آشپزی

چطور کیک براونی درست کنیم؟


برای بسیاری از دوستداران کیک و شیرینی، براونی خوشمزه ترین کیک شکلاتی است. این کیک تقریبا تمام خواص جذاب را دارد; طعم قوی شکلاتی، بیرون برشته شده و گردوهای آبدار و خوشمزه. آماده کردن براونی ها سخت نیست، اما دستور العمل های ساده اغلب سخت تر از پختن دستورات پیچیده هستند. طرز تهیه براونی خانگی بسیار ساده به نظر می رسد، اما اگر دقت نکنید، براونی سفت و خشک می شود یا اگر حرارت مناسبی نداشته باشد، داخل آن خام می ماند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این سریال را انتخاب کنیم فیلم آموزش آشپزی من یک دستور العمل بی خطر و بدون درد برای یک براونی خانگی خوشمزه به شما می دهم.

دستور پخت براونی

مواد تشکیل دهنده کیک براونی

  • آرد: 3/4 پیمانه
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • کره: 170 گرم
  • تکه های شکلات: 100 گرم
  • پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
  • شکلات چیپسی مقاوم در برابر حرارت: به میزان لازم
  • پودر قهوه: 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • نمک: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم کیک براونی را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه براونی

کیک براونی مرطوب

1.
برای شروع، به سراغ شکلات تخته ای می رویم که ماده اصلی کیک براونی است. شکلات تخته ای را با کره در ظرفی بریزید و کاسه را روی آب داغ قرار دهید تا کاملا ذوب شود. این روش حرارت غیر مستقیم را روش بن ماری می نامند که در صنعت شیرینی پزی کاربرد فراوانی دارد.

براونی نوتلا

2.
بعد از اینکه شکلات و کره آب شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و شکر و پودر قهوه را به مخلوط اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

براونی بدون فر

3.
اجازه دهید مواد کمی خنک شوند و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید. مواد را با همزن دستی هم بزنید و هر تخم مرغ را اضافه کنید.

کیک براونی خانگی

4.
بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند نمک، وانیل و پودر کاکائو را اضافه کنید و دوباره با همزن دستی هم بزنید.

یک براونی خوب

5.
در این مرحله آرد سفید الک شده را به آرامی به پایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

کیک براونی مینی

6.
قالب کیک مربعی 20*20 سانتی متری را با کمی کره یا روغن چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مایع کیک را داخل کاسه بریزید.

دستور پخت کیک براونی

7.
در آخر مقداری شکلات چیپسی مقاوم در برابر حرارت را روی براونی بریزید.

طرز تهیه کیک براونی

8.
باید فر را گرم کنید و سپس کیک را داخل آن قرار دهید. دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت 40 دقیقه بگذارید بپزد. بعد از 40 دقیقه کیک را از فر خارج کنید و با خلال دندان بررسی کنید که براونی قهوه ای شده است. اگر مواد به برش ها چسبید، کیک هنوز باید پخته شود. دوباره آن را در فر قرار دهید و کمی زمان دهید و دوباره آن را چک کنید.

در آخر اجازه دهید کیک خنک شود و سپس برش بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا