آشپزی

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت با تمام فوت و فن برای خوشمزه شدن


شاید در رستوران کباب های لذیذ ایرانی مثل چنجیه، کوبیده و براق بخوریم، اما طعم کباب های خانگی به هیچ وجه قابل قبول نیست. البته به شرطی که یک ترفند پخت و پز کباب خوشمزه بلد باشید. در این دستور طرز تهیه سینی کباب با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش می دهیم.

کباب یکی دیگر از غذاهای سنتی ایرانی است. این غذا بخشی از فرهنگ ایرانی است و همیشه در ایران محبوبیت زیادی داشته است. در سراسر ایران از عشایر گرفته تا شهرهای مختلف کباب به روش های مختلفی تهیه می شود. برای مثال یکی از معروف ترین کباب های سنتی ایران کباب دیگ سنگسری است که در دل آش داغ پخته می شود.

کباب کبابی علاوه بر خوشمزه بودن، سریع و آسان آماده می شود که باعث محبوبیت بیشتر آن ها می شود. کباب بان مانند دیگر کباب های ایرانی به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و با کمی پیاز و ادویه طعم خوبی دارد.

معمولاً در ماهیتابه ای با گوسفند پخته می شود که چربتر است ، اما اگر دوست دارید ، می توانید از مخلوط نصف گوسفند و گوشت گاو استفاده کنید. حتی می توانید به جای گوشت قرمز، ماهیتابه را با مرغ بپزید. اگر می خواهید مرغ کبابی را با مرغ امتحان کنید، در ای بی سی مگمگ طرز تهیه مرغ کبابی را نیز به شما آموزش دادیم.

مواد لازم برای کباب تابه با گوشت چرخ کرده

مواد لازم (برای 3 نفر)

  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • پیاز متوسط: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: نصف قاشق غذاخوری
  • کره: 25 گرم
  • سماق: 1.5 قاشق غذاخوری
  • زعفران: به میزان لازم
  • زردچوبه، پودر کاری، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
  • گوجه فرنگی برای چیدن: 2 عدد
  • فلفل سبز یا شیرین برای ترشی: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه کباب تابه ای با گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده با پیاز و ادویه

1.
پیاز را با یک رنده متوسط ​​رنده کنید ، آب آن را فشار دهید و در یک کاسه جداگانه ذخیره کنید. پیاز رنده شده از گوشت چرخ کرده را با گوشت چرخ کرده، ادویه و سماق در ظرفی بریزید و ورز دهید.

گوشت را در تابه پهن کنید

2.
وقتی گوشت و ادویه و پیاز کاملا مخلوط شد، مواد را روی سینی یا سینی استیل به ضخامت حدود 1 سانتی متر پهن کنید.

ترفند سرخ کردن

3
با چاقو سطح گوشت را فشار دهید و شیارهایی مانند عکس ایجاد کنید. این کار از جمع شدن و شکننده شدن کباب ها در حین پخت جلوگیری می کند.

طرز پخت گوشت کبابی

4.
حالا با چاقو چند شیار عمیق در گوشت ایجاد کنید و کباب ها را جدا کنید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و روغن را اضافه کنید.

کباب تابه ای خوشمزه

5.
کباب ها ابتدا آب می ریزند سپس آب جمع شده و شروع به سرخ شدن می کند. هنگام سرخ کردن یک طرف کباب روی آن را با قلم مو با کمی زعفران برگردانید. حالا آب پیاز را به تابه اضافه کنید تا طرف دیگر کباب با آب پیاز پخته شود و سپس تفت دهید.

تفت دادن رب گوجه فرنگی

6.
برای تهیه سس کباب، کره را با کمی روغن در قابلمه ای ریخته و رب گوجه فرنگی را پس از داغ شدن در آن سرخ می کنند. سپس یک فنجان آب، کمی زعفران، نمک و آبلیموی تازه را به سس اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

گوجه فرنگی پخته شده در سس باربیکیو

7.
بعد از جوشاندن سس، گوجه فرنگی ها را داخل آن بریزید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد.

طرز تهیه ماهیتابه

8.
گوجه فرنگی ها را از سس خارج کرده و با فلفل تفت داده شده، پیاز و لیموی تازه روی تابه گریل سرو کنید. نوش جان!

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا