آشپزی

چطور نان تابه‌ای خانگی درست کنیم؟


تهیه نان در خانه یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت ها و البته راه حلی عالی برای روزهایی است که نمی توانیم از خانه بیرون برویم. اگر می خواهید اولین قرص نان خود را در خانه درست کنید، نگران نباشید. در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه نان در قابلمه را به شما آموزش می دهیم. مواد موجود در دستور پخت کاسه های کوچک بسیار کوچک است و نیازی به فر یا وسایل آشپزخانه خاصی ندارد.

دستور پخت نان خانگی

مواد لازم برای آشپزی خانگی

  • آرد ریز آسیاب شده یا آرد سفید: 2 تا 2.5 قاشق غذاخوری
  • آرد خمیر: 1.5 قاشق چایخوری
  • خامه خامه ای: 3 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 قاشق چایخوری مربا
  • نمک: 2 قاشق چایخوری
  • آب گرم: 1 فنجان

مواد مورد نیاز یک قرص نان را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه نان خانگی در قابلمه

کوبا موفو

1.
برای شروع خمیر را به همراه شکر در یک فنجان آب گرم بریزید و خوب مخلوط کنید. برای این کار بهتر است از یک کاسه بزرگ استفاده کنید.

نان خانگی تافتون

.
کمی آرد به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر به اندازه کیک غلیظ شود. روی ظرف را با یک پارچه تمیز بپوشانید و به مدت 10 دقیقه در جای کمی گرم قرار دهید تا خمیر غلیظ شود و اولین حباب ها داخل آن ظاهر شود.

اگر بعد از 10 دقیقه خمیر به هم نخورد و حباب در خمیر نباشد، ممکن است خمیر کهنه یا خراب شود.

نان بدون تنور

3.
وقتی خمیر هم زد، آرد را به آرامی داخل خمیر می‌ریزند. نصف روغن را به همراه آرد به خمیر اضافه کنید. برای اینکه خمیر نان سفت نشود آرد را کم کم اضافه کنید اما آرد زیاد باعث سفت شدن نان می شود.

کوبا موفو

4.
مهم ترین نکته در تهیه نان این است که آرد را به درستی به خمیر اضافه کنید تا مانند تصویر زیر فشار خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید که اگر بعد از مدتی دست خود را روی خمیر بگذارید، نیازی به اضافه کردن آرد نیست. این چسبندگی با چسب زدن از بین می رود.

خمیر را ورز دهید

5.
روی میز یا پشت بام آرد بپاشید و خمیر را روی آن به مدت 10 دقیقه ورز دهید. در این فرآیند به تدریج روغن باقی مانده را به خمیر اضافه کنید.

نان خانگی

6.
پس از ورز دادن، کف و دیواره های یک کاسه بزرگ را بپوشانید و خمیر را داخل آن قرار دهید. روی خمیر را سلفون بپوشانید و سپس در جای گرم قرار دهید. اجازه دهید خمیر شما 1 تا 1.5 ساعت بماند. وقتی خمیر خوب ورز داده شد، آن را برداشته و با دست ورز می دهیم.

کوبا موفو

7.
روی میز یا میز کار ورز دهید و خمیر را به 6 تکه مساوی تقسیم کنید. دوباره روی چانه را با سلفون و پارچه بپوشانید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

سلفون را دور نریزید، بعد از 15 دقیقه چانه را از روی خمیر بردارید و با خط دایره ای روی آرد به ضخامت 2 تا 3 سانتی متر پهن کنید. سپس روی آنها را با همان سلفون بپوشانید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر بماند.

طرز تهیه یک قرص نان

8.
تابه نچسب را روی شعله بزرگ گرم می کنیم. خمیری که باز کرده اید را در قابلمه ای بریزید و بگذارید بپزد. وقتی در نان شروع به حباب زدن کرد، آن را برگردانید. این کار را چند بار تکرار کنید تا دو طرف نان به طور یکنواخت طلایی شود.

وقتی نان پخته شد، آن را از قالب خارج کرده و در پارچه تمیزی می‌پیچند تا خشک نشود.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا