آشپزی

طرز تهیه آش رشته


اگر می خواهید بهترین دستور آش رشته و تمام رازهای تهیه آش نذری را بدانید، با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه آش مجلسی را به شما آموزش دهیم.

در آشپزی ایرانی بیش از 50 نوع سوپ وجود دارد که البته هیچ چیز جای آش رشته را نمی گیرد. آش رشته یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در بسیاری از شهرهای ایران به خصوص آش نظری طبخ می شود. در قدیم رسم بر این بود که همه فامیل و دوستان در یک خانه جمع می شدند و با هم سوپ می پختند و به همسایه ها تقسیم می کردند تا رشته آش بپزند.

همچنین پختن سوپ برای میهمانان همواره در فرهنگ ایرانیان از احترام خاصی برخوردار بوده است، زیرا تهیه سوپ خوشمزه نیاز به مهارت، زمان و حوصله فراوانی دارد. می گویند نام «آشپز» به این دلیل انتخاب شده که ایرانیان معتقد بودند هرکس آشپزی خوب بلد باشد آنقدر ماهر است که می تواند غذاهای دیگر را به راحتی بپزد.

اگر شما هم می خواهید ترفند پخت آش رشته خوشمزه را یاد بگیرید، این دستور را از دست ندهید. اگر از این دستور راضی هستید، به آرشیو آموزش آشپزی ای بی سی مگمگ سر بزنید تا با طرز تهیه سایر غذاهای سنتی ایرانی مانند آش گیمه یا قنبر پلو شیرازی آشنا شوید.

مواد تشکیل دهنده سوپ رشته

مواد لازم (برای 5 غذا)

  • سوپ سبزیجات: 500 گرم (شامل بیشتر گشنیز و اسفناج یا برگ چغندر و تره و جعفری کمتر)
  • نخود: 130 گرم (دو سوم فلس)
  • لوبیا چیتی: 130 گرم (دو سوم مقیاس)
  • عدس: 100 گرم (معادل نصف فنجان)
  • رشته فرنگی: 200 گرم
  • پیاز: 3 عدد بزرگ
  • سیر: دو بوته
  • نعنا خشک: 3 قاشق غذاخوری
  • آرد (اختیاری): 1 قاشق چایخوری
  • ماست: به میزان لازم
  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه سوپ پاستا

پیاز و سیر را تفت دهید

1.
پیاز را ریز یا ریز خرد کنید. دو سوم پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شود. سپس یک حبه سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بیشتر شود.

ادویه جات را اضافه کنید

2.
ادویه و نمک را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس 2 لیتر آب جوش روی پیازها بریزید.

پختن سوپ سبزیجات

3.
سبزی را به آب در حال جوش و پیاز اضافه کنید و بگذارید یک ساعت با درب بسته بپزد.

لوبیا را به سوپ اضافه کنید

4.
وقتی سبزی ها پخته شد، حبوبات پخته شده را اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت بجوشد.

اشاره: لوبیاها را باید یک شب خیس کنید و قبل از افزودن به سوپ جداگانه بپزید.

کشک و پیاز

5.
در حین پختن حبوبات و سبزیجات، کشک را در قابلمه بریزید و آب را به غلظت دلخواه اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

1/3 باقی مانده از پیاز خرد شده را در یک کاسه کوچک بریزید و در روغن فراوان شناور کنید. وقتی پیازها آماده شد آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و حبه های سیر پر شده را در همان روغن تفت دهید. وقتی سیر آماده شد آن را از روغن خارج کنید. نعنای خشک را در همان روغن بریزید و سریع شعله گاز را خاموش کنید تا نعنا آماده شود.

اشاره: برای تهیه نعناع داغ باید مدت کوتاهی پس از ریختن نعناع خشک داخل روغن، شعله گاز را خاموش کنید. نعناع خشک به سرعت می سوزد و فقط کمی حرارت کافی است.

رشته فرنگی را به سوپ اضافه کنید

6.
بعد از نیم ساعت که حبوبات با سبزی آب پز شد و سبزی کاملاً پخت، رشته ها را سه قسمت کرده و به سوپ اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید رشته ها به مدت 30 دقیقه بپزند.

سوپ رشته خوشمزه

7.
وقتی رشته ها کاملا پخته شدند، نیمی از نعنا داغ و کمی کشک به سوپ اضافه کنید. در این مرحله می توانید مقداری از سوپ را در ظرفی با آرد مخلوط کنید و به قابلمه اضافه کنید تا بافت سوپ غلیظ شود. اما پیشنهاد می کنیم به جای این کار، یک کتری روی قابلمه بگذارید و اجازه دهید سوپ به مدت 30 دقیقه بجوشد و براق شود. در نهایت نمک را تنظیم کنید.

طرز پخت آش رشته نذری

8.
آش رشته را در ظرفی بریزید و با ماست، نعنا داغ، پیاز داغ و سیر داغ تزیین کنید.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا