آشپزی

چطور نان خامه‌ای درست کنیم؟


اگر بگوییم «نان خامه‌ای» یا به عبارت رایج‌تر «نان خامه‌ای گارنت» محبوب‌ترین شیرینی در بین مردم ایران است، همیشه نمی‌گوییم. همه ما از طعم خامه سفید ترش و شیرین بین نان تازه و ترد لذت می بریم. اگر می خواهید طرز تهیه نان شیرین را یاد بگیرید، باید طرز تهیه نان شیرین را بدانید. خمیر خامه ای که به آن خمیر کلم می گویند در فر به شکل غلتکی درست می شود تا نرم شود. سپس آنها را با خامه سفید پر کنید. البته انواع دیگری از نان برشته وجود دارد که فرانسوی هستند و پر از خامه یا خامه هستند. ممکن است فکر کنید که دستور پخت شیرین تر باید سخت تر باشد، اما اینطور نیست. درست کردن کیک در خانه خیلی سخت نیست. شما فقط باید چند نکته مانند دمای فر را در نظر بگیرید. با امتیازات ما آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ به شما یاد می دهد که به راحتی می توانید نان خامه ای خانگی درست کنید.

کیک شیرینی

مواد لازم برای نان خامه ای

  • آرد سفید: 250 میلی لیتر
  • تخم مرغ: 4 مثقال
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • خامه قنادی: 250 گرم
  • دیبرا: 50 گرم
  • آب: 200 میلی لیتر
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری مربا
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • لوله سایز بزرگ و کوچک

مواد لازم نان شیرین را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه کیک کوکی

نان شیرین در قنادی

1.
برای شروع، آب، شکر، نمک و کره را در قابلمه ای بریزید و بگذارید بجوشد.

نان رزا منتظمی

2.
وقتی آب و کره به جوش آمد، حرارت را کم کنید و آرد سفیدی که الک کرده اید را در آن بریزید. مواد را به مدت 5 دقیقه سریع مخلوط کنید تا آرد پف نکند.

نان خامه ای به انگلیسی

3.
خمیر را از قالب خارج کرده و به ظرف دیگری منتقل کنید تا کاملا خنک شود.

نان نارنجکی شیرین

4.
پس از خنک شدن خمیر، آن را در یک پردازنده یا کاسه بزرگ بریزید و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید. مواد را با سرعت متوسط ​​به مدت یک دقیقه مخلوط کنید و هر تخم مرغ را اضافه کنید. وانیل را با تخم مرغ ها به خمیر اضافه کنید و مخلوط کنید.

نکات: تخم مرغ چهارم را کم کم اضافه کنید تا خمیر به غلظت دلخواه برسد. آرد کلم یا آرد سوخاری خامه ای نباید آنقدر غلیظ باشد که قاشق بیرون نیاید و خیلی سفت نباشد.

نان خامه ای

5.
وقتی خمیر به غلظت دلخواه رسید، آرد ریخته می شود.

کوبا لایسوآ

6.
کف ظرف را با کاغذ غیر چرب بپوشانید و روی آن را با کره یا روغن جامد چرب کنید. خمیر را داخل فر بریزید و با استفاده از یک الک بزرگ در فر یک نخ بزرگ درست کنید. برای تعیین فوکوس مناسب برای خمیر خود، مطمئن شوید که (مانند تصویر) کف توسط لوله های گل، محو و صاف نشود.

فر را به مدت 30 دقیقه گرم کنید. فر برقی را با دمای 200 درجه سانتیگراد و فر برقی را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس نان شیرین را در فر با همان درجه حرارت قرار دهید و اجازه دهید به مدت 25 دقیقه بپزد و بجوشد.

نکات: در طول پخت و پز به هیچ وجه در فر را باز نکنید.

کرم رنگ

7.
در همین حین خمیر خامه ای را از یخچال خارج کنید تا بستنی آب شود و خمیر به دست آید. سپس آن را داخل همزن با سرعت بالا بریزید تا فرم گرفته و سفت شود تا هنگام پر شدن ظرف بیرون نیاید.

نان نارنجکی شیرین

8.
در نهایت وقتی نان ها را از فر خارج کردید و از قبل سرد شدند، کف آن را سوراخ کنید. یک قاشق کوچک در سوراخ قرار دهید، خامه را در آن بریزید و سپس نان را پر کنید. بعد از آن اجازه دهید نان با خامه چند ساعت در یخچال بماند.

در نهایت می توانید روی نان شیرین را با سس شکلات و ترافل های رنگی تزیین کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا