آشپزی

چطور خورش قورمه سبزی درست کنیم؟


در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه خمیر مجلسی با گوشت گاو را با تمام ترفندها به شما آموزش می دهد. قورمه سبزی (قرمه سبزی) یک غذای ملی ایرانیان است که قدمت آن بین 2000 تا 5000 سال تخمین زده می شود.

قورمه در همه شهرهای ایران سبزی می پزد اما به دلیل تنوع سبزی و این آش با برنج سرو می شود، برخی معتقدند این غذا متعلق به شهرهای شمالی ایران بوده است. این سوپ ایرانی شهرت جهانی پیدا کرده است و بسیاری از افراد غیر ایرانی مجذوب عطر و طعم آن شده اند، به همین دلیل یک روز جهانی وجود دارد. هر ساله اولین شنبه آذر ماه روز جهانی سبزی است و ایرانیان در سراسر جهان با پختن سبزیجات این روز را جشن می گیرند.

طرز تهیه آبگوشت با گوشت گاو

مواد لازم برای سبزیجات گلدانی

  • گوشت گاو یا گاو: 300 گرم
  • لوبیا قرمز یا لوبیا درب: 150 میلی لیتر
  • پیاز: نگینی خرد شده 2
  • سبزیجات آسیاب شده: 1 کیلوگرم
  • لیمو عمانی: 2 تا 3 مثقال
  • پوست لیمو عمانی: 3 قاشق غذاخوری
  • گوشت ادویه دار، زردچوبه و فلفل سیاه در صورت نیاز

مواد لازم برای عصاره های گیاهی را در ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه خمیر میوه

ادویه های گوشتی

1.
برای شروع پیازها را با کمی روغن تفت دهید تا کمی آب آن کم شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید. بعد از 5 تا 6 دقیقه پخت با گوشت و پیاز، ادویه ها را به گوشت، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

رون کنا

.
بعد از پختن گوشت و ادویه ها، آب جوش را به قابلمه اضافه کنید تا روی گوشت ببندد. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید گوشت بپزد.

لوبیا چشم بلبلی

3.
در همین حین لوبیا قرمز یا چیتی را که از دیشب در آب ولرم خیس کرده اید در قابلمه ای دیگر بپزید. چون حبوبات و گوشت متفاوت پخته می شوند، بهتر است هر دو پخته شوند.

سبزیجات سبز

4.
سبزی ها را روی حرارت ملایم سرخ کنید تا کاملا تغییر رنگ دهند. بهتر است روغن را به تدریج اضافه کنید تا کاملا با سبزیجات هماهنگ شود.

لیمو عمانی

5.
لیموهای عمانی را با چنگال خرد کنید و در ظرفی آب جوش بریزید تا به مدت 30 دقیقه بجوشد و تلخی آن گرفته شود.

غذای گیاهی

6.
وقتی گوشت پخت، سبزی سرخ شده و لیمو عمانی را اضافه کنید و آب جوش را خوب داخل قابلمه بریزید. داخل سوپ بریزید و یک ساعت بپزید تا کاملا بپزد.

طرز تهیه خمیر میوه

7.
وقتی گوشت و سبزی کاملاً پخت، حبوبات پخته شده، پوست لیمو عمانی و نمک را داخل قابلمه می‌ریزند. اجازه دهید 30 دقیقه دیگر سوپ بپزد تا خوب ترکیب شود و پوست پرتقال عمانی به سوپ بدهد.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا