لوازم خانگی

10 روش برای تقویت شبکه Wi-Fi در خانه و محل کار


استفاده از وای فای به یکی از کاربردی ترین و ساده ترین راه های اتصال به اینترنت در خانه و محل کار تبدیل شده است. اما گاهی همین روش مفید برای ما مشکلات آزاردهنده ای ایجاد می کند. اگر در استفاده از وای فای نیز با مشکلاتی مانند کندی، سیگنال ضعیف یا مشکلات مشابه مواجه هستید، در این مقاله با 10 روش تقویت وای فای آشنا می شوید که می توانید از آنها برای تقویت سیگنال شبکه خانگی یا تجاری خود استفاده کنید.

1. از آخرین فناوری WiFi استفاده کنید

01 - تقویت وای فای

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از سرعت و امنیت کامل شبکه وای فای استفاده از سخت افزار مدرن است. این راهنمای خرید مودم می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که استانداردهای A، B و G قدیمی و کند هستند و استاندارد N عالی است، اما 802.11ac می تواند بالاترین سرعت را به شما بدهد. توجه داشته باشید که برای لذت بردن از سرعت کامل، علاوه بر روتر، کارت شبکه کامپیوتر یا هر گجت شبکه ای نیز باید از استاندارد AC پشتیبانی کند.

2. مکان صحیح روتر را پیدا کنید

02 - تقویت وای فای

برخی از روترها و مودم ها ممکن است خوب به نظر نرسند، اما نباید در یک کمد پنهان شوند. اگر می خواهید سیگنال وای فای در بهترین حالت خود باشد، باید مودم را بدون هیچ گونه دیوار یا مانعی در بیرون قرار دهید. آنتن های مودم را به صورت عمودی قرار دهید و ارتفاع مودم را تا حد امکان بالا ببرید. در نهایت اطمینان حاصل کنید که روتر تا حد امکان در مرکز خانه یا محل کار شما قرار دارد تا بهترین پوشش ممکن را در سراسر ساختمان فراهم کند.

3. کانال رادیویی مناسب را پیدا کنید

03 - تقویت وای فای

اگر همسایگان شما از روتر WiFi نیز استفاده می کنند، تداخل سیگنال احتمالا آنها را ضعیف می کند. روترهای بی سیم می توانند در چندین کانال مختلف کار کنند و شما باید روتر خود را با کمترین تداخل ممکن روی کانال قرار دهید. می توانید از ابزارهایی مانند Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer برای یافتن بهترین کانال WiFi در خانه یا محل کار خود استفاده کنید.

4. تداخل سایر وسایل الکترونیکی را کاهش دهید

04 - تقویت وای فای

اینها تنها روترهای دیگری نیستند که می توانند با امواج شبکه WiFi شما تداخل داشته باشند. تلفن های بی سیم، اجاق های مایکروویو و سایر دستگاه ها نیز می توانند به سیگنال وای فای آسیب برسانند. استفاده از روترهای دو باند می تواند به حل این مشکل کمک کند. شما همچنین می توانید یک تلفن بی سیم بخرید که در باند دیگری کار می کند. اگر خرید سخت افزار جدید را ترجیح نمی دهید، می توانید شانس خود را با دور نگه داشتن مودم بی سیم خود از دستگاه های بالقوه مزاحم امتحان کنید.

5. با اقدامات امنیتی بهتر، دزدان وای فای را شکست دهید

05 - تقویت وای فای

حتی اگر روتر شما رمز عبور داشته باشد، باز هم می توان آن را آسان هک کرد. راه های ساده ای برای دستگیری سارقان وای فای وجود دارد، اما بهتر است با نکات امنیتی بهتر آنها را مسدود کنید. استفاده از رمزهای عبور WPA کاملا ضروری است، اما حتی این رمزهای عبور نیز قابل هک هستند. خاموش کردن ویژگی WPS روتر و استفاده از فیلتر آدرس MAC یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با حملات هک رمز عبور WiFi است.

6. برنامه هایی که پهنای باند را اشغال می کنند را کنترل کنید

06 - تقویت وای فای

اگر شخصی در شبکه به طور مکرر از چت های ویدیویی، بازی های آنلاین، تورنت ها یا خدمات استریم استفاده کند، در واقع پهنای باند را اشغال کرده و اینترنت دیگران را کند می کند. خوشبختانه شما می توانید از چیزی به نام Quality of Service یا به اختصار QoS برای کنترل این فعالیت ها استفاده کنید. با تنظیمات روتر QoS، می توانید استفاده برنامه های خاص از پهنای باند را اولویت بندی کنید تا برنامه های مهم تر بتوانند به پهنای باند مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

7. پوشش وای فای خود را با ترفندهای DIY افزایش دهید

07 - تقویت وای فای

اگر با همه موارد فوق، روتر شما همچنان کل خانه یا محل کار شما را پوشش نمی دهد، می توانید با استفاده از ترفندهای دست ساز، پوشش را افزایش دهید. یکی از ترفندهای مورد علاقه ما استفاده از فویل آلومینیومی است. البته همانطور که در عکس مشاهده می کنید برای این روش می توانید از قوطی فلزی نوشابه نیز استفاده کنید. نتایج این روش‌ها شگفت‌انگیز نیست، اما در هر صورت با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون تلاش زیاد، حداکثر فاصله پوشش روتر را کمی افزایش دهید.

8. تقویت سیگنال روتر با هک

08 - تقویت وای فای

یک راه عالی دیگر برای افزایش پوشش روتر، هک کردن آن و نصب سیستم عامل DD-WRT (یا سیستم عامل مشابه) روی آن است. این سیستم عامل نه تنها بسیاری از ویژگی های امنیتی و سایر قابلیت های پیشرفته را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما اجازه می دهد تا قدرت سیگنال انتقال داده را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که این امر ممکن است به روتر آسیب برساند، اما اکثر روترها می توانند افزایش تا 70 مگاوات را بدون هیچ مشکلی تحمل کنند. این امر پوشش شبکه وای فای شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

9. روتر قدیمی خود را به یک تکرار کننده تبدیل کنید

09 - تقویت وای فای

اگر هیچ یک از ترفندهای بالا جواب نداد، به یک توسعه دهنده پوشش شبکه نیاز خواهید داشت. توسعه دهنده های محدوده خیلی گران نیستند، اما اگر نمی خواهید برای سخت افزار جدید هزینه ای بپردازید، می توانید از سیستم عامل DD-WRT برای تبدیل یک روتر بی سیم قدیمی به یک توسعه دهنده استفاده کنید. توجه داشته باشید که سرعت اتصال از طریق این توسعه دهنده ممکن است به خوبی اتصال مستقیم نباشد. با این حال، اگر در دسترسی به Wi-Fi در خانه خود مشکل دارید، این روش شما را با هزینه کم شروع می کند.

10. یک برنامه راه اندازی مجدد برای روتر تنظیم کنید

10 - تقویت کننده شبکه وای فای

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای حفظ عملکرد خوب مجبور هستید هر از چند گاهی روتر را مجددا راه اندازی کنید، راه بهتری برای انجام آن وجود دارد. ابتدا می‌توانید تست‌ها را اجرا کنید تا مطمئن شوید که مشکل به دلیل گرما، فریم‌ور قدیمی یا دانلودهای زیاد نیست، اما در نهایت یک راه ساده برای رفع مشکل وجود دارد. به سادگی روتر را طوری تنظیم کنید که یک یا چند بار در روز به طور خودکار راه اندازی مجدد شود. برای این کار می توانید از سیستم عامل DD-WRT یا خروجی تایمر قدیمی استفاده کنید. به این ترتیب احتمالاً کمی برای راه اندازی مجدد روتر به صورت دستی نیاز خواهید داشت.

منبع: هکر زنده

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا