آشپزی

طرز تهیه نان شوکوپن یا تست ژاپنی


امروز طرز تهیه نان چاکوپن را به شما آموزش می دهیم. نان Chokopen یک نان ژاپنی است که به آن نان تست ژاپنی نیز می گویند. این نان دارای بافتی نرم و لطیف و طعمی شیرین و خوش طعم است. Chocopen را می توان با کره بادام زمینی یا شکلات برای صبحانه یا کشمش میل کرد تا یک میان وعده عالی درست شود.

این نوع نان سفید شبیه یک بالش مربع است و محبوب ترین نان در ژاپن است. “Shokupan” در زبان ژاپنی در اصل به معنای “خوردن” است. Chokopen را می توان در نانوایی ها و سوپرمارکت ها در سراسر ژاپن پیدا کرد و برخی آن را در خانه درست می کنند. نان چوکوبین تقریباً مانند برنج در ژاپن مصرف می شود و در غیاب برنج یکی از اقلام اصلی هر وعده غذایی است.

شوکوپن نرم تر و نرم تر از نان معمولی است و در بین غیر ژاپنی ها نیز محبوب است. این نان را می توان به اشکال مختلف مانند ساندویچ نان با مرغ و سالاد، نان صبحانه با پنیر و خامه و یا حتی با میوه به عنوان یک میان وعده خوشمزه میل کرد.

با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه نان چاکوپن را یاد بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با طرز تهیه نان های خوشمزه دیگر مانند نان فوکاچیا، تابه های خانگی و نان سیمیت از آرشیو ویدیویی آموزش آشپزی ای بی سی مگدیدن کنید.

مواد اولیه نان تست ژاپنی

مواد لازم (برای 4 نفر)

  • آرد نان ریز: 4 قاشق غذاخوری
  • آرد نان: یک سوم پیمانه
  • شیر گرم: 1 فنجان
  • شکر: یک چهارم پیمانه
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • کره: 50 گرم
  • شیر خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • رب فوری: 1 قاشق غذاخوری قرمز
  • آب: سه چهارم کیسه
  • آب ولرم: نصف فنجان
  • نمک: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه نان چاکوپن

آب و آرد را مخلوط کنید

1.
1/3 فنجان آرد و 3/4 پیمانه آب را در قابلمه ای با هم مخلوط کنید تا آرد کاملاً در آب حل شود. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط آرد و آب مانند تصویر غلیظ و غلیظ شود. روی مخلوط را با نایلون بپوشانید تا خشک نشود و کنار بگذارید.

چسب فوری را فعال کنید

2.
رب فوری را در یک کاسه با 1 قاشق غذاخوری شکر و ½ فنجان آب ولرم مخلوط کنید. در ظرفی قرار دهید تا خمیر فعال شود و مانند تصویر آن را پف کنید.

آماده کردن خمیر نان چرخ شده

3.
در ظرف دیگری شیر ولرم، شیرخشک، خمیر فعال، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید تا خمیری به دست آید. در این مرحله مخلوط آب و آردی را که ابتدا برای خمیر آماده کردید اضافه کنید. این باعث می شود بافت نان نرم تر شود. خمیر را کمی ورز دهید و آرد را با دقت به غلظت اضافه کنید.

اشاره: در پایان این مرحله خمیر همچنان چسبناک است و باید خمیر را به مرحله بعد بچسبانید.

کره را به خمیر نان شکلاتی اضافه کنید

4.
وقتی خمیر مانند عکس شکل گرفت، کره نرم شده را اضافه کنید و روی سطح کار آردپاشی شده به مدت 15 دقیقه ورز دهید. در حین ورز دادن، خمیر را چند بار روی سطح کار ورز دهید. خمیر را ورز دهید تا حالت کشسانی پیدا کند و سطحی صاف و یکدست پیدا کند.

در حین ورز دادن، اگر خمیر هنوز خیلی چسبنده بود، با احتیاط کمی آرد به آن اضافه کنید.

خمیر نان پفکی

5.
وقتی سطح خمیر کاملا صاف و یکدست شد مثل عکس، آن را در قالب چرب شده قرار دهید و سلفون بپوشانید. ظرف را به مدت 2 ساعت در جای نسبتا گرم قرار دهید تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

خمیر نان چرخ کرده را باز کنید

6.
پس از ورز دادن خمیر، آن را به 5 چانه مساوی تقسیم کنید. هر چانه را مطابق تصویر روی سطح روغنی باز کنید و بچرخانید.

خمیر تست ژاپنی را داخل قالب بریزید

7.
کف سینی فر را با کاغذ روغنی چرب کنید. رول های خمیر را مطابق عکس با هم بچینید. سپس روی قالب را سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در جای نسبتا گرم قرار دهید تا خمیر دوباره جا بیفتد و پف کند.

سپس زرده تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و مانند دستمال روی نان بمالید. نان را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه بپزید.

طرز تهیه نان شکلاتی ژاپنی

8.
بعد از پخت نان را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود. نوش جان!

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا