آشپزی

طرز تهیه لاهماجون؛ پیتزایی به روش ترک‌ها


لاهماچون یا پیتزای ترکی یکی از معروف ترین و قدیمی ترین غذاهای آسیایی است. ترکیب گوشت و سبزیجات تازه روی لایه نازکی از خمیر پخته شده در فر وسوسه انگیز است. برای ادامه آموزش طرز تهیه گوشت ترکی با ما همراه باشید.

Lahmacun یک غذای محبوب در ترکیه، ارمنستان و کشورهای عربی است و در دنیا با نام های پیتزای ترکی، پیتزای ارمنی یا حتی پیتزای عربی شناخته می شود. لهماجون ریشه عربی دارد و از لمح آجین به معنای گوشت و خمیر گرفته شده است که در واقع دو ماده اصلی این غذا هستند.

برای نان لاهماچون می توان از خمیر پیتزا، نان پیتا یا خمیر یوفکا استفاده کرد. در این دستور از خمیر پیتزا استفاده کردیم که طعم و بافت بسیار بهتری داشت و از قبل طرز تهیه آن را بلد بودیم. این دستور غذا می تواند یک گزینه عالی برای یک ناهار سریع و خوشمزه یا یک شام جذاب برای تعداد زیادی مهمان باشد. می توانید آن را به اندازه دلخواه بپزید یا بعد از پخت آن را خرد کرده و با سایر غذاها سرو کنید.

بعد از این غذا می توانید با مراجعه به آرشیو آموزش آشپزی با طرز تهیه انواع غذاهای معروف و لذیذ از کشورهای ترکیه، عربی، ایرانی و … آشنا شوید.

دستور ساده لاهماجون

مواد لازم برای 3 نفر

  • گوشت چرخ کرده: 200 گرم
  • خمیر پیتزا
  • پیاز: 1 عدد
  • الجعفری: 10 شعبه
  • گوجه فرنگی: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای: یک تکه کوچک
  • سیر رنده شده: 3 حبه
  • رب گوجه فرنگی: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: یک چهارم فنجان
  • پودر پاپریکا، زیره، نمک، فلفل (فلفل ترکی): به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

روش تهیه گوشت

لهماجون در تبریز

1.
پیاز، سیر، گوجه فرنگی و فلفل را خرد کنید و در مخلوط کن مخلوط کنید تا یکدست شود. برای پوره کردن و مخلوط کردن مواد نیز می توانید از چرخ گوشت یا رنده ریز استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا ترکی

2.
جعفری را با چاقوی تیز خرد کنید.

طرز تهیه هاگون استانبول

3.
حالا گوشت چرخ کرده، سبزیجات له شده، جعفری تفت داده شده، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون و ادویه ها را در ظرفی با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه هاگون ترکیه

4.
خمیر پیتزا را به 10 چانه تقسیم کنید. حالا یک چانه را به ضخامت 2 میلی متر روی میز کار پهن کنید و یک لایه نازک از مواد را روی آن قرار دهید. فر را از قبل گرم کنید، یک لایه کاغذ روغنی روی سینی فر بگذارید و کاغذ را چرب کنید. سپس خمیر را مانند تصویر در قالب قرار دهید و در طبقه وسط فر قرار دهید. دمای فر را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و گزینه پخت را از بالا به پایین بدون فن انتخاب کنید.

بهتر است بعد از 20 دقیقه از هماجون دیدن کنید و در صورت پخته شدن آن را از فر خارج کنید تا خشک نشود.

طرز تهیه گوشت با خمیر پیتزا

5.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا