لوازم خانگی

6 اشتباه که هنگام خرید تلویزیون نباید مرتکب شوید


تلویزیون به یکی از لوازم ضروری خانه تبدیل شده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد همیشه تمایل به خرید یک تلویزیون جدید دارند. اما قبل از انجام این کار، بهتر است از این 6 اشتباه اجتناب کنید.

بر اساس ویدئوهای نمایشی در فروشگاه، تلویزیون بخرید

هنگام خرید تلویزیون، بسیاری از مردم به کیفیت دموهای پخش شده توسط تلویزیون های موجود در فروشگاه اعتماد دارند، بنابراین بهتر است این کار را نکنید. شرکت های تلویزیونی دموهای خود را برای نمایش در فروشگاه ها ارائه می دهند. اما کاربران معمولی نمی توانند تشخیص دهند که این دموها واقعاً بر اساس رزولوشن 4K هستند یا 1080p. اگر منصف باشیم، این تلویزیون باید محتوا را بر اساس حداکثر وضوح نمایش دهد.

تلویزیون بخر

علاوه بر این باید به تنظیمات تلویزیون ها اشاره کنیم. اکثر این تلویزیون ها از حالت نمایشی پشتیبانی می کنند که انواع تنظیمات را از حالت عادی خارج می کند. به همین دلیل است که در چنین شرایطی با رنگ های اشباع شده، حداکثر روشنایی و گاهی شفافیت مصنوعی ویدیوها مواجه می شوید.

فروشگاه ها این کار را انجام می دهند تا تلویزیون ها بتوانند افراد را جذب کنند، اما کیفیت تلویزیون را برای استفاده طولانی مدت نمایش نمی دهند. این موضوع برای افرادی که به دنبال یک تلویزیون خوب برای بازی هستند اهمیت دوچندان دارد. تلویزیون‌های فروشگاهی فرآیندهای مختلفی را برای جذاب‌تر کردن ویدیوها اجرا می‌کنند که باعث افزایش تاخیر در بازی می‌شود. بنابراین در واقع، برای تجربه بهتر بازی باید بسیاری از این تنظیمات را غیرفعال کنید.

ویدیوهای توضیحی می توانند مفید باشند، اما نه برای قضاوت در مورد کیفیت تصویر و صدا. همچنین باید به اهمیت زوایای دید تلویزیون اشاره کنیم که به راحتی می توانید آن را در فروشگاه بررسی کنید. اگر خانواده یا گروهی از دوستان از تلویزیون استفاده می کنند، باید از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا ببینید آیا کیفیت آن تغییر می کند یا خیر.

تلویزیون بخر

همچنین نباید طراحی تلویزیون را دست کم بگیرید. آیا حاشیه ها به اندازه کافی باریک هستند؟ آیا تلویزیون محکم ایستاده است؟ آیا می توانید ساندبار را زیر تلویزیون نصب کنید یا به پایه جداگانه نیاز دارید؟ همچنین باید به نحوه تعامل شما با تلویزیون اشاره کنیم. سرعت سیستم عامل چقدر است؟ آیا کنترل از راه دور مفید است؟ چقدر طول می کشد تا تلویزیون روشن شود؟ هنگام خرید تلویزیون به این نکات توجه کنید.

به حرف فروشنده گوش کن

وظیفه فروشنده فروش محصولات در فروشگاه است و آنها به عنوان یک مشاور بی طرف با شما صحبت نمی کنند. به همین دلیل است که اغلب مردم را به سمت محصولات گران قیمت سوق می دهند، حتی اگر لزوماً به آنها نیاز نداشته باشید.

تلویزیون بخر

همچنین باید بگوییم که برخی از صاحبان فروشگاه ها معمولا اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که می فروشند ندارند. به طور کلی همیشه بهتر است هنگام خرید تلویزیون با شک و تردید به صحبت های فروشنده گوش دهید. البته در این میان برخی از نمایندگی ها از فروشندگان مجربی استفاده می کنند که اطلاعات زیادی در مورد محصولات دارند، اما در کل تعداد این گونه فروشندگان زیاد نیست.

بنابراین قبل از رفتن به فروشگاه، کمی تحقیق کنید و بهتر است از مطالب نقد و ویدیوهای ارسال شده در اینترنت استفاده کنید.

اعتقاد به اینکه پرداخت بیشتر به معنای کیفیت بهتر است

بهترین تلویزیون های مقرون به صرفه کیفیت تصویر را قربانی نمی کنند و در واقع این نقطه قوت آنهاست. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند TCL و Hisense موفق شده اند در بازار کشورهای مختلف محبوبیت زیادی کسب کنند.

تلویزیون بخر

شما می توانید تلویزیون های گران قیمت، اما با کیفیت تصویر بدتر از تلویزیون های TCL بخرید. چه طور ممکنه؟ در واقع، شما برای ویژگی های مختلف هزینه می کنید، نه کیفیت تصویر بهتر. شرکت هایی مانند TCL به ویژگی هایی علاقه مند هستند که برای پایین نگه داشتن قیمت ها مهم هستند.

تلویزیون های سری 6 TCL از پنل 4K باکیفیت بهره می برند اما در هر صورت با خرید این تلویزیون ها رزولوشن 8K، پردازنده نسل جدید، نرخ رفرش 120 هرتز و پورت های HDMI 2.1 در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت. اگر به دنبال جدیدترین پورت‌های HDMI و نرخ تازه‌سازی بالا هستید، باید یا بیشتر هزینه کنید یا کیفیت تصویر را قربانی کنید. تقریباً غیرممکن است که تلویزیون میان رده ای را پیدا کنید که از همه این ویژگی ها استفاده کند.

تلویزیون بخر

کیفیت تصویر نیز ارتباط مستقیمی با نوع پنل، نسبت کنتراست، روشنایی کلی و عوامل دیگر دارد که برای مثال می توان به استفاده از نور پس زمینه یا نوردهی موضعی تلویزیون اشاره کرد. به طور کلی تلویزیون ها دارای ویژگی های زیادی هستند که بسیاری از آنها تاثیری در کیفیت تصویر ندارند.

عدم تخصیص پول به ساندبار

با نازک شدن تلویزیون ها و کاهش حاشیه های آنها، تولیدکنندگان فضای کمتری برای نصب بلندگوهای داخلی دارند. در واقع اکثر بلندگوهای تلویزیون جلوی دید بینندگان نیستند و معمولاً در پایین تلویزیون نصب می شوند.

سندبار

این باعث کاهش کیفیت صدا به خصوص صداهای بم می شود. بنابراین، اگر صدا برای شما بسیار مهم است، هنگام خرید تلویزیون، باید به خرید بلندگو یا سیستم «صدای فراگیر» فکر کنید. اگر فضای کافی یا بودجه کافی برای سیستم صدای فراگیر ندارید، خرید یک بلندگو تصمیم عاقلانه ای است.

قبل از خرید ساندبار به پشتیبانی آن از فناوری ARC یا eARC توجه کنید. ARC مخفف Audio Return Channel است و به طور کلی یک فناوری برای انتقال صدا از طریق رابط HDMI در نظر گرفته می شود. eARC نسل جدید این فناوری است که پهنای باند بیشتری دارد و از فرمت های صوتی مختلف مانند Dolby Atmos پشتیبانی می کند.

سندبار

با این حال، اگر قصد دارید هزینه زیادی برای خرید تلویزیون خرج کنید، به خاطر داشته باشید که بهترین کیفیت تصویر نیز نمی تواند جایگزین کیفیت صدای ضعیف شود.

از تلویزیون های هوشمند دوری کنید

آخرین باری که تلویزیون خریدید، احتمالاً به این نتیجه رسیدید که به یک مدل «هوشمند» نیاز ندارید. ممکن است نرم افزار کند باشد یا تجربه کاربری خوبی نداشته باشد. اما اکنون تقریباً تمام تلویزیون های رده بالا هوشمند هستند. بنابراین اگر قصد خرید یک تلویزیون جدید و پیشرفته را دارید، چاره ای جز خرید تلویزیون هوشمند ندارید.

تلویزیون

اگر ترجیح می دهید، همیشه می توانید ویژگی های هوشمند تلویزیون را نادیده بگیرید. برای مثال، نمی‌توانید تلویزیون را به اینترنت وصل کنید، که ما آن را توصیه نمی‌کنیم زیرا به‌روزرسانی‌های تلویزیون از طریق اینترنت در دسترس هستند. در این آپدیت ها علاوه بر رفع باگ ها، گاهی قابلیت های جدیدی به تلویزیون ها اضافه می شود.

خوشبختانه تلویزیون های هوشمند دارای ویژگی های جالب بسیاری هستند که احتمالاً نظر شما را به خود جلب می کند. البته ابزارهایی مانند Chromext نیز وجود دارد که می تواند به عنوان ابزار پخش جریانی استفاده شود و تلویزیون شما را هوشمندتر کند.

از ترس از دست دادن فناوری های جدید تلویزیون نخرید

طرفداران فناوری های جدید همواره به دنبال معرفی فناوری های جدید هستند. متأسفانه این می تواند یک وسواس باشد و شما در نهایت به خرید آن نخواهید رسید زیرا همیشه منتظر معرفی آخرین فناوری هستید.

تلویزیون

فناوری تلویزیون در مقایسه با سال های گذشته بسیار سریع در حال حرکت است و به همین دلیل برخی معتقدند تلویزیون های مبتنی بر پنل های microLED و QNED به زودی روانه بازار خواهند شد. اما حتی اگر چنین می شد، نسل اول این تلویزیون ها برای مدت طولانی بسیار گران تمام می شد.

حقیقت این است که اگر در سال 2020 از تلویزیون جدید خود راضی باشید، دیگر نیازی به اهمیت دادن به فناوری های جدید نخواهید داشت. ظهور تلویزیون های نوآورانه به معنای کاهش توانایی های تلویزیون خانگی فعلی شما نیست، بلکه فقط به این معنی است که درک شما تغییر کرده است.

تلویزیون

همچنین باید بگوییم که اگر محصولات نوآورانه را خیلی زود خریداری کنید، همیشه این احتمال وجود دارد که با مشکلاتی مواجه شوید. تنها چند سال پیش، تلویزیون های قدیمی گران تر بودند، اما در عین حال کاملاً مستعد خستگی صفحه نمایش بودند. اکنون بسیار ارزانتر است و اگرچه پدیده سوختن صفحه نمایش همچنان ظاهر می شود، اما بسیار کمتر از قبل است.

اخرین حرف

تلویزیون

اگر می خواهید تلویزیون جدیدی بخرید و بودجه خوبی دارید، اکنون بهتر است مدل مورد نظر خود را پیدا کنید. همانطور که گفتیم، قبل از رفتن به فروشگاه تحقیق خود را انجام دهید و مقالات و ویدیوهای بسیاری از نظرات تلویزیون را بخوانید و تماشا کنید.

همچنین، اگر بودجه محدودی دارید، توصیه می کنیم اولویت های خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر گیمر حرفه ای نیستید و نمی خواهید در خانه خود سینما راه اندازی کنید، خرید چندین تلویزیون ارزان قیمت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

منبع: How To Geek

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا