لوازم خانگی

با کمپانی BBK آشنا شوید؛ دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان


به غیر از برندهای معروفی مانند اپل و سامسونگ، شرکت های معروف زیادی در بازار گوشی های هوشمند وجود دارند. هواوی همیشه دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان بوده است. اما طبق آخرین آمار، سهم کل بازار گوشی های برند BBK بیشتر از هواوی است.

BBK یک شرکت چینی بسیار بزرگ است که بسیاری از برندهای معروف در زمینه هایی مانند گوشی های هوشمند، پخش کننده های Blue-ray و هدفون فعالیت می کنند. در بین برندهای مرتبط با گوشی های هوشمند، مطمئناً با شخصیت های Oppo، Vivo، Reelmi و OnePlus آشنا هستید.

نمایه شرکت بانک بحرین و کویت

شرکت BBK

BBK Electronics از دهه 1990 وارد صنعت الکترونیک چین شده است. دوان یونگ پینگ در دهه 1990 به لطف کنسول بازی رقیب نینتندو، سوبور، بیش از 1 میلیارد یوان درآمد داشت. او در سال 1995 شرکت را ترک کرد و Bubugao را تأسیس کرد که بعداً به بانک بحرین و کویت تبدیل شد. در حال حاضر بیش از 17000 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

BBK شروع به ساخت دستگاه پخش دی وی دی، پخش کننده MP3 و سایر لوازم خانگی کرد که با برندهای مختلف به بازار عرضه می شدند. در سال 2004، آقای دوون به همراه تونی چن شرکت Oppo را تأسیس کرد. اوپو در زمینه گیمرها نیز شروع به کار کرد و سپس وارد عرصه گوشی های هوشمند شد.

آشنایی با برندهای این شرکت بانک بحرین و کویت

شرکت BBK

ویوو در کنار اوپو یکی از مهم ترین زیرمجموعه های BBK است. این شرکت توسط دوان و شن وی در سال 2009 تاسیس شد. اولین گوشی های این شرکت در سال 2011 عرضه شد و افراد مشهور زیادی برای جلب توجه کاربران مورد استفاده قرار گرفتند. در سال های اخیر Vivo به عنوان تولید کننده گوشی های جذاب و مقرون به صرفه شناخته شده است، اما به لطف گوشی های مبتکرانه ای مانند سری Apex و Nex، توانسته سر و صدای زیادی نیز به پا کند.

Rilmi یکی دیگر از برندهایی است که عمر زیادی ندارد و از اوپو جدا شده است. البته تاریخچه این برند به سال 2010 برمی گردد که در چین با نام اوپو رئال ظاهر شد. اما در سال 2018 برند فعلی فیلم ها ساخته شد و با معرفی دستگاه های جذاب بر اساس قیمت های مقرون به صرفه، در بازار کشورهایی مانند هند به طور گسترده مورد استفاده کاربران قرار گرفت.

شرکت BBK

در این میان، نباید از برند مهم OnePlus غافل شویم که در سال 2013 توسط پیت لاو، معاون سابق اوپو و کارل بی، بنیانگذار اوپو تاسیس شد. اگرچه OnePlus شناخته شده ترین برند BBK است، اما همچنان تحت نظر اوپو فعالیت می کند. برخلاف Oppo و Vivo که مانند برندهای سنتی بیشتر بر فروش آفلاین تمرکز می کنند، OnePlus و Riley به فروش آنلاین متکی هستند و به طور کلی، OnePlus محبوب ترین برند BBK در بازارهای اروپا و آمریکا است.

پرونده علامت تجاری بانک بحرین و کویت در بازار جهانی

شرکت BBK

به طور کلی، BBK یک غول بسیار قدرتمند در گوشی های هوشمند است، اما بسیاری از کاربران حتی نام آن را نشنیده اند. اوپو و ویوو نه تنها حضور گسترده ای در بازار چین دارند، بلکه توانسته ایم میلیون ها محصول آنها را در کشورهای مختلف به فروش برسانیم. وان پلاس و رایلی نیز برندهایی هستند که توانسته اند در کشورهای مختلف حضور موفقی داشته باشند.

در چین، اوپو و ویوو حضور گسترده و سهم بازار زیادی دارند. بر اساس آمار منتشر شده توسط کانترپوینت، در سه ماهه دوم و سوم سال 2019، برندهای BBK از نظر سهم بازار جهانی در رتبه دوم قرار گرفتند. اما اگر آمار برند BBK را به طور جداگانه بررسی کنیم، به اطلاعات آشنا خواهیم رسید و خواهیم دید که سامسونگ، هواوی و اپل همچنان بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند هستند. در بین برندهای این شرکت، اوپو همچنان بزرگترین زیرمجموعه است و پس از اپل در جایگاه چهارم قرار دارد.

آمار فروش

در چند سال گذشته، بازارهای بزرگی مانند چین و هند به طور تصاعدی رشد کرده‌اند و برندهای چینی میلیون‌ها کاربر را به لطف گوشی‌های با کیفیت پایین و ارزان به دست آورده‌اند. شیائومی که رتبه اول را در بازار هند دارد، اکنون تحت فشار شدید BBK قرار دارد. در همین حال، برندهای بزرگ اپل و سامسونگ برای رشد در این بازارها با چالش های زیادی روبرو هستند.

به طور کلی در برآوردهای بازار تلفن همراه شاهد رقابت شانه به شانه هوآوی و BBK هستیم که هر دو با رتبه اول این بازار یعنی سامسونگ فاصله زیادی ندارند. باید در سال 2020 ببینیم که آیا همه آنها می توانند از سامسونگ پیشی بگیرند یا نه.

آینده در پیش است

من واقعی

BBK تنها به تسلط بر بازار چین راضی نیست و قصد دارد در آینده نزدیک از شیائومی در هند پیشی بگیرد. در این بین، برندهای OnePlus و Riley به کشورهای بیشتری ارسال خواهند شد. این شرکت با ایجاد برندهای مختلف که هر کدام رویکردی متفاوت دارند، موفق به تولید محصولاتی متناسب با سلیقه های مختلف شده است. این رویکرد هوشمند تاکنون در کشورهایی مانند چین و هند بسیار موفق بوده است و تلفن های همراه همچنان به طور گسترده در بازارهای مهمی مانند کشورهای اروپایی در دسترس خواهند بود.

بیشتر بخوانید: در مورد فن آوری های فعلی که از سال 2019 آمده اند (به دست آورید، کسب کنید) بیاموزید

منبع: Android Authority

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا