لوازم خانگی

CES 2021؛ از بزرگترین نمایشگاه دیجیتالی امسال چه انتظاری داریم؟


همانطور که مشخص است، CES 2021 نمایشی بسیار متفاوت از سال گذشته خواهد بود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و اتفاقات ناگوار پس از آن، CES 2021 قرار است به صورت مجازی برگزار شود و به کاربران این امکان را می دهد تا از بزرگترین نمایشگاه دیجیتال جهان به شکلی متفاوت لذت ببرند. ممکن است نمایندگان سایر سایت های خبری نتوانند محصولات معرفی شده در نمایشگاه را از نزدیک بررسی کنند، اما اخبار مربوط به آنها، مصاحبه با مدیران شرکت و مواردی از این دست مطمئناً وجود خواهد داشت. بالاخره سوال اینجاست که چه محصولاتی در CES 2021 معرفی خواهند شد؟

قبل از پرداختن به آن، لازم است کمی در مورد ماهیت CES و سپس زمان و مکان توضیح دهیم تا برخی از کاربران تا حدودی با آن آشنا شوند. CES یک نمایشگاه دیجیتالی است که در آن شرکت ها آخرین فناوری ها و نوآوری های خود را نشان می دهند. این رویداد در روز دوشنبه 11 ژانویه 2021 (22 دسامبر) برگزار خواهد شد و تا 3 روز پس از آن (تا 25 ژانویه) ادامه خواهد داشت.

سال هاست که نمایشگاه CES در لاس وگاس، نوادا برگزار می شود. البته این محصولات می توانند در نقاط مختلف لاس وگاس رونمایی شوند، اما در سال 2021، چون آنها این رویداد را به صورت حضوری آزمایش نخواهند کرد، بنابراین مهم نیست که در کجا شاهد رونمایی از فناوری های جدید باشیم. اما ما در مورد چیزی صحبت می کنیم که انتظار داریم در این نمایشگاه توسط شرکت های بزرگ فناوری رونمایی شود.

آمازفیت

ساعت هوشمند آمازفیت

هوامی (یکی از زیرمجموعه های شیائومی و سازنده برند Emizfit) در سال های اخیر تعدادی پوشیدنی را روانه بازار کرده است که همه آنها مقرون به صرفه و مجهز هستند. انتظار داریم امسال هم همین اتفاق بیفتد. هوامی چندی پیش در تیزر ویدئویی اعلام کرد که قطعا از ساعت هوشمند خود در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

اما به گفته خبرگزاری های دیگر مانند GSMArena به نظر می رسد بیش از یک ساعت هوشمند از این شرکت شاهد باشیم که از سری GTS 2 و GTR 2 می باشد.به نظر می رسد این ساعت ها همان ساعت های GTR 2e و GTS 2e باشند که این بار در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. برند این شرکت Zepp نیز تایید کرده است که رویدادی برای معرفی محصولات جدید خود در نمایشگاه آینده که در 12 ژانویه، یعنی سه شنبه برگزار می شود، برگزار خواهد شد.

AMD

لیزا سو، مدیر عامل AMD

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، نمایشگاه CES یک نمایشگاه فناوری است که هر آنچه در این زمینه مرتبط است رونمایی خواهد کرد. پس طبیعی است که ببینیم علاوه بر انواع گوشی و لوازم جانبی مربوطه، تولید کننده کامپیوترهایی مانند AMD نیز وجود دارد. در طول یک رویداد ویژه در CES 2021، مدیر عامل لیزا سو اطلاعاتی در مورد محصولات گرافیکی و پردازشی فعلی این شرکت و همچنین برنامه های آن برای آینده بازی های رایانه ای، آموزش، تجارت، سرگرمی و موارد مشابه در اختیار کاربران قرار می دهد. ما انتظار داریم که این شرکت بر روی تولید پردازنده های لپ تاپ تمرکز کند، اما به نظر می رسد چیز زیادی در مورد گرافیک های جدید AMD نمی شنویم.

ایسوس

 ROG Zephyrus Duo 15

ایسوس قصد دارد رویداد خود را در تاریخ 13 ژانویه، چهارشنبه، 24 ژانویه برگزار کند و محصولات جدید مربوط به سری لپ تاپ های Duo خود را معرفی کرده است. انتظار داریم که این شرکت از یک یا دو لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی ثانویه رونمایی کند که در واقع قبلاً چنین محصولاتی را دیده بودیم.

همچنین در روز سه شنبه 23 ژانویه رویدادی جداگانه برای برند ROG این شرکت برگزار می شود که احتمالاً در آن شاهد رونمایی از لپ تاپ های جدید این سری باشیم. در تیزری که اخیرا در این رابطه منتشر شد، شاهد اشاره ای به محصولی به نام ROG X13 بودیم که می تواند یک لپ تاپ گیمینگ با صفحه نمایش 13 اینچی باشد، اما در حال حاضر نمی توان با اطمینان صحبت کرد.

دل

لپ تاپ دل در CES 2021

پیش از نمایشگاه CES 2021، دل تعدادی از محصولات از جمله تعدادی لپ تاپ Latitude، مانیتور و کامپیوترهای همه کاره Optiplex را معرفی کرده است. اما در این نمایشگاه دل تنها نیست و شاهد مجموعه ای از محصولات زیربرند گیمینگ این شرکت یعنی Alienware نیز خواهیم بود. سال گذشته شاهد رونمایی از چندین مانیتور گیمینگ، لپ تاپ گیمینگ M15 و کیبورد این برند بودیم و به نظر می رسد امسال شاهد محصولات جدیدی باشیم.

اما جالب ترین و جالب ترین چیزی که می خواهیم در این نمایشگاه ببینیم قیمت و تاریخ عرضه یوفو Alienware است که تنها طرح مفهومی آن سال گذشته به نمایش درآمد. محصولی بسیار شبیه به نینتندو سوییچ، اما چیز زیادی در مورد آن نمی دانیم.

به طور کلی، در نمایشگاه آینده، مانیتورها، لپ‌تاپ‌ها و لوازم جانبی بازی محصولاتی هستند که انتظار داریم از دل و برندهای فرعی آن ببینیم. اما دانستن قیمت و تاریخ عرضه یوفو Alienware نیز عالی خواهد بود.

شرکت اینتل

شرکت اینتل

اینتل که در حال حاضر بزرگترین سازنده پردازنده های کامپیوتری است، در نمایشگاه پیش رو کنفرانس های متعددی برگزار خواهد کرد که اولین آن در اولین روز نمایشگاه، 11 ژانویه برگزار می شود. در این کنفرانس، اینتل در مورد پیشرفت های این شرکت در فناوری، بسته بندی و معماری صحبت خواهد کرد که معتقد است همگی با هدف رضایت مصرف کننده و رشد کسب و کار انجام می شود. با این حال، دومین کنفرانس روز بعد، 23 ژانویه، برگزار خواهد شد که اینتل در مورد فناوری رانندگی خودکار بحث خواهد کرد. به نظر می رسد این چیزی نیست که طرفداران اینتل از این شرکت می خواهند (حرکت به لیتوگرافی جدیدتر) در این گالری. با این حال، یک احتمال کوچک در این مورد را می توان در نظر گرفت.

ال جی

تلویزیون جدید ال جی

به ال‌جی می‌رسیم، تولیدکننده انواع لوازم جانبی در بخش‌های مختلف، از گوشی، تبلت و لپ‌تاپ گرفته تا انواع لوازم خانگی. ال‌جی در آستانه نمایشگاه CES 2021 از سری جدید لپ‌تاپ‌های Gram خود رونمایی کرد. بنابراین به نظر می رسد که در این رویداد دیگر لپ تاپ وجود نخواهد داشت. در عوض، این شرکت کره ای قصد دارد در نمایشگاه فردا از اولین تلویزیون QNED Mini-LED خود رونمایی کند. تلویزیونی که در مورد آن صحبت می کنیم دارای صفحه نمایش 86 اینچی است که از وضوح 8K پشتیبانی می کند و نرخ تازه سازی شگفت انگیز 120 هرتز را پشتیبانی می کند. وسایلی مانند یخچال، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، دستگاه تصفیه آب و مواردی از این دست نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت.

nvidia

nvidia

انویدیا، بزرگ‌ترین سازنده کارت‌های گرافیک در جهان، قصد دارد رویدادی به نام Geforce RTX: Game On در دومین روز از نمایشگاه CES 2021 برگزار کند. این شرکت اواخر سال گذشته از سری گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند RTX 30 رونمایی کرد تا کاربران و گیمرها بتوانند شاهد یک رونق بزرگ در دنیای کارت های گرافیک باشیم. در رویداد 12 ژانویه، انویدیا احتمالا از نسخه قابل حمل گرافیک سری RTX 30 خود رونمایی خواهد کرد.مشخص نیست محصولات دیگری نیز در طرح این شرکت عرضه شوند یا خیر.

اسکنر

کنسول جدید ریزر

احتمالاً همه شما با تیغ ریش تراش آشنایی دارید. شرکتی که افراد کمی توانایی خرید محصولات خود را دارند اما هر ساله با بهترین و با کیفیت ترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه CES. رویداد Razer در نمایشگاه CES 2021 در تاریخ 12 ژانویه برگزار خواهد شد که در آن محصولات نوآورانه و عناوین انحصاری ارائه خواهند شد. اکانت رسمی توییتر ریزر نیز اخیراً اعلام کرده است که یک مهمان ویژه در رویداد روز سه شنبه این شرکت حضور خواهد داشت که فعلاً از جزئیات آن اطلاعی نداریم.

سال گذشته، در طی همان نمایش، Razer یک کلاس بازی کیشی، یک مودم روتر 5G، یک کامپیوتر رومیزی Tomahawk و یک طراحی مفهومی شبیه‌ساز بازی مسابقه‌ای را معرفی کرد. امسال اگرچه نمی دانیم برنامه های این شرکت چیست، اما انتظار می رود مانند سال 2020 شاهد محصولات هیجان انگیز تری از این شرکت باشیم.

سامسونگ

درآمد سامسونگ

بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند جهان برای نمایشگاه فردا برنامه های متعددی دارد. همانطور که مشخص است، رونمایی از تلویزیون غول پیکر کره ای یک فناوری نمایشگر جدید و لوازم خانگی هوشمند است. در 14 ژانویه (پنجشنبه) این شرکت از پرچمدار سری گلکسی اس 21 خود به همراه هدفون بی سیم گلکسی بادز پرو رونمایی خواهد کرد. شایان ذکر است که پردازنده اگزینوس 2100 سامسونگ در 12 ژانویه رونمایی خواهد شد. این پردازنده مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است و در کشتی های جدید این شرکت استفاده خواهد شد.

سونی

سونی در نمایشگاه CES 2021

اگرچه سامورایی ها در چند سال گذشته عملکرد قابل قبولی در زمینه گوشی های هوشمند نداشته اند، اما قرار است در نمایشگاه فردا حضور داشته باشند. کنفرانس اصلی این شرکت در روز اول رویداد خواهد بود که در آن نوآوری های جدید ارائه می شود. البته دقیقاً مشخص نیست که نوآوری های جدید چیست، زیرا سونی فقط به این موضوع اشاره کرده است.

TCL (فنی)

TCL در CES 2021

سرانجام به TCL می رسیم، شرکتی که این روزها نامش را در بخش های مختلف زیاد می شنویم. TCL یک شرکت چینی است که گفته می شود قصد دارد نسل بعدی فناوری Mini-LED و همچنین فناوری جدید نمایشگر را رونمایی کند. این در 11 ژانویه اتفاق خواهد افتاد. این اولین روز از نمایشگاه CES 2021 است.همچنین شاهد رونمایی از دستگاه های هوشمند خانگی خواهیم بود و اگر بخواهیم سیاست سال گذشته این شرکت را با امسال یکی بدانیم، باید منتظر معرفی گوشی های جدید باشیم.

این تمام چیزی است که از فردا CES 2021 می دانیم. البته در این 3 روز شاهد اتفاقات بیشتر و محصولات هیجان انگیز تری خواهیم بود که هنوز اطلاعاتی در مورد آن ها فاش نشده است، اما نکته مثبت آن این است که برای فهمیدن این موضوع نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم.

منبع: سالاد اندروید

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا