آشپزی

طرز تهیه حلوای شیر و زعفران


حلوا یکی از دسرهای محبوب ایرانیان است که در مناسبت ها و روزهای مختلف تهیه می شود. انواع حلوا در ایران تهیه می شود که هر کدام عطر و طعمی غیرعادی دارند. یکی از حلواهای پرطرفدار حلوای شیری است که مازندرانی ها آن را به خوبی تهیه می کنند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیر و حلوای خوشمزه با زعفران را یاد بگیرید.

همانطور که گفتیم حلوا به روش های مختلفی تهیه می شود و حلوا چند نوع مختلف دارد. آرد گندم، حلوای هویج، حلوای سیاه، تاهینی آرد برنج، حلوای شیرخشک و بسیاری دیگر همگی خوشمزه و زیبا هستند. طرز تهیه حلوا شبیه حلوای سنتی با آرد گندم است که تفاوت اصلی آن در استفاده از شیر به جای آب است. وجود شیر و آرد نبودن، رنگ این حلوا را نسبت به سایر حلواها روشن تر می کند. زعفران علاوه بر طعم حلوا، رنگ طلایی زیبایی نیز به آن می بخشد.

ماه رمضان زمان بسیار خوبی برای تهیه حلوا با شیر است، اما می توانید این حلوای خوشمزه را در یک روز معمولی برای یک شام خوشمزه یا با چای تهیه کنید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

اگر علاقه مند به تهیه شیرینی، دسر، غذاهای ایرانی و فرنگی هستید، می توانید با مراجعه به آرشیو آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ، دستورالعمل های متنوعی را مشاهده کنید.

حلوای زرد

مواد لازم 2 ظرف

  • شیر: 2 لیوان
  • آرد شیرینی: 1 پیمانه
  • شکر: 1 مقدار قرمزی
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • کره: 50 گرم
  • گل رز: یک سوم اندازه
  • زعفران غلیظ: 3 قاشق غذاخوری
  • پودر هل: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه شیر حلوا

حلوا با شیر

1.
شیر را با شکر روی آتش بگذارید تا شیر گرم شود و شکر در آن حل شود. سپس زعفران را خیس کنید، گلاب و پودر هل (یا رگه هل) را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

شیرینی شیر

2.
وقتی شیر به جوش آمد، شهد شما آماده است. بلافاصله از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

شیرینی عربی شیر

3.
آرد را در تابه بریزید و به مدت 30 تا 40 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. رنگ آرد باید یک درجه تغییر کند و تیره نباشد چون رنگ حلوای شیری روشن است.

پس از سرخ شدن آرد را الک کرده و در تابه برگردانید.

طرز تهیه شهد حلوا

4.
پس از الک کردن آرد، کره و روغن مایع را اضافه کنید. اگر احساس می کنید که آردتان به اندازه کافی سرخ نشده و بوی خامی آن را نمی دهد، می توانید آن را کمی در روغن و کره سرخ کنید.

حالا شهد حلوای ریخته شده از روی حرارت را اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

آب حلوا

5.
بعد از اضافه کردن شهد روی حرارت ملایم هم بزنید تا مانند تصویر غلیظ شود.

شیر و حلوا با زعفران

6.
به هم زدن ادامه دهید تا حلوا مانند تصویر غلیظ شود و به راحتی از دیواره های تابه جدا شود.

طرز تهیه حلوای شیر مازندران

7.
حلوا را به گهواره منتقل کرده و در ظرف سرو بریزید.

شیرینی شیر خشک

8.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا