لوازم خانگی

موزه بنگ اند آلفسن؛ پیشرفت 90 سال تکنولوژی صدا


یک شرکت بنگ و آمپر اولفسن در سال 1925 تاسیس شد. بنابراین می توان گفت که امروزه این شرکت بزرگ در زمینه الکترونیک 91 ساله است. این شرکت دانمارکی فروشگاه هایی دارد که بیشتر شبیه فروشگاه های برندهای معروف و بزرگ مد هستند تا فروشگاه لوازم خانگی. مشتریان بنگ اند آلفسن معمولا کسانی هستند که از صفر شدن قیمت ها تعجب نمی کنند.

با این حال، بچه‌های The Verge اخیراً از موزه Bang & Alfsen در دانمارک دیدن کردند. موزه می گوید محصولات Bang & Alfsen از ابتدا گران و لوکس نبودند.

شرکتی که امروزه با نام Bang & Alfsen می شناسیم توسط دو مرد جوان تاسیس شد. Bang & Alfsen به جای شروع از گاراژ خانه پدری خود ، مانند همه گروه ها و گروههای راک آمریکایی ، در یک خانه روستایی شکل گرفت.

قبل از اینکه بنگ اند آلفسن شروع به ساخت تلویزیون ها و بلندگوهای لوکس کند، این شرکت رادیو طراحی و تولید می کرد.

اولین محصول Bang & Alfsen در اصل یک لوازم جانبی رادیویی بود. حذف کننده را می توان برای تغذیه رادیوها بدون باتری و با اتصال مستقیم به پریز برق استفاده کرد.

چند سال پس از معرفی پاک کننده، پیتر بنگ و کاتتر آلفسونآنها شرکت خود را از مزرعه آلفسن خارج کردند و یک کارخانه برای خود در نزدیکی شهر استرتر دانمارک راه اندازی کردند. آنها هنوز هم پس از این همه سال کارخانه های اصلی Bang & Alfsen در منطقه هستند.

از نظر طراحی می توان گفت که رادیوهای Bang & Alfsen شبیه آیفون های عصر خود بودند. این رادیوها با الگوبرداری از مبلمان آن زمان ساخته شدند.

آنچه امروزه در ذهن ما عجیب است میزان جزئیات و تزئینات روی کلیدها و دستگیره ها است. استفاده از این دستگاه ها حس و تجربه خوبی دارد. لمس چوب و بافت زیبای دستگیره ها را تصور کنید. کار با رادیوهای قدیمی Bang & Alfsen با گشودن گاوصندوق متفاوت است.

لوگوی معروف Bang & Alfsen برای اولین بار در سال 1932 مورد استفاده قرار گرفت. 10 کرون سوئد معادل 1.5 دلار است. تصور کنید طراح لوگو 1.5 دلار درآمد داشته است. این لوگو یکی از گرانترین مارک های صنعت فناوری است.

دیری نگذشت که Bang & Alfsen شروع به ساخت انواع پخش کننده های موسیقی همراه با رادیو کرد. لوگویی که در زیر می بینید روی گرامافون های این شرکت است.

با این حال، رادیوهای Bang & Alfsen بهترین و محبوب ترین محصول این شرکت در نیمه اول عمر خود بودند. در پایین می توانید رادیو Hyperbo 1934 را ببینید. خود رادیو دارای یک بلندگو و گرامافون داخلی است. رادیو نسبت به کارهای قبلی بنگ اند آلفسن کمتر شناخته شده بود.

رابط کاربری ساده و طراحی بسیار خوب دستگاه های Bang & Alfsen بسیار خوب است. مواد اولیه مورد استفاده در این دستگاه ها هنوز چوب جامد و چرم بود. برخی از کلیدها از پلاستیک ساخته شده اند.

بیشتر رادیوها به گونه ای ساخته شده اند که شبیه پخش کننده های موسیقی باشند، در حالی که سایر رادیوها دقیقاً شبیه به لوازم خانگی ساخته شده اند. چنین رادیویی یک ساعت است. اولین ساعت رادیو؟ ممکن است.

رادیو Beolit ​​در سال 1939 راه اندازی شد و اولین باری بود که Bang & Alfsen از برند Beo استفاده کرد. این نام همچنین در محصولات موجود Bang & Alfsen یافت می شود. مانند تلویزیون های BeoVision یا هدفون BeoPlay.

این یکی از اولین تلویزیون های Bang & Alfsen با شاسی کامیون مانند بود. بنابراین این بسته‌ها خارج از آن هستند و می‌توانید تلویزیون را از اتاق به هر جای دیگری حمل کنید. تلویزیون یک روکش چوبی هم داشت که صفحه زشت را می پوشاند. بعداً محصولات Bang & Alfsen تلویزیون و رادیو را در یک جعبه قرار دادند.

کمی بعد شاهد محصولات قابل حمل Bang & Alfsen هستیم. این شرکت همچنین محصولات جدیدی مانند آهن را تولید می کند.

بنگ اند آلفسن همچنین گوشی های خانگی تولید می کند. شاید هر بار که این تلفن ها زنگ می خورند، با آن رنگ قرمز، احساس یک تماس اضطراری می شود.

این شرکت همچنین پخش کننده های سی دی را تولید می کند. این پخش کننده ها گران ترین و زیباترین سی دی پلیرهای عصر خود بودند. مواقعی وجود داشت که اگر یک سی دی چنجر شش رقمی در خانه داشتید، بسیار ثروتمند به حساب می آمدید.

تعدادی بلندگو نیز در موزه بنگ اند آلپسن به نمایش گذاشته شده است. بلندگوها به خودی خود جذاب نیستند. شاید اگر بعداً به این سخنرانان نگاهی بیندازیم، موضوع جالبی را نیز در آنها مشاهده کنیم.

قبل از اینکه اپل برای ساخت وسایل الکترونیکی تمام آلومینیومی آموزش ببیند، Bang & Alfsen دقیقاً همین را داشت. طراحی های تمام فلزی سخت افزاری برای اولین بار در این شرکت شکل گرفت. در تور موزه Bang & Alpsen ذکر شده است که استیو جابز دو مدل از این بازیکنان را در خانه خود داشت. شایعه شده است که اپل در طراحی اولین مدل آی پاد از Bang & Alfsen الهام گرفته است.

با دیدن این گوشی قرمز و این رادیو قدیمی به خود می گوییم که چرا Bang & Alfsen از این طرح ها برای دستگاه های جدید خود استفاده نکرده است. مطمئناً این دستگاهها ، با وزن زیاد ، امروزه قابل استفاده نیستند. اما از نظر ظاهری آنقدر جذاب هستند که دوست دارید یکی از آنها را در خانه خود داشته باشید.

هنگام ورود و خروج از موزه ، بلندگوی Bang & Alfsen به ارزش 90 هزار دلار را مشاهده خواهید کرد. با ووفرها و توییترهای همه جهته، این اسپیکر بهترین بلندگوی جهان باقی می ماند و تجربه 90 ساله این شرکت را به تصویر می کشد. امیدواریم این سخنران منعکس کننده اتفاقات خوبی باشد که در 90 سال آینده برای Bang & Alfsen رخ خواهد داد.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا