لوازم خانگی

سامسونگ گلکسی اسمارت‌ تگ رسما معرفی شد


همانطور که انتظار می رفت، سامسونگ دقایقی پیش در یک رویداد آنلاین برای معرفی سری جدید گوشی های گلکسی اس 21، علاوه بر اسمارت تگ، از سری جدید گلکسی اس 21 رونمایی کرد.

همانطور که می دانیم، این شرکت کره ای در ماه اکتبر از اپلیکیشنی به نام SmartThings Find رونمایی کرد که به کاربران اکوسیستم گلکسی این امکان را می دهد تا با استفاده از این اپلیکیشن، مکان دستگاه هایی مانند تلفن همراه یا ایرباد را پیدا کنند.

پس از رونمایی از این اپلیکیشن، ماه گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد قابلیت های این اپلیکیشن را گسترش دهد و از افزونه ای به نام Galaxy SmartTag رونمایی کند تا کاربران بتوانند از آن استفاده کرده و آن را به دستگاه های مختلف متصل کنند. دستگاه ها در زمان ناپدید شدن

اگرچه این دستگاه نسبت به سایر محصولاتی که در رویداد امروز معرفی شدند از هیجان کمتری برخوردار است، اما کاربران آگاه به فناوری دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه و عملکرد آن بدانند. با این حساب ابتدا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برند گلکسی اسمارت چیست؟

به طور خلاصه، محصول جدید سامسونگ دستگاهی با قابلیت اتصال بلوتوث است که کاربران می توانند به دستگاه های مختلفی مانند کیف پول، جاکلیدی و حتی حیوانات خانگی متصل شوند تا ببینند کجا از اپلیکیشن SmartThings Find استفاده می کنند. اگر هر یک از این دستگاه ها گم شوند، می توانند آن را جستجو کنند.

برچسب هوشمند گلکسی سامسونگ

Samsung Galaxy Tag دارای شکل مربع با گوشه های گرد و بدنه پلاستیکی مقاوم است. نگاهی به ظاهر این دستگاه نشان می دهد که شاهد استفاده از سوراخی در گوشه آن هستیم تا کاربران بتوانند از آن برای اتصال Galaxy Smart Tag به دستگاه های مختلف استفاده کنند. به نظر می رسد این دستگاه دارای یک باتری برای انجام کار خود است.

Samsung Galaxy SmartTag چگونه کار می کند؟

فناوری اصلی به کار رفته در این دستگاه پشتیبانی آن از فناوری ارتباط کم مصرف بلوتوث می باشد. اما باید بگوییم که تگ هوشمند وسیله ای نیست که وقتی در پوشش بلوتوث گوشی شما قرار دارد مجبور به پخش صدا شوید.

نکته جالب در مورد این دستگاه هوشمند این است که می تواند از هر دستگاهی از خانواده گلکسی نزدیک برای ارسال مکان تقریبی خود برای کاربر استفاده کند.

برای استفاده از تگ هوشمند، کاربران باید ابتدا آن را به برنامه SmartThings Find اضافه کنند. پس از انجام این کار و پیوند Smart Tag به حساب شخص، آن شخص می تواند حالت گم شده Galaxy Smart Tag را در زمانی که Smart Tag و دستگاه متصل به آن گم می شود، فعال کند.

پس از فعال شدن این ویژگی، تگ هوشمند سامسونگ امواج بلوتوث را به مناطق اطراف می فرستد تا گوشی های گلکسی مجاور را دریافت کنند. پس از رسیدن این امواج به گوشی شخصی که در آنجا حضور دارد، اعلانی در مورد مکان تقریبی Galaxy Smart Tag دریافت خواهید کرد.

سامسونگ اعلام کرده است که تمامی اطلاعات و اطلاعات مکان تگ هوشمند گلکسی شما رمزگذاری شده است تا کاربران نگران حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود نباشند.

برچسب هوشمند گلکسی سامسونگ

البته باید بگوییم که برای اطلاع از محل تقریبی گلکسی اسمارت تگ نیازی به گوشی های گلکسی دیگران ندارید. اگر از تلفن همراه خود برای جستجوی مکانی استفاده می کنید که در آن دستگاهی را که به برچسب هوشمند متصل شده است گم کرده اید، تلفن شما سیگنال های ارسال شده توسط برچسب هوشمند را با نزدیک شدن به مکان دستگاه گم شده دریافت می کند و آنها آن را از دستگاه شما دریافت می کنند. دستگاه به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین می‌توانید هنگام جستجو، پخش صدای SmartTag را فعال کنید تا بتوانید از این ویژگی برای یافتن آن استفاده کنید.

Galaxy Smart Tag کارآمدتر از آن چیزی است که فکر می کنید

گلکسی اسمارت تگ علاوه بر یافتن مکان اقلام گم شده می تواند موقعیت گوشی شما را نیز نشان دهد. گلکسی اسمارت تگ دارای دکمه ای است که اگر دو بار پشت سر هم آن را فشار دهید، تلفن همراه شما بوق می زند تا موقعیت خود را به شما اطلاع دهد.

در واقع، اگر عادت دارید به طور مرتب گوشی خود را گم کنید، می توانید از تگ هوشمند برای پیدا کردن آن استفاده کنید تا دیگر مجبور نباشید از افراد مختلف بخواهید که با شماره شما تماس بگیرند تا از موقعیت مکانی تلفن همراه خود مطلع شوند. .

اگر تعجب می کنید که چرا برای این کار باید این دکمه را دو بار پشت سر هم فشار دهید، باید بگوییم که کاربران می توانند قابلیت های مختلفی را برای فشار دادن این دکمه تنها یک بار انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر از لامپ هوشمند استفاده می کنید، می توانید تعیین کنید که این دکمه فقط یک بار فشار داده شود تا با فشار دادن آن چراغ روشن شود.

همچنین اگر برچسب هوشمند را به کلید خودروی خود وصل کنید، می توانید این دکمه را انتخاب کنید تا پس از پیاده شدن از خودرو، با یک بار فشار دادن آن، چراغ های پارکینگ روشن شوند. با افزایش محبوبیت دستگاه ها و دستگاه های خانه هوشمند، بدون شک برنامه هایی که می توانید برای این دکمه انتخاب کنید در آینده افزایش خواهند یافت.

همانطور که قبلا گفتیم شرکت کره ای سامسونگ با رونمایی از تگ هوشمند گلکسی قصد داشت به جنگ اپل برود. مدت هاست که شایعات مختلفی در مورد ساخت دستگاهی مشابه توسط اپل به نام Irtex به گوش می رسد.

انتظار می رود Apple AirTags عملکردی مشابه Galaxy Tag سامسونگ داشته باشد، با این تفاوت که سیگنال های ارسال شده توسط AirTags توسط دستگاه های اپل دریافت می شود و کاربران باید از برنامه Find My در اکوسیستم اپل استفاده کنند.

بدون شک، هم سامسونگ و هم اپل هنگام توسعه این دستگاه ها از دستگاه Tile که مشابه آن استفاده می شد الهام گرفتند. یکی از مشکلات اصلی Tile این است که اکوسیستم و سخت افزار مشابه سامسونگ و اپل را ندارد. در نتیجه، این دستگاه تنها در صورتی می تواند مکان خود را به مالک خود نشان دهد که اپلیکیشن Tile را روی گوشی نصب کرده باشد.

برچسب هوشمند گلکسی سامسونگ

مطمئناً تعداد گوشی‌های دارای اپلیکیشن Tile بسیار کمتر از Galaxy یا iPhone است. در نتیجه، هنگام استفاده از Tile، احتمال اینکه بتوانید دستگاه خود را پس از گم شدن پیدا کنید بسیار کم است.

همانطور که در مراسم رونمایی از گوشی جدید گلکسی اس 21 شاهد بودیم، سامسونگ اعلام کرد که کاربرانی که گلکسی اس 21 را پیش خرید کرده اند، یک تگ اسمارت سامسونگ رایگان دریافت خواهند کرد. بنابراین اگر قصد دارید این گوشی جدید سامسونگ را تهیه کنید، می توانید به زودی با Galaxy Smart Tag کار کنید.

در غیر این صورت، کاربران باید 29.99 دلار برای خرید Galaxy Smart Tag بپردازند. سامسونگ همچنین اعلام کرد که در آینده یک «Smart Tag Plus» (+SmarTag) با پشتیبانی از فناوری ارتباطی Ultra-Wideband معرفی خواهد شد تا بتوان از آن برای یافتن مکان دستگاه های مختلف با دقت بیشتری استفاده کرد.

همچنین این مدل گلکسی اسمارت تگ این قابلیت را دارد که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، مکان دستگاه های خود را به کاربران اطلاع دهد. سامسونگ قصد دارد این مدل پلاس را در آینده با قیمت 49.99 دلار عرضه کند.

اگرچه ممکن است این دستگاه در حال حاضر برای شما جذاب نباشد، اما اگر بتوانید از آن برای یافتن تنها یکی از وسایل گم شده خود استفاده کنید، مطمئنا از داشتن این دستگاه خوشحال خواهید شد. البته برخی از شما قبلا پتانسیل این دستگاه را برای افزایش کیفیت زندگی دیده اید.

منبع: PhoneArena

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا