لوازم خانگی

مرگ گوشی‌های سری G ال‌جی؛ خداحافظی با مجموعه گوشی‌های نوآورانه


همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های سری G ال جی به ته خط رسیده اند. پس از هشت نسل و عرضه حدود 30 گوشی مختلف، ال‌جی بالاخره توسعه سری G را متوقف کرد و به جای آن از سری Velvet رونمایی کرد.

در دنیای اندروید، سری G ال جی در کنار یک سری گوشی های محبوب مانند اچ تی سی وان، گلکسی اس و اکسپریا قرار دارد. اگرچه ال جی در چند سال گذشته جایگاه خوبی در زمینه گوشی های هوشمند نداشته است، اما اهمیت پرچمداران سری G در اکوسیستم اندروید را نمی توان کتمان کرد. پایان دادن به خانواده گوشی های قدیمی تصمیم آسانی نیست و ال جی می خواهد فصل جدیدی را در سخت افزار خود آغاز کند. در این مقاله به بررسی اجمالی گوشی های سری G ال جی می پردازیم که در این میان گوشی های نوآورانه و در عین حال نه چندان جذاب به چشم می خورد.

سال های اولیه پر رونق

سری جی ال جی

در سال 2012، ال جی از Optimus G رونمایی کرد که یکی از اولین گوشی هایی بود که دارای پردازنده اسنپدراگون اس 4 پرو بود. نسل بعدی این گوشی ال‌جی جی 2 در سال 2013 عرضه شد. از ویژگی های قابل توجه می توان به صفحه نمایش 1080p، حاشیه های نسبتاً باریک، دوربین 13 مگاپیکسلی چشمگیر، فیلم برداری 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه و باتری بزرگ 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی همچنین توانست زودتر از بسیاری از رقبای خود از تراشه جدید خودکششی کوالکام بهره ببرد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

ال جی این فرمول را با G3 کمی بهبود بخشیده است و این گوشی به لطف دوربین عالی، طراحی جذاب و اولین صفحه نمایش QHD خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در کل این چند سری از گوشی های ال جی جی به این شرکت اطمینان بیشتری برای حضور پررنگ در بازار موبایل داد.

بیشتر بخوانید: چرا گوشی های ال جی مثل قبل محبوب نیستند؟

تجربی

سری جی ال جی

پس از موفقیت اولیه سری G ال جی، این گوشی ها به سمت بتا حرکت کرده اند. G3 از صفحه نمایش QHD و سیستم فوکوس خودکار لیزری استفاده می کند و نسل بعدی G4 با صفحه نمایش خمیده، شارژ بی سیم و انواع پنل های پشتی عرضه می شود. ال جی برای این گوشی به جای استفاده از تراشه کمی داغ اسنپدراگون 810 تصمیم گرفت از تراشه قدیمی اسنپدراگون 808 استفاده کند که اعتراضات زیادی را در پی داشت. اما در نهایت این موضوع «حلقه بوت» گوشی بود که به شدت به اعتبار ال جی لطمه زد. به طور خلاصه، حلقه بوت وضعیتی را نشان می دهد که در آن گوشی می خواهد بوت شود اما همزمان با بوت از کار می افتد.

با وجود این مشکلات، G4 همچنان گوشی خوبی بود، اما نسل بعدی آن، G5، چیزی بین کامل و دیوانه کننده بود. زمانی سر و صدای زیادی در اطراف گوشی های ماژولار وجود داشت و شرکت هایی مانند ال جی، موتورولا و اسنشال شانس خود را در مقاطع مختلف امتحان کردند، اما همه آنها شکست خوردند. ماژول های معرفی شده توسط ال جی برای صدا و دوربین نتوانست تجربه کاربری جذابی را ارائه دهد و منجر به از کار افتادن گوشی شد. رویکرد ماژولار همچنین شارژ بی سیم و ظرفیت باتری را فدای این گوشی کرد که از نقاط قوت آن در نسل قبل بود.

G5 البته نقش مهمی در محبوبیت دوربین های زاویه باز و دوگانه داشت، اما برند ال جی را در کل نابود کرد.

بیشتر بخوانید: ال جی و سونی چگونه می توانند فروش تلفن همراه خود را افزایش دهند؟

بازگشت به اصول اولیه

سری جی ال جی

نیازی به گفتن نیست که G5 از بسیاری جهات یک فاجعه بود. اگرچه گوشی های سری G ال جی به سمت طراحی ماژولار پیش می رفتند، اما این شرکت تصمیم گرفت از طراحی استاندارد برای جی 6 استفاده کند. G6 با مشخصات سخت افزاری خوب، طراحی جذاب شیشه ای و فلزی، دوربین مناسب و کیفیت صدای عالی، بازگشتی به اصول اولیه این سری بود. اما ال جی پس از دو شکست متوالی دیگر مانند گذشته نمی تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

سال بعد، این شرکت گوشی عجیبی به نام G7 ThinQ معرفی کرد که با استفاده از پسوند ThinQ می خواست نام گوشی ها را با دستگاه های خانه هوشمند خود مطابقت دهد. این گوشی همچنین در مورد سری G ال‌جی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، اما این شرکت در نهایت خریدار زیادی برای آن پیدا نکرد. در نتیجه تخفیف های قابل توجهی خیلی زودتر از حد انتظار ارائه شد که منجر به اعتراض کاربرانی شد که در وهله اول گوشی را خریداری کردند. این روند برای بسیاری از گوشی های آینده ال جی ادامه یافته است.

ال جی

G7 هرگز فروش خوبی نداشته است و نسل بعدی G8 ThinQ نیز فروش خوبی نداشته است. ال‌جی امیدوار بود G8X ThinQ به همراه لوازم جانبی دو صفحه‌نمایش سر و صدای زیادی به پا کند، اما شکست خورد.

به نظر می رسد در سال هایی که برندهای چینی با تمام وجود وارد بازار موبایل می شدند، تجربه ال جی به سرعت از میدان رقابت خارج شد و این رویکرد به شدت به اعتبار برند ال جی لطمه زد. در دنیای موازی، بخش موبایل ال‌جی ممکن است درست در کنار غول‌هایی مانند سامسونگ و هواوی قرار بگیرد. در این میان باید به تاثیر گوشی های پرچمدار سری V نیز اشاره کرد که بدون شک تاثیری در کاهش فروش سری G داشته است.

بیشتر بخوانید: مروری بر 5 نوآوری در گوشی های ال جی

پایان سریال NS و شروع سریال مخملی

اولفا ولوت

پایان گوشی های سری G نشان دهنده رویکرد جدیدی به بخش موبایل ال جی است. به نظر می رسد ال جی به جای ارائه نرم افزارهای پرچمدار همه جانبه، حالا قصد دارد واسطه های جذابی را روانه بازار کند. با این رویکرد جدید، ال‌جی می‌تواند روی مفاهیم کلیدی مرتبط با تجربه کاربر، یعنی عمر باتری، طراحی و دوربین تمرکز کند و دیگر وقت خود را برای سایر ویژگی‌های جالب تلف نکند.

ال جی اکنون می خواهد با سری Velvet فاصله بین میان رده گران قیمت و پرچمدار را پر کند. اما با قیمت حدود 700 دلار، ال جی باید با شرکت هایی مانند OnePlus و Xiaomi که در بازار محبوب هستند، رقابت کند. LG Velvet هنوز در سطح جهانی در دسترس نیست و باید ببینیم که آیا می تواند پس از عرضه جهانی خود فروش خوبی داشته باشد یا به بسیاری از دستگاه های خراب دیگر ال جی می پیوندد.

بیشتر بخوانید: الجی در سال 2020; زمان تغییر است

منبع: Android Authority

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا