آشپزی

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه‌ی ایرانی با گوشت


در این دستور طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت چرخ کرده و طرز تهیه سیب زمینی را به شما آموزش می دهیم. پاستا یکی از غذاهای پرطرفدار در بین ما ایرانی هاست. به قدری که همه احتمالاً یکی از بهترین ها را در لیست غذاهای محبوب خود دریافت می کنند.

غذایی که ما در ایران به نام ماکارونی می شناسیم در واقع ماکارونی است که برای ما ایرانی ها به روشی خاص طبخ می شود. ما ایرانی ها برای پخت ماکارونی برخلاف ایتالیایی ها که فقط اسپاگتی را آبکش می کنند، آن را با اسپاگتی تخمیر می کنیم.

در این دستور پخت از یکی از پرطرفدارترین روش های پخت ماکارونی با گوشت و سیب زمینی استفاده شده برای پخت استفاده کردیم. البته تهدید ماکارونی می تواند نان یا حتی خود ماکارونی باشد. به هر حال آنچه مسلم است این است که خطر ماکارونی بیشتر از آنچه هست شایع است!

اگر به دنبال راهی برای پخت ماکارونی هستید که باعث شود تمام انگشتانشان را با غذا بخورند، حتما این دستور را امتحان کنید. همچنین اگر از طرفداران اسپاگتی و پاستا هستید، فراموش نکنید که در آرشیو آموزش آشپزی می توانید طرز تهیه چند نوع پاستا خوشمزه مانند پنه آلفردو، پاستا میگو و ماکارونی فاهیتا مرغ را نیز یاد بگیرید.

ماکارونی ساده

مواد لازم (برای 5 نفر)

  • اسپاگتی: 500 گرم
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • پیاز نگینی خرد شده: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ: 2 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: 1 عدد بزرگ
  • آویشن: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، فلفل سیاه، پودر کاری، پودر پاپریکا و نمک به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه ماکارونی ایرانی

پاستا مرغ

1.
پیازهای خرد شده را در مقدار مناسبی روغن تفت دهید تا طلایی شوند. روغن نباید خیلی کم باشد.

ماکارونی گوشت

2.
وقتی پیازها طلایی شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب آن گرفته شود و داخل روغن بریزد. سپس رب گوجه فرنگی و ادویه را اضافه کنید.

مقدار رب گوجه فرنگی بسته به رنگ آن می تواند متفاوت باشد. اما توجه داشته باشید که مقدار ربی که استفاده می کنید باید به اندازه ای باشد که 500 گرم پاستا را رنگ کنید. پس در استفاده از خمیر کوتاهی نکنید.

طرز تهیه ماکارونی سویا

3.
بعد از اینکه رب پخته و رنگی شد، آویشن و کچاپ را اضافه کنید و میزان نمک پاستا را اندازه بگیرید. توجه داشته باشید که پاستا باید معطر باشد. مخلوط پاستا را کنار بگذارید.

پاستا با پیتزا پنیر

4.
در قابلمه ای دیگر به اندازه کافی آب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. سپس به مقدار کافی نمک، روغن و کمی زردچوبه اضافه کنید. پاستا را در قابلمه آب بریزید و بگذارید بپزد. وقتی پاستا نرم شد آن را آبکش کنید.

ته دیگ ماکارونی

5.
در همان قابلمه 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن با کمی زردچوبه و نمک بریزید و ورقه های سیب زمینی را کف آن قرار دهید.

ماکارونی خوشمزه بپزید

6.
یک لایه پاستا آبکش شده و یک لایه پاستا روی سیب زمینی ها بریزید و با هم مخلوط کنید. با این کار می توانید نسبت مواد را نسبت به یکدیگر اندازه بگیرید و اگر پاستا را دور تابه ببندید، خوشمزه تر و خوش طعم تر می شود. این کار را تا زمانی که پاستا تمام شود و پایه آن باشد ادامه دهید.

طرز تهیه پاستا با گوشت

7.
آن را در قابلمه بریزید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند.

طرز تهیه پاستا مجلسی

8.
سازگاری ماکارونی و اسپاگتی بسیار مهم است. می توانید از قارچ و فلفل نیز در پاستا استفاده کنید.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا