آشپزی

طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلوی تازه


این بار طرز تهیه کیک زردآلو با زردآلو تازه را به شما آموزش می دهیم. یک کیک یکبار مصرف که باید در تمام بعدازظهرهای تابستان مهمان شما باشد. اگر می خواهید یک کیک آسان اما خوشمزه در فضایی تابستانی و طعمی فراموش نشدنی بپزید، با ای بی سی مگمگ همراه باشید.

برای پخت این کیک باید از زردآلو تازه استفاده کنید. پس بهتر است به دلیل کوتاهی فصل زردآلو فرصت را از دست ندهید و سعی کنید تا پایان تابستان آن را بپزید.

در دستور تهیه بسیاری از کیک های میوه، شما باید میوه را قبل از استفاده در کیک بپزید، اما در دستور پخت کیک زردآلو، این مرحله را کنار گذاشتیم و از میوه های تازه و خام استفاده کردیم. در نتیجه طعم قوی تری از میوه را در این کیک احساس خواهید کرد. مواد تشکیل دهنده کیک بسیار ساده و کمیاب است و در همه خانه ها یافت می شود.

اگر از این کیک لذت می برید، برای یادگیری طرز تهیه کیک ها و دسرهای پرطرفدار مانند کیک کشک، تارت توت فرنگی و رول دارچینی، حتما به آرشیو مواد آشپزی و دسر ای بی سی مگمگ سر بزنید.

مواد تشکیل دهنده کیک زردآلو

مواد لازم (برای 6 نفر)

  • زردآلو: 5 عدد
  • آرد شیرینی: 2 پیمانه
  • شکر: 1 پیمانه
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شیر: نصف فنجان
  • کره: 100 گرم
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • پودر نارگیل: سه چهارم فنجان
  • شله بادام: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه کیک زردآلو

کره و شکر در همزن برقی

1.
کره و تخم مرغ ها را از قبل گرم کنید تا به دمای محیط برسند. سپس با استفاده از همزن برقی، کره، شکر و وانیل را با همزن بزنید تا شکر تقریباً در کره حل شود و قوام خامه ای و قابل انعطافی پیدا کند.

تخم مرغ را به خامه اضافه کنید

2.
وقتی کره با شکر و وانیل مخلوط شد، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هر کدام را با همزن برقی 3 تا 5 دقیقه بزنید.

پودر نارگیل را به فراستینگ اضافه کنید

3.
بعد از اضافه کردن تمام تخم مرغ ها شیر و پودر نارگیل را اضافه کرده و با همزن به آرامی مخلوط کنید.

آرد را روی خامه تزیینی الک کنید

4.
حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در دو مرحله روی مایه کیک الک کنید. در این مرحله باید با همزن دستی مواد را به صورت دورانی هم بزنید.

کیک زردآلو با زردآلو تازه و پرک بادام

5.
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه گرم کنید. کف قالب 26*26 سانتی متری را با کره یا روغن جامد چرب کنید و با یک لایه کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک را به آرامی داخل قالب بریزید. حالا زردآلوها را از وسط نصف کنید، بیرون را به آرد آغشته کنید و روی کیک بگذارید. پوسته بادام را روی قسمت های دیگر کیک بریزید. قالب را به مدت 40 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

کیک زردآلو

6.
بعد از برداشتن کیک می توانید آن را با برس عسل داغ یا شهد مربای زردآلو بمالید.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا