لوازم خانگی

آمار فروش آیفون‌ها همچنان نزولی است ولی سرمایه‌گذاران راضی هستند


همه در مورد کاهش فروش آیفون نظر دارند، برخی می گویند مشکل در کیفیت این گوشی ها است، برخی دیگر معتقدند قیمت بالای این گوشی ها تاثیر زیادی در این مشکل دارد و در نهایت می توان به این نکته اشاره کرد که کاربران در گذشته، از تلفن های خود برای مدت زمان طولانی تری استفاده می کردند. کاهش فروش آیفون می تواند به همه اینها مربوط باشد یا می تواند چیز دیگری باشد.

نظر هر چه باشد، طبق گزارش مالی اپل برای سه ماهه دوم سال 2019، فروش آیفون همچنان کاهش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، کل درآمد اپل در این مدت 58 میلیارد دلار بوده است که به معنای کاهش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. برای مقایسه، فروش آیفون نیز به 31 میلیارد دلار رسید، در حالی که فروش آیفون در مدت مشابه سال گذشته 37.5 میلیارد دلار برای این شرکت به ارمغان آورد.

IPAD

با این حال، وضعیت در سایر بخش های اپل چندان بد نیست. فروش آیپد از 4 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2018 به 4.8 میلیارد دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است. در مورد ابزارهای پوشیدنی، لوازم خانگی و سایر لوازم جانبی، شاهد افزایش درآمد از 3.9 میلیارد دلار به 5.1 میلیارد دلار هستیم. اپل نیز با 11.5 میلیارد دلار رکورد خدمات را شکست. در هر صورت، درآمد اپل در این مدت امیدوارکننده تر از سه ماهه اول سال 2019 است.

اپل در گزارشی اعلام کرد: از این پس، آن‌ها می‌خواهند از کاربران موجود اکوسیستم خود درآمد کسب کنند، نه تمرکز بر کسب درآمد از طریق فروش گجت‌ها. با توجه به اینکه سهم آیفون از کل درآمد اپل از 61 درصد در سه ماهه دوم سال 2018 به 54 درصد در مدت مشابه امسال رسیده است، چنین رویکردی کاملا منطقی است. در چین ، که فروش آیفون به دلیل رقبای قوی مانند هواوی در حال کاهش است ، درآمد از 13 میلیارد دلار به 10.2 میلیارد دلار رسید.

اپل واچ

علاوه بر موارد فوق، اپل اشاره کرد که فروش محصولاتی مانند اپل واچ و ایرپاد نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است. در سه ماهه دوم مالی 2018، خدمات نرم افزاری 16.1 درصد از درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده است که اکنون نزدیک به 20 درصد است. این نشان می دهد که اپل به تدریج وابستگی خود به فروش آیفون را کاهش می دهد. مدیر ارشد مالی اپل می گوید حدود نیمی از سود عملیاتی شرکت از خدمات نرم افزاری حاصل می شود. تیم کوک می گوید تعداد کل مشترکین سرویس های اپل به 390 میلیون نفر خواهد رسید و آنها امیدوارند تا سال 2020 به نیم میلیون مشترک برسند که با توجه به در دسترس بودن سرویس های پخش ویدئو و بازی بعید است.

به گزارش CNBC، به نظر می رسد که سرمایه گذاران از این گزارش مالی راضی بوده اند زیرا ارزش سهام این شرکت بیش از 4 درصد افزایش یافته و ارزش کل آن بار دیگر به یک تریلیون دلار نزدیک می شود.

منبع: Gizmodo

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا