آشپزی

طرز تهیه پنیر برشته گیلانی برای صبحانه


غذاهای گیلانی به دلیل عطر و طعم فوق العاده ای که دارند در سراسر ایران شهرت دارند. این بار با ما همراه باشید تا طعم صبحانه خوشمزه گیلانی را بچشیم تا طرز تهیه پنیر سرخ شده را یاد بگیریم.

پنیر کبابی که به املت گیلانی یا املت شمالی نیز معروف است، املتی ساده با طعمی منحصر به فرد است. تقریباً تمام مناطق گیلان این صبحانه خوشمزه را تهیه می کنند و شهرت آن به بسیاری از شهرهای ایران نیز رسیده است.

در روستاهای مختلف گیلان پنیر سرخ شده با استفاده از پنیرهای محلی تهیه می شود که معروف ترین و بهترین آن پنیر سیاه است. پنیر سیاه معروف گیلانی متعلق به روستایی به همین نام است. در آنجا این پنیر مشخص در بهار با شیر تازه گوسفند درست می شود. البته برای تهیه این املت خوشمزه می توانید از پنیر قندی، پنیر سفید، پنیر فتا یا حتی پنیر خامه ای استفاده کنید که به هر حال خوشمزه خواهد بود.

غذاهای سنتی و محلی شهرهای مختلف ایران یکی از لذیذترین غذاهاست و آشنایی با این غذاها باعث آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ غنی این مناطق می شود. با مراجعه به آرشیو آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ دستور تهیه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را می توانید پیدا کنید.

املت پنیر و شوید

مواد لازم برای دو نفر

  • پنیر صبحانه: 150 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • سیر رنده شده: 4 حبه
  • شوید خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • کره: 40 گرم
  • فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه نان تست

طرز تهیه املت سیر

1.
در مرحله اول کره را با مقداری روغن داخل تابه بریزید تا آب شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید.

طرز تهیه املت پنیر

2.
وقتی سیر کمی سرخ شد و عطر آن زیاد شد پنیر صبحانه را اضافه می کنیم و بعد از نرم شدن پنیر با پشت قاشق مالش می دهیم و تفت می دهیم. در اینجا از پنیر خامه ای کیبه استفاده کردیم، اما شما می توانید از هر پنیری که دوست دارید مانند لیکور، فتا یا پنیر محلی استفاده کنید.

پنیر تست شده

3.
وقتی پنیر سرخ شد و کاملا نرم شد، شوید خشک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید.

طرز تهیه پنیر سرخ شده شمال

4.
حالا تخم مرغ ها را به تابه اضافه کنید و هم بزنید. در صورت نیاز کمی نمک اضافه کنید.

طرز تهیه پنیر سرخ شده

5.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا