لوازم خانگی

5 قابلیت‌ اندروید 11 که تجربه‌ی کاربری موبایل را متحول می‌کنند


اندروید 11 قرار است اواخر امسال عرضه شود، اما توسعه دهندگان و افرادی که مشکلی با نصب نصف و نیم سیستم عامل روی موبایل خود ندارند، می توانند نسخه بتا را امتحان کنند. البته این امکان تنها در اختیار افرادی است که گوشی موبایل پیکسل 2 یا خانواده پیکسل 3 یا پیکسل 4 اس دارند. نسخه بتای قابل دانلود تمامی ویژگی های اندروید 11 را در نسخه نهایی ندارد.

با نگاهی به نسخه بتای منتشر شده برای گوشی های هوشمند سری پیکسل، به وضوح می توانید متوجه شوید که نسخه بعدی سیستم عامل گوگل چقدر تغییر خواهد کرد. برخی از ویژگی ها همان چیزی است که سال ها پیش انتظار داشتیم ، برخی دیگر تغییرات شگفت انگیزی هستند که به نظر می رسد نوآورانه هستند. بنابراین اجازه دهید نگاهی به مهمترین ویژگی های اندروید 11 که در اواخر سال 2020 منتشر می شود ، بیندازیم.

کنترل گسترده تر دستگاه ها

قابلیت های اندروید 11

هنگامی که بلندگوی هوشمند Google Home در سال 2016 راه اندازی شد، او ذهن بزرگی داشت. اینکه گوگل می خواهد خانه های کاربرانش را کنترل کند. اکنون گزینه های کنترلی برای دستگاه های خانه هوشمند بهتر و بهتر پیاده سازی شده اند و این ویژگی ها یکی از ویژگی های اصلی اندروید 11 است.

برای مشاهده کنترل پنل جدید کافی است دکمه پاور موبایل خود را فشار دهید. طبق معمول، دکمه های تنظیم مجدد و خاموش کردن ظاهر می شوند، اما بیشتر این صفحه اکنون برای برنامه Google Home است و می توانید میانبرهای سفارشی تعریف کنید.

اگر می خواهید هنگام خروج از خانه چراغ های هوشمند خود را خاموش کنید، می توانید با تلاش کمتری این کار را انجام دهید. اگرچه این گزینه ها ، مانند ابزارک ها ، صفحات را به هم می ریزند ، اما ظاهری کاربردی تر به اندروید می دهند.

مجوزها

قابلیت های اندروید 11

مجوزهای مورد نیاز برنامه ها دردسرهایی هستند که به این زودی ها از بین نمی روند. بسیاری از ما وقتی به نقاشی از خود می رسیم ، رویکردی آرام داریم.

اندروید 11 قرار است رویکرد سیستمی به این مجوزها را متحول کند. بنابراین برای دسترسی به دوربین، مکان و فایل‌های سیستم باید بیشتر و بیشتر با مجوزهای برنامه‌ها سروکار داشته باشیم. ما یک گزینه جدید به نام “One Time Access” داریم که دسترسی به برنامه را فقط زمانی که در حال اجرا است باز می کند و این دسترسی برای مدت کوتاهی دوام می آورد.

از طرفی امکان غیرفعال کردن دسترسی به اپلیکیشن هایی که چندین ماه است از آنها استفاده نکرده اید وجود دارد. اما در اندروید 11 بتا، این ویژگی باید به صورت دستی از قسمت Permissions در تنظیمات فعال شود.

این فناوری ها به گونه ای مورد استفاده قرار می گیرند که برنامه های دیگر با اطلاعاتی که نباید به آنها دسترسی داشته باشند تداخل پیدا نکنند و از سوی دیگر عمر باتری را کاهش ندهند. این یک بهبود قابل توجه در حفظ حریم خصوصی است که کاربران اندروید را به استانداردهای iOS نزدیکتر می کند.

روی گفتگوها تمرکز کنید

قابلیت های اندروید 11

گوگل می خواهد عملکرد چت ها را در اندروید 11 دوباره طراحی کند. اولین تغییر بسیار ساده است. در بالای اعلان ها بخش جدیدی برای مکالمات (متعلق به برنامه هایی مانند واتس اپ و تلگرام) وجود دارد. این اعلان‌ها بر ایمیل‌های ناخواسته، تماس‌های از دست رفته یا تعداد قدم‌هایی که در طول روز برمی‌دارید اولویت دارند. اندروید 11 همچنین اعلان‌ها را با اعلان صدای تنظیم شده یا بی‌صدا از اعلان‌های معمولی جدا می‌کند.

حباب ها نیز یکی از ویژگی های اندروید 11 است که تاثیر زیادی بر سلامت کلی این سیستم عامل دارد. مکالمات در برنامه هایی مانند فیس بوک مسنجر و واتس اپ به شکل حباب های آواتار مانند در لبه صفحه نمایش تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود. کافی است روی آن کلیک کنید تا باز شود و یک کادر برای پاسخ دادن به پیام ها مشاهده خواهید کرد.

این ویژگی شباهت زیادی به ویژگی Chat Heads در مسنجر فیس بوک دارد که در سال 2013 معرفی شد و اجرای موقت آن در نسخه بتای اندروید 11 منتشر شده برای پیکسل 3a XL نشان می دهد که گوگل همچنان به دنبال راه هایی برای بهبود حباب های چت است. تا حد امکان.

این ویژگی که اکنون فقط در گزینه های توسعه دهنده موجود است، همچنان مشکلات جزئی و عمده ای در نمایش پیام های مختلف دارد. اما از آنجایی که این قابلیت دارای رابط برنامه نویسی اختصاصی است و می تواند در هر اپلیکیشنی گنجانده شود، انتظار می رود با انتشار نسخه نهایی، مشکلات آن به طور کامل برطرف شود.

دسترسی صوتی هوشمندتر

قابلیت های اندروید 11

Voice Access از سال 2018 راه خود را به اندروید باز کرده است. این برنامه به شما امکان می دهد تلفن همراه خود را به صورت صوتی کنترل کنید.

این ویژگی خیلی جدید نیست، اما گوگل می گوید که ما شاهد پیشرفت های عمده ای در اندروید 11 خواهیم بود. با مقایسه Voice Access در Pixel 3a XL و همان برنامه در OnePlus 8 دارای اندروید 10، می توانیم تفاوت ها را مشاهده کنیم.

در نگاه اول، Voice Access در هر دو گوشی یکسان عمل می کند. در صفحه اصلی وب سایتی مانند ای بی سی مگ مگ، ممکن است ده ها برچسب مختلف و شماره گذاری شده را مشاهده کنید. با خواندن هر شماره، تب مورد نظر باز می شود، گاهی لازم است متن لینک را با صدای بلند بخوانید.

تغییرات ایجاد شده در اندروید 11 همه در مورد هوش است. به عنوان مثال، هنگام پر کردن نوار آدرس مرورگر در OnePlus 8، اگر بگویید: “digikala.com/mag enter”. تمام این عبارات در نوار آدرس نوشته شده است. اما اندروید 11 از دستور Enter به عنوان دستور استفاده می کند و شما را به صفحه مورد نظر هدایت می کند. نسخه جدید همچنین در تشخیص برنامه های روی صفحه نمایش بهتر عمل می کند و هیچ مشکلی در تشخیص عبارات عجیب و غریب وجود ندارد.

دسترسی صوتی به وضوح از قبل هوشمندتر می شود، اما این بدان معنا نیست که هنوز کار نمی کند. Google Voice Interaction یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار است، اما در عین حال، هنوز قابلیتی مانند اشتراک گذاری صدا در یک صفحه وب وجود ندارد. از سوی دیگر، فرمان صوتی صفحه اسکرول پایین اغلب آنطور که باید کار نمی کند.

از صفحه عکس بگیرید

قابلیت های اندروید 11

برای کاربرانی که عادت به تولید محتوای ویدئویی با تلفن های همراه خود دارند ، گوگل تصمیم گرفت ضبط صفحه را آسان تر و تمیزتر کند.

قابلیت ضبط عکس در اندروید 11 هیچ ویژگی جدیدی را به همراه ندارد. در اندروید 10 نیز می توان تصویر موبایل و تمامی جزئیات آن را ضبط کرد و امکان افزودن صدای میکروفون به تصویر نیز وجود داشت. اما رابط کاربری Screen Record در اندروید 11 تا حد زیادی پاکسازی شده و دیگر خبری از ورود ناخواسته در منوی تنظیمات و به هم ریختن جزئیات تصویر ضبط شده نیست. این ویژگی آن را کاربرپسندتر کرده و در زمان صرفه جویی می کند.

به طور کلی، تغییراتی که تاکنون در قابلیت‌های اندروید 11 ایجاد شده است، جهان را به آتش نخواهد کشید، اما حداقل با تمرکز بر نحوه تعامل ما با تلفن‌های هوشمند و بسیاری از نیازهای کوچک و بزرگ روزمره ما، پیشرفت کرده‌اند. اکنون بهبود یافته است. خواه در مورد چت با دوستان، محافظت از حریم خصوصی بیشتر در برابر برنامه ها، یا نحوه مشاهده گزینه های کنترل رسانه باشد.

منبع: سیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا