لوازم خانگی

هدف جدید شیائومی؛ تسلط بر بازار اروپا


شیائومی دیروز اعلام کرد که قصد دارد به ترتیب در 22 و 24 مه وارد بازارهای فرانسه و ایتالیا شود. این شرکت مشخص نکرده است که می‌خواهد چه محصولاتی را در این بازارها عرضه کند، اما این محصولات احتمالاً شامل گوشی‌های هوشمند، لوازم جانبی موبایل و وسایل خانه هوشمند خواهند بود. شیائومی این محصولات را از طریق فروشگاه های آنلاین فیزیکی عرضه خواهد کرد.

این شرکت برنامه های متعددی برای سایر نقاط اروپا دارد. هفته گذشته اعلام شد که شیائومی قرارداد همکاری با اپراتور مخابراتی CK Hutchison برای عرضه گجت های این شرکت در بریتانیا و سایر نقاط اروپا امضا کرده است. گوشی های اندرویدی شیائومی – که به کیفیت بالا و قیمت پایین معروف هستند – اولین بار سال گذشته در اروپا در اسپانیا معرفی شدند. اما اکنون این شرکت می خواهد در سایر بازارهای اروپایی نیز گسترش یابد.

تمرکز اولیه این شرکت هفتگی در ابتدا روی قاره آسیا – به ویژه چین بود. اگرچه گوشی های شیائومی رتبه اول فروش در هند را دارند، اما بخش زیادی از سود این شرکت از فروش در بازار چین به دست می آید و 72 درصد از سود 18 میلیارد دلاری این شرکت در سال 2017 از فروش در بازار چین حاصل شده است. اما این درصد در سال های 2015 و 2016 به ترتیب 94 و 87 درصد بوده است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که وابستگی شیائومی به سود در بازار چین سال به سال در حال کاهش است. این شرکت همچنین اخیراً اعلام کرده است که تمایل خود را برای عرضه اولیه سهام خود در بورس هنگ کنگ اعلام کرده است که می تواند 10 میلیارد دلار به خزانه شیائومی ارسال کند. این شرکت می گوید 30 درصد از این پول صرف توسعه بازارهای محصول خود در اروپا، آسیای جنوب شرقی و روسیه خواهد شد.

اگرچه مدیرعامل شیائومی سال گذشته اعلام کرد که می خواهد محصولات خود را تا پایان سال 2018 یا اوایل سال 2019 در بازار آمریکا عرضه کند، اما هنوز برنامه خاصی اعلام نشده است. ایالات متحده یکی از بزرگترین بازارهای تلفن همراه در جهان است و ورود آن می تواند درآمد این شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

منبع: Techcrunch

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا