آشپزی

چطور شیرینی بامیه درست کنیم؟


در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه بامیه و شربت را به شما آموزش می دهد. بامیه یکی از محبوب ترین شیرینی های ایرانی است که در ماه رمضان در کنار زولبیا و گوش فیل در سفره افطار یافت می شود. شربت شیره یا شهدی است که برای تهیه انواع مربا و شیرینی از باقلوا و حلوا گرفته تا زولبیا و بامیه استفاده می شود.
طرز تهیه بامیه افغانی

مواد لازم برای بامیه (برای 700 گرم)

  • شربت (عسل بامیه) یا عسل: 2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: 3 مثقال
  • آرد: 1 وعده
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • دیبرا: 50 گرم
  • آب: یک لیوان

مواد لازم برای بامیه را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه شربت بامیه

مواد لازم برای شربت بار

  • آب: 1 فنجان
  • گلاب: 4 قاشق غذاخوری
  • زعفران: در صورت لزوم
  • گلوکز: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • شکر: 2 پیمانه
  • هل: 3 مثقال
  • جوهر لیمو: یک سوم قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت بامیه (شربت بار)

طرز تهیه شهد بامیه

1.
آب و شکر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی شعله بزرگ روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید آب به آرامی بجوشد تا شکر حل شود. مراقب باشید به هیچ وجه آب را هم نزنید زیرا اگر مخلوط به دیواره های قابلمه برخورد کند تبدیل به شکر می شود.

وقتی 80 درصد شکر در آب حل شد، جوهر لیمو به آن اضافه می شود. مخلوط نکنید و اجازه دهید آب لیمو در آب جوش حل شود.

بامیه در ماه رمضان

2.
وقتی لیمو و شکر کاملا حل شد، هل، زعفران، گلوکز و گلاب اضافه می کنند. دیگه بهش دست نزن

امتیاز کلیدی: به هیچ عنوان یک قاشق برنج شیرین شده نریزید زیرا ممکن است باعث قند شود.

بامیه شیرین خانگی

3.
حرارت را طوری تنظیم کنید که مایه به تدریج بجوشد و کم شود. اگر متوجه شدید مقداری از شکر هنوز حل نشده است، شکر را به آرامی داخل قاشق چوبی یا سیلیکون بریزید تا شکر حل شود. با برس آغشته به آبلیمو، آبلیمو را هر 5 دقیقه دور قابلمه که تماس سرد با قابلمه باشد می مالند تا شکر آب شود و در سرما پخش نشود. اجازه دهید شهد به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشد تا مانند عسل داغ غلیظ شود.

دستور پخت بامیه

عسل بامیه

1.
آب، شربت و کره را در قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد.

بامیه خانگی بدون قیف

2.
وقتی به جوش آمد تمام آرد الک شده را با هم ریخته و سریع با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیر نرمی مانند تصویر به دست آید.

خمیر را به مدت 10 تا 15 دقیقه از پشت قاشق در تابه پهن کنید و دوباره جمع کنید تا آب زیاد تبخیر شود و وقتی بامیه سرخ شد روغن تبخیر نشود. به این می گویند گرمایش.

بامیه ترکی

3.
خمیر را پس از گرم شدن به ظرف دیگری منتقل کنید. وقتی خمیر داغ شد تخم مرغ ها را یکی یکی با وانیل ریخته و با همزن برقی هم میزنیم.

امتیاز کلیدی: بعد از هم زدن هر تخم مرغ، مواد را حدود 3 دقیقه داخل همزن بریزید تا بامیه ها بعد از پختن به تخم مرغ ها نچسبند.

تمرکز خمیر باید مطابق تصویر و کشیده باشد. می توانید با افزودن 2 تخم مرغ به این غلظت دست یابید. این بستگی به اندازه تخم مرغ دارد. مطمئناً می توانید ابتدا نیمی از تخم مرغ سوم را اضافه کنید.

بامیه اهوازی

4.
پیپت مورد نظر را در آبکش بریزید و رب بامیه را به آبکش منتقل کنید. نوع لوله به طور قابل توجهی بر شکل بامیه تأثیر می گذارد. روغن را در ماهیتابه بریزید و قبل از برداشتن از روی حرارت با قیچی با روغن برش بزنید، همانطور که در تصویر بامیه در آن ریخته شده است.

تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید بامیه ها بپزند. پس از طلایی شدن، روغن را بردارید و در شربت قرار دهید و به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه در شربت خیس کنید. در آخر بامیه ها را از شربت خارج کرده و در صافی قرار دهید تا سردی آن گرفته شود.

خدمات آشپزی AMJS 12 را از ای بی سی مگخریداری کنید

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا