آشپزی

طرز تهیه آش انار برای شب‌های سرد سال


آش یکی از غذاهای بسیار سالمی است که در فرهنگ آشپزی ایرانی انواع مختلفی دارد و یکی از آنها خوشمزه ترین است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه آش انار خوشمزه را یاد بگیرید که شب های خنک و طولانی سال است.

آش انار یک غذای قدیمی و محبوب در شب های پاییز و زمستان است. در این غذا از رب انار، آب انار و دانه های زیبای انار قرمز استفاده شده و طعمی ترش و لطیف دارد.

این آش یک پیش غذای گرم و پرطرفدار در شب یلدا است که با ظاهر زیبا و عطر دلنشین خود مکمل سفره شام ​​است. آش انار در بسیاری از شهرهای ایران تهیه می شود. آش انار شیرازی و آذربایجانی با گوشت تهیه می شود و بسیار مردانه است. آش انار جیلانی نیز با رب انار درجه یک تهیه می شود و سبزیجات معطر داخل آن می ریزند و مانند آش انار یزدی گوشت ندارد. همچنین می توانید سوپ انار را بدون گوشت یا با گوشت به سلیقه خود تهیه کنید.

در فرهنگ ما غذاها و تنقلات شب یلدا زیادی وجود دارد که طرز تهیه آنها را می توانید در آرشیو آشپزی ای بی سی مگمگ مشاهده کنید.

آش انار بختیاری

مواد لازم برای 10 کاسه

  • سوپ سبزیجات: 500 گرم
  • دانه انار: 1 عدد
  • برنج: 1 پیمانه
  • پیاز: 3 عدد
  • آب انار: یک تا دو پیمانه
  • لپه: 2 قاشق غذاخوری
  • رب انار: 2 قاشق غذاخوری
  • چغندر قرمز: 3 عدد متوسط
  • نعنا خشک: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه سوپ انار

سوپ لبو و انار

1.
لپه ها را داخل آب بریزید و بگذارید با درب بسته بپزد. لب ها را با کمی آب در محیط دیگری بپزید.

طرز تهیه سوپ شب یلدا

2.
دو عدد پیاز را نگینی خرد کرده و در قابلمه تفت دهید تا نرم شوند. سپس زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. حالا برنج را با سه لیتر آب جوش اضافه کنید و بگذارید با درب بسته بپزد و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا بپزد و باز شود.

طرز تهیه سوپ شب شله

3.
بعد از اینکه برنج پخت، سبزی را اضافه کنید تا با درب بسته به مدت 30 دقیقه بپزد. در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن لپه پخته شده و رنده لبو به همراه آب لبو می رسد. قبل از افزودن لب ها را ببرید.

سوپ انار شمال

4.
سپس آب انار، رب انار و دانه های انار را اضافه کرده و نمک را تنظیم کنید. سپس اجازه دهید سوپ بجوشد.

آش انار خراسان

5.
یک پیاز را نگینی خرد کرده و یک پیاز داغ درست کنید. بعد از سرخ شدن پیازها را از روغن خارج می کنیم و نعنای خشک را در همان روغن داغ می ریزیم و حرارت را خاموش می کنیم.

طرز تهیه آش انار شیرازی

6.
وقتی سوپ پخت، نعنا داغ و پیاز داغ را اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ انار بدون گوشت

7.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا