آشپزی

چطور نان فوکاچیا درست کنیم؟


در این آموزش آشپزی با طرز تهیه نان فوکاچیا با روغن زیتون و سیر آشنا خواهید شد. فوکاچیا یا فوکاچا یک نان اصیل ایتالیایی است که به عنوان دسر یا حتی یک وعده غذایی یا ساندویچ درست می شود.

فوکاچیا یکی از نان های خمیر ترش است و بافت داخلی آن شبیه نان پیتزا است. می توان گفت فوکاچیا نمونه اولیه پیتزای امروزی است. تاریخچه این نان به تمدن های اتروسکی باستان و روم باستان برمی گردد. در آن زمان این نان را در نوعی تنور سنگی یا آجری به نام «هره» درست می کردند.

در دستور پخت این نان از روغن زیتون و سیر استفاده کردیم که طعمی مشابه نان سیر می دهد و برای ترشی بسیار مناسب است. علاوه بر این نان، گوجه گیلاسی و زیتون را انتخاب کردیم، اما می توانید ترکیب را به دلخواه تغییر دهید.

طرز تهیه خمیر نان فوکاچیا باعث نمی شود همه آن را بپزند، اما با ترفندها و تکنیک هایی که در ای بی سی مگمگ به شما آموزش می دهیم، به راحتی می توان این نان خوشمزه و بی نظیر را در خانه درست کرد.

اگر این طرز تهیه نان فوکاچیا را دوست دارید، فراموش نکنید آرشیو مطالب آموزشی آشپزی از ای بی سی مگمگ دیدن کنید و از انواع غذاهای ایرانی و فرانسوی، دسرها، نوشیدنی ها و شیرینی ها لذت ببرید.

طرز تهیه نان فوکاچیا

مواد لازم (برای 4 نفر)

  • آرد نان (لواش، زرشک، فانتزی): 2.5 متسی
  • آب شیرین: ابعاد 1.5
  • اولیوا: به عنوان مورد نیاز
  • گوجه گیلاسی: به عنوان مورد نیاز
  • سیر: حبه
  • روغن زیتون: یک سوم اندازه گیری
  • آویشن و پونه کوهی: 1 قاشق چایخوری
  • مخمر نانوایی: 1 قاشق چایخوری
  • سیرا: دو سوم قاشق چایخوری

تجهیزات لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه نان فوکاچیا

خمیر درست کنید

1.
ابتدا خمیر را در آب ولرم حل کنید. سپس نصف پیمانه روغن زیتون و حدود نیمی از آرد را اضافه کنید تا یکدست شود. بعد از 10 دقیقه حباب های کوچکی در مخمر ایجاد می شود که نشان دهنده فعال شدن مخمر است.

آرد را به خمیر نان فوکاچیا اضافه کنید

.
آرد و نمک را کم کم اضافه کنید و کم کم اضافه کنید تا خمیرتان شبیه تصویر زیر شود. دقت کنید که خمیر نان فوکاچیا شل و چسبنده باشد.

خمیر نان فوکاچیا را ورز دهید

3.
یک پا را به پارافین گرم آغشته کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شود. مطابق تصویر شروع به ورز دادن خمیر کنید. ورز دادن این نوع خمیرها با خمیرهای دیگر متفاوت است. هر بار که خمیر را جدا می کنید باید ظرف را بچرخانید. این کار را حدود 10 بار تکرار کنید تا خمیر نرم و پفی شود.

روی کاسه خمیر را با پارچه بپوشانید

4.
پس از ورز دادن روی خمیر را بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در جای گرم قرار دهید و دوباره خمیر را ورز دهید. ورز دادن و ورز دادن خمیر را 3 یا 4 بار تکرار کنید.

روی خمیر با سلفون پوشانده شده است

5.
وقتی خمیر تمام شد روی خمیر را سلفون بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید تا خمیر پر شود.

خمیر نان فوکاچیا را داخل قالب بریزید

6.
بعد از استراحت خمیر را از یخچال خارج کنید. کف فر را با کاغذ چرب نشده بپوشانید و دو قاشق چایخوری روغن زیتون را چرب کنید. خمیر را به آرامی داخل قالب بغلتانید تا حباب های خمیر آسیب نبیند. خمیر را با کمی روغن چرب کنید و با دستی که از قبل مسح کرده اید سوراخ ایجاد کنید. خمیر را به آرامی در قالب باز کنید.

حالا باید خمیر را در جای گرم یا در فر با دمای 40 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا استراحت کند و کاملا پف کند.

رویه نان فوکو را اضافه کنید

7.
وقتی خمیر تمام شد، سیر له شده را با 3 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و داخل خمیر بریزید. برای رویه، گوجه گیلاسی، زیتون، آویشن و نمک دریایی را به خمیر اضافه کنید.

خمیر را به مدت 20 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید. در نهایت گریل را به مدت 10 دقیقه بلند کنید تا روی نان طلایی شود.

نان فوکو تکه تکه شده

8.
نان را در بشقاب بگذارید و وقتی خنک شد خرد کنید.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا