لوازم خانگی

ربات‌های خانگی ال‌جی از راه می‌رسند


ساخت ربات های شبیه انسان هنوز با قدرت و دانش ما فاصله زیادی دارد، اما گام های مهم و قابل توجهی برای ساخت ربات های خانگی برای نیازهای روزمره برداشته شده است. از ارائه قابلیت اینترنت اشیا برای لوازم خانگی جدید گرفته تا ربات های هماهنگ کننده هوشمند مانند ربات کنترل مرکزی ال جی. رباتی که می تواند همه لوازم خانگی را هماهنگ کند و زندگی راحت را برای همه اعضای خانه فراهم کند.

اساسا، ربات کنترل مرکزی چشم نواز ال جی مفهوم خانه هوشمند را به سطح بالاتری ارتقا داده است. این ربات کنترل متمرکز با اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند و استفاده از فناوری تشخیص صدای الکسا آمازون، کارهای خانگی مانند روشن یا خاموش کردن کولر یا تعویض ماشین لباسشویی را تنها با یک فرمان صوتی ساده انجام می‌دهد. ربات کنترل مرکزی از یک نمایشگر تعاملی استفاده می کند که می تواند اطلاعات مختلفی مانند عکس گرفته شده از داخل یخچال یا دستور پخت را با راهنمای صوتی گام به گام نمایش دهد. علاوه بر این، ربات کارهای روزانه کاربر را ساده کرده و کارهایی مانند پخش موسیقی، تنظیم زنگ هشدار، یادداشت های یادآور، آخرین وضعیت ترافیک و آب و هوا را به سرعت انجام می دهد.

ربات کنترل مرکزی ال‌جی با وجود طراحی دوستانه و شبیه انسان، از طرق مختلف با کل خانواده ارتباط برقرار می‌کند. این ربات می تواند حرکت کند، بچرخد و حتی حالات احساسی مختلف را روی صفحه نمایش خود نشان دهد. این ربات ال جی برای پاسخگویی به مصرف کننده از طریق زبان بدن مانند تکان دادن سر در هنگام پاسخ دادن به سوالات ساده طراحی شده است. علاوه بر این، او همیشه از تمام فعالیت های داخل خانه آگاه است. مانند زمانی که اعضای خانواده از خانه خارج می شوند و برمی گردند یا زمانی که به رختخواب می روند. و از آنجایی که ربات کنترل مرکزی با دوربین خود توانایی تشخیص اعضای مختلف خانواده را دارد، می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که برای هر یک از اعضای خانواده به طور متفاوتی سلام کند.

این ربات زمانی که در مکان‌های عمومی و جمع‌های خانوادگی مانند آشپزخانه یا سالن قرار می‌گیرد بهترین عملکرد را دارد. ال جی برای تکمیل ربات کنترل مرکزی، یک ربات کوچک دیگر ساخته است که می توان آن را در قسمت های دیگر خانه قرار داد. این ربات کوچک که به صفحه نمایش ویدئویی با کاربری آسان مجهز شده است مکمل ربات اصلی است و می تواند بیشتر کارهای ربات اصلی را انجام دهد.


telegram_ad2_1

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا