنمایی را در خانه نزد معلم خصوصی گذراند و از دوران کودکی به الکترونیک علاقه داشت. اما او در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا روزنامه نگاری می خواند. از اینجا ، همه چیز پیچیده تر می شود ، و اینجاست که جادوی واقعی شروع می شود!

مارک زاکربرگ ، فیس بوک

هالیوود جنبه های مختلف زندگی او را به خوبی با شبکه اجتماعی به تصویر می کشد ، بنابراین ما فقط به خلاصه علمی او اشاره می کنیم.

نشانگر

مارک زاکربرگ یکی دیگر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد است. او در این دانشگاه علوم کامپیوتر و روانشناسی تحصیل می کند.

بیشتر بخوانید:

مارک زاکربرگ خالق ضد اجتماعی بزرگترین شبکه اجتماعی است

البته حضور در دانشگاه اصلاً اتلاف وقت نبود. در آنجا بود که او اولین فیس بوک را ایجاد کرد و دانشجویان این دانشگاه اولین مشترکان وی بودند که تجسم اولیه بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان شد. اگر تماشای فیلم های رسانه های اجتماعی را دوست ندارید و نوشتن را ترجیح می دهید ، می توانید مقاله مارک زاکربرگ را بخوانید ؛ خالق بزرگترین شبکه اجتماعی را در ای بی سی مگ مگ بخوانید.

تیم کوک اپل وارز

پیشرفت تیم کوک به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان و جانشین استیو جابز بی ارتباط با تحصیلات وی نبود.

تیم

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان رابرتزدیل، کوک در دانشگاه آبرن تحصیل کرد و در سال 1982 مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع گرفت، شغلی که در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید:

تیم کوک جانشین استیو جابز بزرگ است

با این حال ، تیم کوک بیشتر به عنوان یک طراح صنعتی شناخته می شود تا یک طراح صنعتی. این قطعاً ربطی به MBA من از دانشکده تجارت دانشگاه دوک ندارد.

شیگرو میاموتو ؛ شرکت نینتندو

او خالق بسیاری از بازیهای به یاد ماندنی است ، اما “شیگرو میاموتو” با مطالعه برنامه نویسی این بازیها را نساخت. در عوض، او پیشینه هنری بیشتری دارد. میاموتو دارای مدرک طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای صنعتی شهرداری کانازاوا است.

میا

بیشتر بخوانید:

شیگرو میاموتو ؛ خالق قارچ خوار ، استاد طراحی بازی

اوایل فکر می کرد که وارد دنیای “مانگا” (کتاب های مصور ژاپنی مانند کمیک های آمریکایی) می شود و برای این کتاب های مصور ژاپنی آثار هنری می سازد. اما علاقه او به Taito’s Space Invaders او را به سمت بازی های ویدیویی کشاند و قبل از اینکه متوجه شود در نینتندو کار می کرد. حال ، چه کسی فکر می کرد که اگر او نبود ، سوپر ماریو و زلدا را ایجاد می کرد؟

جانی آیو اپل

جانی قبل از مدیریت موسیقی متن فیلم (!) برای ویدیوهای مقدماتی اپل عاشق ماشین ها بود. اپل مدیر طراحی دانشگاه رویال هنر انگلستان است.

من داشتم

او بعداً در دانشگاه پلی تکنیک نیوکاسل ، که امروزه به عنوان دانشگاه نورثومبریا شناخته می شود ، در زمینه طراحی صنعتی تحصیل کرد.

بیشتر بخوانید:

Jony Ive مرد پشت صفحه اپل

پس از فارغ التحصیلی در سال 1989 ، جونی آیو به استخدام شرکت طراحی Tangerine درآمد که او نیز مشتری اپل بود. آیو برای مدتی در Tangerine بود و در نهایت به اپل پیوست و در آنجا طراحی محصول شرکت را در شلوغی آن رهبری کرد.

اکنون که از سابقه تحصیلی این مردان بزرگ آگاه هستید ، بد نیست که نقل قول را در ابتدای مقاله مرور کنید و بگویید که آیا تحصیلات تأثیر کمی در موفقیت آنها داشته است یا هیچ تاثیری نداشته است؟

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا