لوازم خانگی

رییس هیأت مدیره سامسونگ در سن 78 سالگی درگذشت


ساعاتی پیش سامسونگ الکترونیکس از درگذشت لی کانگ هی، رئیس خود خبر داد. بر اساس این بیانیه، وی در سن 78 سالگی به همراه اعضای خانواده اش از جمله پسرش لی جائه یانگ که معاون او محسوب می شود، درگذشت.

علت مرگ او هنوز اعلام نشده است، اما لازم به ذکر است که آقای لی از زمان حمله در سال 2014 در انظار عمومی دیده نشده است. رهبر موقت سامسونگ

لی کانگ هی یک شخصیت جنجالی بود که نقشی کلیدی در تبدیل سامسونگ از یک تولید کننده تلویزیون و لوازم خانگی ارزان قیمت به یکی از قدرتمندترین برندهای فناوری جهان داشت. به لطف این اقدامات، هلدینگ سامسونگ توانست حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را جذب کند و او را به ثروتمندترین فرد در این کشور تبدیل کند.

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد که اعلامیه “مدیریت جدید” در سال 1993 توسط لی کانگ هی چشم انداز این شرکت را برای ارائه بهترین فناوری برای کمک به پیشرفت جامعه جهانی تقویت کرد.

مدیرعامل سامسونگ

در میان طرف‌های عضو هیئت مدیره سامسونگ، رشوه به رئیس‌جمهور کره در سال 1995 و اختلاس و فرار مالیاتی در سال 2008 داده شد که هر دو مورد عفو قرار گرفتند. وزیر دادگستری کره جنوبی در مورد عفو دوم گفت: تصمیم برای بازگرداندن لی کانگ هی به کمیته بین المللی المپیک به منظور ایجاد شرایط بهتر برای المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ گرفته شده است.

همانطور که گفتیم، پس از سکته قلبی رئیس سامسونگ، پسرش در واقع رهبر این شرکت بود که در طول این سال ها نیز درگیر مسائل حقوقی بحث برانگیز بوده است. در میان آنها یک مناقشه فساد است که منجر به برکناری رئیس جمهور سابق کره جنوبی، لی جائه یونگ شد که نزدیک به یک سال را در زندان گذراند.

طبق قوانین کره جنوبی، هر کسی که دارایی لی کان هی را تصاحب کند باید میلیاردها دلار مالیات بر ارث بپردازد، به این معنی که ممکن است مجبور شود سهام خود را در شرکت کاهش دهد.

منبع: The Verge

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا