لوازم خانگی

ال‌جی: فناوری‌ها با هوش مصنوعی زندگی ما را خواهند ساخت


در 50 سال گذشته، هر سال ده‌ها هزار نفر در نمایشگاه CES در لاس وگاس گرد هم می‌آیند تا ابزارهای جدیدی را برای عرضه به بازار معرفی کنند. امسال از نظر علاقه و هیجان هیچ تفاوتی با سال های قبل نداشت، اما یک تفاوت بزرگ کاملا مشهود بود. امسال، ستاره‌های نمایش ابزار نبودند، بلکه فناوری‌هایی بودند که به این ابزارها دامن زدند و به آن‌ها کمک کردند از هوش مصنوعی یا فناوری رباتیک استفاده کنند.

مرحله ادغام هوش مصنوعی و رباتیک در قالب یک محصول مصرفی در زندگی روزمره ما سرعت بیشتری گرفته است و در نمایشگاه امسال نیز به نمایش درآمد. به خصوص با در نظر گرفتن ربات هایی که قابلیت های زیادی داشتند و توانایی انجام طیف وسیعی از مهارت های پیچیده را داشتند. توسعه هوش مصنوعی و رباتیک انتظار می رود سبک زندگی و صنعت را در سراسر جهان متحول کند و در نهایت تجربه زندگی انسان را بهبود بخشد. این کار را با انجام کارهای تکراری در محل کار انجام می دهد تا از شر کارهای قدیمی و خسته کننده مانند تمیز کردن توالت و غیره خلاص شود.

از آنجایی که در انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم، فرصت های منحصر به فردی را به اقتصاد کشورهای مختلف در سراسر جهان ارائه کرده ایم. در حالی که سه انقلاب صنعتی قبلی، که حدود دو قرن به طول انجامید، همه در مورد مکانیزه بودند، انقلاب صنعتی چهارم بسیار متفاوت بود و زمینه های فیزیک، دیجیتال و زیست شناسی را گرد هم می آورد.

کوین چا

تحلیلگران صنعت پیش بینی هایی را در این زمینه انجام دادند. به عنوان مثال موسسه گارتنر انتظار دارد که 50 درصد از تمام تحلیل ها در سه تا پنج سال آینده توسط هوش مصنوعی انجام شود.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تمام ابزارها و لوازم جانبی که ما روزانه با آنها در تماس هستیم استفاده می شود. مانند لوازم خانگی، اتومبیل، سنسور و کوادکوپتر (UAV). همانطور که می بینید، بیشتر پیشرفت ها در سه حوزه هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین در دهه های اخیر منجر به طیف گسترده ای از قابلیت های استثنایی شده است. این مرحله جدید تکامل، ژن ها و مغز انسان را آشکار می کند. آنها به دنبال راهی سریعتر، کارآمدتر، هوشمندتر و آسانتر برای انجام کارهای روزمره هستند. کارها توسط فناوری بسیار آسان شده است و در بسیاری از موارد هوش را فراتر از توانایی های انسانی معرفی کرده است.

جوانان خاورمیانه و شمال آفریقا انتظار دارند که انقلاب صنعتی چهارم تأثیر عمیقی بر نحوه کار و زندگی روزمره آنها بگذارد. در عین حال، طبق تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد، بسیاری از کار کردن با انسان در آینده رباتیک احساس راحتی می کنند.

در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، مبلغ 100 میلیارد دلاری با حمایت پادشاهی عربستان سعودی و شرکت امارات مبادله برای اجرای استراتژی تبدیل اقتصاد مبتنی بر نفت به اقتصاد دانش بنیان سرمایه‌گذاری شده است. در اکتبر 2017، امارات متحده عربی به عنوان اولین کشور، سمت وزیر هوش مصنوعی را پذیرفت و نشان داد که این کشور فناوری‌های آینده و پیامدهای آن را جدی می‌گیرد.

با تبدیل شدن هوش مصنوعی به موتور جدید انقلاب صنعتی چهارم، شرکت‌ها در سراسر جهان به دنبال دیدن محصولات و فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی هستند. ال‌جی در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که ابزارهای توسعه هوش مصنوعی خود را در اختیار همه شرکت‌هایی قرار می‌دهد که در جهت تسریع عرضه محصولات جدید مجهز به آخرین فناوری هستند.

فناوری هوش مصنوعی اختصاصی ال‌جی که مبتنی بر یادگیری عمیق است، عرضه محصولات جدید مجهز به آخرین فناوری را تسریع می‌بخشد. با پلتفرم‌های خلاقانه هوش مصنوعی مانند LG ThinQ، فلسفه «زندگی و یادگیری» اجرا می‌شود و محصولات خودآموز با گذشت زمان هوشمندتر می‌شوند. همانطور که یادگیری ماشین پیشرفته تر می شود، محصولات از محیط خارجی خود آگاه می شوند و همچنین می توانند عادات رفتاری مصرف کنندگان را بیاموزند. به عنوان مثال، کولر گازی سبک زندگی کسانی که در خانه زندگی می کنند را رعایت می کند و دمای هوا را به مقدار صحیحی افزایش می دهد. یا فناوری نظارت بر اتاق خودرو می تواند حالات چهره راننده را یاد بگیرد و تشخیص دهد که آیا راننده احساس خواب آلودگی می کند یا خیر.

فناوری DeepThinQ در حال حاضر بخش های تجاری و خانگی را با محصولات خاص شکل می دهد. در فرودگاه بین‌المللی اینچئون در کره، ربات راهنمای فرودگاه ال‌جی از توانایی کاهش صدای محیط برای بهبود عملکرد سیستم تشخیص صدا و درک بهتر نیازهای مشتری استفاده می‌کند. فناوری DeepThinQ مظهر فلسفه ما برای ارائه قوی‌ترین هوش مصنوعی به مشتریانمان با به اشتراک گذاشتن پلتفرم‌ها، اتصال و قابلیت‌های همکاری است.

شکی نیست که شرکت های پیشرو در فناوری و نوآوری از مدیران عامل صرف به غول های شرکتی تبدیل شده اند که سبک زندگی مردم را به طرز چشمگیری بازتعریف کرده اند. ما تاثیر این شرکت ها را در زندگی خود و در مکان هایی مانند آشپزخانه، خانه، ماشین، اداره، مدرسه، تلفن و کامپیوتر احساس می کنیم. نفوذی که از طریق صنعت، دولت، رسانه ها یا رسانه های اجتماعی وارد زندگی ما شده است. فناوری بر افکار ما تأثیر می گذارد و عقاید ما را شکل می دهد. در واقع تکنولوژی همه جا هست.

تا آنجا که می دانیم دنیای ما در حال تغییر است (از بسیاری جهات به سمت بهتر شدن). از طریق نوآوری و فناوری است که انسان را از روش های استاندارد رهایی می بخشد و او را به سمت نوآوری های بیشتر برای زندگی بهتر سوق می دهد. شرکت های فناوری مسئولیت بزرگی برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی و اقتصادی فناوری دارند و باید با دولت، صنعت، سیاست گذاران، فعالان و مشتریان برای آماده شدن برای تغییرات قریب الوقوع جهانی همکاری کنند.

نوآوران با ورود فناوری های جدید باید جامعه را به سمتی سوق دهند که اعتماد لازم را کسب کرده و جامعه را برای یادگیری مهارت های لازم آموزش دهند. به هر حال، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوش مصنوعی و روبات‌ها این کار را با ما انجام دهند، یا شاید باید این کار را انجام دهیم؟

نویسنده: کوین چا، مدیر عامل الجی خاورمیانه

منبع: الجی ایران

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا