آشپزی

طرز پخت ماهی به 6 روش آسان ولی حرفه‌ای


امروز در ای بی سی مگمگ طرز پخت ماهی را به شش روش آسان اما حرفه ای به شما آموزش می دهیم تا در عید امسال سبزی پلو با ماهی سرخ شده میل کنید.

پختن ماهی همیشه کار سختی بوده است. اگر تجربه کافی در پخت ماهی نداشته باشید، نه تنها غذای شما طعم خوبی پیدا می کند، بلکه کل خانه پر از بوی ماهی می شود. معمولا وقتی ماهی سرخ شده یا زیاد پخته می شود و در حین سرخ شدن از هم می پاشد و یا قسمتی از آن به ظرف می چسبد و ماهی سرخ شده ای روی ظرف نیست. اگر می خواهید یک بار برای همیشه از شر این مشکلات خلاص شوید، با ما همراه باشید و طرز پخت ماهی را به شش روش یاد بگیرید.

1. ماهی سرخ شده در ماهیتابه

ماهی سرخ شده در ماهیتابه

قبل از قرار دادن فیله در روغن، چند شکاف روی پوست ایجاد کنید تا بهتر سرخ شود و ماهی ترد به دست آید.

روغن را در ماهیتابه نچسب بریزید و آن را خوب حرارت دهید و سپس یک تکه فیله را در روغن قرار دهید. اگر یک طرف فیله با پوست است، بهتر است سمت پوست را داخل روغن بریزید. کمی صبر کنید تا دو سوم ماهی سرخ شود سپس آن را برگردانید و بگذارید 2 تا 4 دقیقه سرخ شود.

  • سختی پخت: آسان
  • بهترین ماهی: ماهی های نازک برش داده شده مانند فیله سالمون، برانزو یا قزل آلا

2. ماهی سرخ شده در فر

ماهی سرخ شده در فر

فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. ادویه هایی را که دوست دارید به ماهی اضافه کنید. می توانید از مخلوط نمک، فلفل، لیمو، سیر و سبزیجات معطر استفاده کنید. سینی فر را از داخل با یک لایه فویل بپوشانید و ماهی را روی آن قرار دهید. اگر فیله ماهی خیلی غلیظ نباشد پس از 8 دقیقه کامل پخته می شود. اما اگر فیله های غلیظ یا یک ماهی کامل در فر دارید، حدود 10 تا 12 دقیقه برای پخت کامل نیاز دارید.

  • سختی پخت: آسان
  • بهترین ماهی: فیله های روغنی بزرگ مانند سالمون و ماهی کامل

3. طرز پخت ماهی کبابی

طرز پخت ماهی کبابی

گریل را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید و همه رنده ها را چرب کنید. فیله های ماهی را مزه دار کرده و روی گریل قرار دهید. برای هر 2 سانتی متر فیله از 6 تا 8 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید.

قبل از روغن کاری تورها از تمیز بودن کامل آنها اطمینان حاصل کنید تا ماهی در هنگام پخت نچسبد. بهتر است تورها را با برس لیمو بمالید یا وقتی گرم هستند با لیموی تازه بمالید تا تمیز شوند و ماهی خوش طعم شود.

اگر در خانه گریل ندارید، می توانید از گریل معمولی و گریل برای کباب کردن ماهی استفاده کنید. ذغال ها را خوب داغ کنید، گریل ماهی کبابی را چرب کنید و فیله را داخل آن بریزید. برای پخت بهتر می توانید گریل را بچرخانید تا دو طرف ماهی به طور یکنواخت کباب شود.

  • سطح دشواری آشپزی: به کمی تمرین نیاز دارد
  • بهترین ماهی: ماهی های گوشتی و سفت مانند اره ماهی، گلچه، ماهی تن یا سالمون

4. طرز پخت ماهی با خمیر مایونز!

طرز پخت ماهی با خمیر مایونز

پنیر پارمزان رنده شده، سس مایونز، اسفناج تفت داده شده و آرد سوخاری را با هم مخلوط کنید. ماهی را در این مخلوط بغلتانید و مانند خمیر بغلتانید. سپس در روغن با حرارت ملایم سرخ کنید.

سختی پخت: آسان

بهترین ماهی: تیلاپیا و ماهی سفید

5. طرز پخت ماهی روی کاغذ روغنی

طرز پخت ماهی روی کاغذ روغنی

فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. کاغذ روغنی را در ظرف فر بچینید تا لبه های اضافی داشته باشد.

برای طعم دادن به ماهی بهتر است از مواد معطر مانند زنجبیل، سیر، لیمو یا سبزیجات معطر استفاده کنید.

ماهی طعم دار شده را در ظرفی بریزید و بقیه کاغذ ضد چربی را روی آن قرار دهید. کاغذ باید طوری روی ماهی گذاشته شود که کاملا پوشیده شده و روی بشقاب بسته شود. ظرف را در فر قرار دهید و صبر کنید تا ماهی پخته شود. به ازای هر 2 سانتی متر قطر یک ماهی، باید 13 دقیقه زمان دهید تا بپزد.

  • سختی پخت: آسان
  • بهترین ماهی: هر فیله ماهی بدون پوست

6. طرز پخت ماهی آب پز

طرز پخت ماهی آب پز

همه ما فکر می کنیم که ماهی آب پز بوی بدی دارد و اصلا خوش طعم نیست، اما به این ترتیب بهترین ماهی آب پز را خواهید داشت.

این روش را با آبگوشت و آب با عصاره گیاهی امتحان کنید. نتیجه فوق العاده است.

یک قابلمه آب را به جوش آورده و ادویه هایی مانند لیمو، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید. فیله را در آب جوش بریزید و در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. بگذارید بپزد تا فیله ها مات شوند و به راحتی با چاقو برش دهید.

  • سطح دشواری آشپزی: به کمی تمرین نیاز دارد
  • بهترین ماهی: فیله های ضخیم مانند ماهی قزل آلا و ماهی هالیبوت که به راحتی تجزیه نمی شوند.

اخرین حرف

پختن ماهی از نظر ظاهری کار سختی است، اما اگر روش های خاص یک سرآشپز را بدانید و از تکنیک او در هنگام پخت پیروی کنید، نتیجه عالی خواهد بود. بسته به نوع ماهی که دارید، می توانید یکی از شش روش ذکر شده در بالا را انتخاب و استفاده کنید.

اگر تجربه خاصی در پخت ماهی خوش طعم و خوش عطر دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منابع: buzzfeed و myrecipes

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا