آشپزی

طرز تهیه عدس پلو مجلسی با گوشت و کشمش پلویی


عدس پلو یکی از ساده ترین غذاهای ایرانی است که با ترفندی می توان آن را از یک غذای ساده به یک غذای مجلل و خوشمزه تبدیل کرد. با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه عدس مجلسی با گوشت پلو و کشمش را به شما آموزش دهیم.

مهم ترین راز طعم و عطر مخلوط های پلو مانند لوبیا پلو یا زنجبیل، استفاده از ادویه های مناسب است. دارچین یکی از ادویه های پر مصرف در پلوهای ایرانی است که عطر و طعمی جادویی به برنج می دهد. مخصوصاً در عدس پلو با کشمش یا گوشت هنگام پخت باید عطر دارچین در کل آشپزخانه پخش شود.

عدس پلو غذایی سالم و مقوی است که سرآشپزها به آن علاقه خاصی دارند. زیرا به سرعت آماده می شود. عدس پلو را می توان با گوشت یا بدون گوشت تهیه کرد که برای هر غذایی ویژگی خوبی است. می توانید به جای گوشت از سویا استفاده کنید یا سس گوشت را کاملا حذف کنید و عدس پلو را با کشمش و پیاز داغ میل کنید.

برنج، عدس و کشمش در هر خانه ای رایج است. بنابراین هر زمان که هوس عدس کردید یا نمی دانید برای ناهار چه بخورید، می توانید با دستور ما در عرض یک ساعت عدس پلو خوشمزه بپزید. اگر هنوز در مورد نوع غذا شک دارید، حتما به آرشیو ویدیوی آشپزی ای بی سی مگمگ سر بزنید تا دستور پخت صدها غذای خوشمزه ایرانی و فرنگی را بیابید.

عدس پلو با گوشت

مواد لازم (برای 4 نفر)

  • برنج: 3 وعده (450 گرم)
  • عدس: 2 قاشق
  • گوشت چرخ کرده: 250 گرم
  • پیاز: 2 عدد
  • کشمش: 1 عدد
  • زعفران: به میزان لازم
  • زردچوبه، دارچین، پودر کاری، فلفل سیاه، نمک: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه عدس پلو

عدس را خیس کنید

1.
پوست عدس را دو ساعت قبل از پخت در آب و نمک خیس کنید تا در حین پخت پوسته پوسته نشود. بعد از دو ساعت عدس ها را با آب روی آتش بگذارید تا نیم پز شود. توجه داشته باشید که عدس ها نباید کاملا پخته شوند، در غیر این صورت با ادامه روند پخت له می شوند.

گوشت را کباب کنید

2.
بعد از رنده کردن، یکی از پیازها را در ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم تا آب اضافی آن تبخیر شود. سپس کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید پیازها عسلی شوند. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

ادویه ها را به گوشت اضافه کنید

3.
وقتی گوشت با پیاز کاملا سرخ شد و آب آن تبخیر شد، ادویه و نمک و کمی زعفران دم کرده اضافه کنید.

اشاره: مقدار دارچین در این چاشنی غذا باید بیشتر از سایر مخلوط پلو باشد.

عدس پلو با گوشت اتاق

4.
بعد از اضافه کردن ادویه ها، گوشت را خوب تفت دهید تا در روغن پوسته شود. گوشت عدس موجود است. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

تخمیر عدس

5.
برنج را در مخلوطی از آب ولرم و سه قاشق غذاخوری نمک به مدت 3 تا 4 ساعت خیس کنید. قبل از پخت، آبی را که برنج در آن خیس کرده بودید خالی کنید. در قابلمه ای مناسب آب به اندازه کافی بجوشانید و برنج را اضافه کنید. اجازه دهید برنج در آب با حرارت زیاد بپزد و دم بکشد. وقتی دانه های برنج نرم شد اما وسطش خام بود، عدس نیم پز را اضافه کنید. برنج و عدس را به آرامی مخلوط کنید سپس آبکش کنید.

پس از آبکش کردن برنج، ته قابلمه کمی روغن بریزید و قابلمه مورد علاقه خود را داخل آن قرار دهید. مخلوط برنج، عدس، دارچین و زعفران را لایه به لایه در قابلمه بریزید. آن را در قابلمه بریزید و بگذارید چند دقیقه با حرارت متوسط ​​تبخیر شود. سپس روی برنج کمی آب بریزید و حرارت را کم کنید و بگذارید 20 تا 40 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. در پایان پخت، نصف پیمانه روغن مایع و دو قاشق غذاخوری روغن حیوانی را داغ کرده و روی برنج بریزید.

کشمش کبابی

6.
برای تهیه پیاز داغ، پیازهای خلال شده را در یک ماهیتابه کوچک با کمی روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیازها را از ماهیتابه خارج کردید، کشمش را که از قبل شسته و در آب سرد خیس کرده بودید، در همان روغن با یک پیمانه دارچین تفت دهید و کنار بگذارید.

عدس پلو با گوشت و پلو با کشمش

7.
عدس ها را در بشقاب یا ظرف بریزید و با گوشت چرخ کرده، کشمش و پیاز داغ تزیین کنید. نوش جان!

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا