لوازم خانگی

جذاب‌ترین ویژگی‌های فراموش‌شده در گوشی‌های هوشمند


توسعه تلفن های هوشمند با تغییر در ویژگی های آنها اتفاق می افتد. برخی از این ویژگیها سالها باقی می مانند ، برخی دیگر به دلیل کمبود مطلوبیت یا محبوبیت ناپدید می شوند و برخی دیگر به سادگی منسوخ و قدیمی هستند. در طول این سالها ، ما بسیاری از ویژگی ها را در تلفن های هوشمند ظاهر کرده و فراموش کرده ایم. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم 5 ویژگی فراموش شده در دنیای تلفن های هوشمند را ذکر کنیم.

؟

صفحه کلید فیزیکی

در قدیم ، زمانی که تلفن های هوشمند دارای اشکال و اندازه های مختلف بودند و صفحه نمایش لمسی خازنی کمتر رایج بود ، صفحه کلید فیزیکی بسیار رایج بود. در آن زمان مانند مارک ها نوکیا بازار را در دست گرفته ایم. به هر طرف که نگاه کردیم ، یک صفحه کلید فیزیکی دیدیم.

تلفن هوشمند - صفحه کلید فیزیکی

پس از معرفی صفحه های لمسی خازنی ، صفحه کلیدهای فیزیکی بلافاصله از بازار حذف نشدند. اما این صفحه نمایش ها نقش مهمی در حذف این ویژگی داشتند. گوشی های اندرویدی لایک های محبوب موتورولا خوانده و HTC Dream آنها این ویژگی را حفظ کردند ، اما این مقاومت دوام نیاورد و به تدریج ، صفحه کلید فیزیکی از تلفن های هوشمند حذف شد.

بیشتر بخوانید: HTC Dream اولین گوشی اندرویدی!

با حساسیت بیشتر صفحه های لمسی ، تجربه تایپ کردن با آنها نیز بهبود یافته و دلایل حفظ صفحه کلید فیزیکی کاهش یافته است. همچنین ، سازندگان گوشی های هوشمند در آن زمان سعی می کردند تلفن های خود را تا حد ممکن نازک کنند و داشتن صفحه کلید فیزیکی مانعی برای تحقق این امر بود.

اگر بخواهیم از نظر فیزیکی به این موضوع نگاه کنیم ، باید بگوییم که پس از معرفی صفحه های لمسی ، صفحه کلید فیزیکی دیگر یک ویژگی جالب و جذاب نیست. بدیهی است که صفحه کلیدهای فیزیکی مانند تلفن ها به طور کامل از صحنه حذف نشده اند Blackberry Key One، هنوز می تواند از این ویژگی استفاده کند. با وجود این تلاش های پراکنده برای استفاده از این ویژگی ، احتمال بازگشت این ویژگی نوستالژیک در مقیاس بزرگ به تلفن هوشمند بسیار بعید است.

؟

Trackball و Trackpad

با ظهور صفحه های لمسی ، بسیاری از ویژگی ها ، از جمله “trackball” و “trackpad” ، فراموش شدند. در نبود صفحه های لمسی خارجی ، استفاده از ماوس با عملکرد مشابه ماوس بهترین راه برای جابجایی در تلفن بود. استفاده از آن سریع ، دقیق و بسیار راحت تر از کلیدهای جهت دار رایج در تلفن ها بود. بسیاری از تلفن های محبوب آن زمان مانند BlackBerry Bold و Pearl از این ویژگی استفاده می کردند.

تلفن هوشمند - بالها را رها کنید ، بالش را رها کنید

مانند صفحه کلید فیزیکی ، گوی های توپ برای مدتی وجود دارد ، اما نقش آنها در تلفن های صفحه لمسی متفاوت از تلفن های غیر لمسی است. بسیاری از گوشی های قدیمی اندروید ، مانند Nexus Oneآنها علاوه بر داشتن صفحه لمسی ، از والیبال نیز استفاده می کردند. در این دوره ، ما از صفحه لمسی برای حرکت در محیط تلفن استفاده می کردیم ، اما مسیر برای کارهای دقیق تر مانند انتخاب یک قطعه متن فعال شد.

بیشتر بخوانید: Google Pixel Basic Nexus One!

سرانجام ، ترک پدها جای خود را به ترک پدها دادند و ما شاهد بودیم که در بسیاری از گوشی های اندرویدی HTC مانند Legend و Droid Incredible از ترک پد ها استفاده شده است. بلک بری نیز از این ویژگی استفاده می کرد ، اما در آن زمان ، اکثر گوشی های بلک بری از صفحه نمایش لمسی استفاده نمی کردند ، بنابراین استفاده از این ویژگی عاقلانه بود.

در گوشی های اندرویدی و به طور کلی تلفن های لمسی ، پد لپ تاپ و پد لپ تاپ عملکرد خود را از دست داده اند. با افزایش حساسیت نمایشگرها و امکانات عظیم نرم افزار ، حرکت در محیط موبایل با صفحه لمسی به یک کار آسان تبدیل شده است و بنابراین ، نیاز به ترک پد و ترک پد برطرف شده است.

؟

بلندگوی جلو

وقتی صحبت از بلندگوهای تعبیه شده در جلوی گوشی می شود ، به احتمال زیاد ذهن به محصولات HTC روی می آورد. زیرا این اولین شرکت تلفن بود HTC One M7از بلندگوهای جلوی گوشی رونمایی شد.

HTC تا نسخه HTC 10 او هنوز از این نوع هدفون استفاده می کند. شرکت در زنجیره تلفن های دلخواه همچنین از بلندگوهای جلویی استفاده می کند ، در همین زمان تولیدکنندگان دیگر از بلندگوهای جلویی استفاده کردند. به عنوان مثال ، تلفن های Nexus مانند Nexus 6 موتورولا و Nexus 6P هواوی از بلندگوهای مشابه استفاده می کنند.

تلفن هوشمند - بلندگوی جلو

با این حال ، در سال 2016 ، روند استفاده از این هدفون کاهش یافت. آن سال بود که HTC انواع دیگری از بلندگوها را با عرضه HTC 10 معرفی کرد و تلفن های گوگل پیکسل دیگر از بلندگوهای جلویی استفاده نمی کنند.

برخی از تلفن ها هنوز از بلندگوهای جلو استفاده می کنند. بزرگترین نام در این زمینه سونی با مجموعه ای از تلفن های همراه است اکسپریا XZ، هنوز به این نوع هدفون می چسبد. البته ، اگر به گوشی های عرضه شده در یک سال و نیم اخیر نگاه کنید ، خواهید دید که اکثر آنها هنوز از بلندگوی جلویی استفاده می کنند ، اما به صورت جداگانه.

تلفن هوشمند - بلندگوی جلو

دلایل متعددی برای عدم استفاده از بلندگوهای جلو وجود دارد. بسیاری از کاربران این ویژگی را دوست دارند ، اما وجود یا عدم وجود آن برای آنها اهمیت چندانی ندارد. بسیاری از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن مانند سامسونگ ، ال جی و حتی اپل هرگز از این ویژگی استفاده نکرده اند. شاید اگر چنین می کردند ، محبوبیت بلندگوی جلویی افزایش می یافت. اکنون که شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی به تلفن های بدون حاشیه روی آورده اند ، بازگشت این هدفون بعید به نظر می رسد.

البته ، با توجه به تصاویر فاش شده از پیکسل 2 ، احتمالاً بار دیگر استفاده از بلندگوهای جلویی را به صورت محدود مشاهده خواهم کرد. اما در پایان باید گفت که این ویژگی تا حد زیادی به شورای ویژگی های فراموش شده جرگه پیوسته است.

؟

باتری های قابل تعویض

باتری های قابل تعویض کم و بیش مسیر دایناسورها را طی کرده اند. سامسونگ و ال جی به طور خاص دو شرکت بزرگی بوده اند که مدتهاست از باتری های قابل تعویض استفاده می کنند. سرانجام ، گرایش به بدنه های تک بدن منجر به کنار گذاشتن باتری های قابل تعویض شد. این روزها این باتری ها تنها در گوشی های هوشمند بسیار ارزان قیمت یافت می شوند.

تلفن هوشمند - باتری قابل تعویض

تمایل به محافظت از تلفن هوشمند در برابر آب و گرد و غبار دلیل دیگری برای عدم استفاده از باتری های قابل تعویض بود. گوشی های ضد آب با یک بدنه ساده تر از تلفن هایی که از باتری های قابل تعویض استفاده می کنند ، در برابر آب مقاوم تر هستند. البته سامسونگ موفق به ساخت گوشی های ضد آب مانند S4 Active و Galaxy S5 شده که دارای باتری های قابل تعویض هستند. البته برای جلوگیری از نفوذ آب ، روکش هایی روی درگاه های آن قرار دادند که همیشه مانع نفوذ آب نمی شد و این مشکل باعث شکایت بسیاری از کاربران در مورد S4 Active شد.

استفاده از باتری های قابل تعویض مزایای زیادی داشت. به عنوان مثال ، در مواقع اضطراری که باتری کم است ، می توانید با تعویض باتری از شارژ کامل استفاده کنید. اما با پیشرفت تکنولوژی و معرفی فناوری هایی مانند شارژ سریع و وجود پاوربانک ها ، روند شارژ بسیار آسان و سریع شده است.

؟

جک هدفون

در یکی دو سال گذشته ، حذف جک هدفون به یک موضوع داغ تبدیل شده است. اگرچه بسیاری از تلفن های هوشمند هنوز از جک هدفون استفاده می کنند ، اما نمی توان انکار کرد که این روند رو به کاهش است.

تلفن هوشمند - جک هدفون

بزرگترین دلیل حذف جک هدفون روند استفاده از درگاه USB-C است که یک پورت همه کاره است. چندین تولید کننده بزرگ مانند HTC ، Motorola و Apple این سوکت را حذف کرده اند. بخواهیم یا نخواهیم ، دیگر شرکت های بزرگ مانند سامسونگ و ال جی دیر یا زود این کار را انجام می دهند. با توجه به شایعاتی مبنی بر حذف جک هدفون از پیکسل 2 ، می توان انتظار داشت این روند حذف سریعتر از همیشه اتفاق بیفتد.

البته بسیاری از کاربران هنوز از این حذف ناراضی هستند ، اما شایان ذکر است که این میزان ناراحتی حتی بیشتر است زیرا USB-C هنوز در همه جا فراگیر نشده است. هنگام استفاده از این پورت در انواع دستگاه ها ، به زودی جک هدفون را فراموش خواهیم کرد.

؟

سایر ویژگی های جالب در تلفن هوشمند را فراموش کرده اید

تا کنون 5 ویژگی مهم گوشی های هوشمند را که این روزها فراموش شده یا فراموش شده اند ، لیست کرده ایم. در اینجا برخی از این ویژگی های فراموش شده است که ممکن است به اندازه ویژگی های قبلی مهم نباشند ، اما با این وجود جالب بودند.

تلفن هوشمند - مادون قرمز

فرستنده های مادون قرمز را به خاطر دارید؟ این ویژگی توسط شرکت های بزرگی مانند HTC ، Samsung و LG استفاده شده است. با استفاده از این ویژگی ، می توان از تلفن هوشمند به جای کنترل از راه دور برای انواع دستگاه ها ، از جمله تلویزیون استفاده کرد ، که به طور کلی جالب و گاهی مفید بود. با پیشرفت لوازم خانگی ، آنها به طور فزاینده ای توسط بلوتوث و وای فای کنترل می شوند و در نتیجه ، فرستنده های مادون قرمز تعبیه شده در گوشی ها فراموش شده اند. البته هنوز شرکت هایی مانند شیائومی هستند که این ویژگی را در برخی از گوشی های خود قرار داده اند.

آیا فناوری استریوسکوپی سه بعدی را در گوشی ها به خاطر دارید؟ اگر به یاد داشته باشید ، شما به وضوح یک متخصص فنی هستید. زیرا این ویژگی چندان دوام نیاورد. در این مورد ، ما گوشی هایی مانند HTC EVO 3D و LG Thrill داشتیم که علاوه بر داشتن صفحه سه بعدی ، از دوربین دوگانه نیز برای گرفتن عکس های سه بعدی استفاده می کردند.

تلفن هوشمند - سه بعدی

ممکن است بگویید این گوشی ها بسیار جلوتر از زمان خود بودند ، زیرا در آن زمان از دوربین دوگانه استفاده می کردند. اما تمام این فناوری سه بعدی در گوشی ها بیش از یک ترفند برای جلب توجه و فروش بیشتر بود. در آن زمان ، تلویزیون ها و فیلم های سه بعدی بیش از پیش محبوبیت پیدا کردند و در نتیجه ، سازندگان گوشی های هوشمند سعی کردند عقب نمانند ، اما در نهایت شکست خوردند.

؟

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ آیا ویژگی فراموش شده جالبی دارید که در این مقاله به آن اشاره نکردیم؟ آیا این ویژگی های گم شده را از دست داده اید؟ نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

؟

منبع: Android Authority

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا