آشپزی

چطور حلوا شعریه درست کنیم؟


حلوای شعر (باقلوای شعر) یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین دسرهای عربی است. نام این دسر برگرفته از عنصر اصلی آن رشته است که نوعی رشته نازک و نازک است. از این رشته در تهیه حشیش، باقلوای ترکی و سایر شیرینی ها استفاده می شود. حوزه شعر به نام های کادایف، عربی یا پاکستانی نیز شناخته می شود. این رشته را می توانید از هر شیرینی فروشی خریداری کنید. طرز تهیه باقلوا دستوری آسان است و برای پخت این حلوای زعفرانی خوشمزه نیازی به فر ندارید. مانند آرد حلوای معمولی، همین رشته ها را برای تهیه حلوای شاعرانه در قابلمه می خوانند. با این قسمت از آموزش پخت و پز با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه حلوا شرعی با شیر عسل را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه شعر باقلوا

مواد لازم برای شعر حلوا

  • شعر یا پاکستانی: بسته 2
  • شیر عسلی: یک و نیم فنجان
  • گردو خرد شده: نصف پیمانه
  • گل رز: 4 قاشق چایخوری
  • به میزان لازم زعفران درست کنید
  • دیبرا: 100 گرم
  • شیر: 150 میلی لیتر
  • پودر هل: 1 قاشق چایخوری

خرید مواد حلوا در ای بی سی مگ

طرز تهیه شعر حلوا (شعر باقلوا)

یک رشته شعر

1.
قطعات را به اندازه حدود 1 سانتی متر خرد کنید تا طناب شروع شود. برای سهولت در این کار، بهتر است طناب را در همان بسته برش دهید. مطمئن شوید که طناب خیلی کوتاه نباشد.

حلوا با یک رشته شعر

.
کره را در یک تابه عمیق روی حرارت ملایم قرار دهید و پاستا را در آن سرخ کنید. در حدود نیم ساعت رنگ نخ به اندازه ای است که دو درجه تیره شده و خام شود. مدام هم بزنید تا نسوزد و دو رنگ نشود.

تادی پاکستان

3.
بعد از تغییر رنگ رشته ها هل و پودر پرتقال را به آنها اضافه کنید و کمی بریزید.

طرز تهیه حلوا با شعر

4.
در این فرآیند می توانید از دو روش مختلف استفاده کنید.

روش اول: به این ترتیب خمیر پخته شده و حلوا نرم می شود. برای این کار زعفران و شیر را مخلوط کرده و به پاستا اضافه کنید.

روش دوم: به این ترتیب فیلامنت ها نرم و شیرین می مانند و حس خوبی نسبت به سطح حلوا زیر دندان دارند. برای این کار شیر را از مواد جدا کرده و زعفران را به تنهایی به مایه اضافه کنید.

درس شعر حلوا

5.
اگر روش اول را انتخاب کردید، پس از پر کردن با شیر، آن را در قابلمه قرار دهید تا خمیر به مدت 15 تا 30 دقیقه بپزد و کاملاً نرم شود.

یک رشته شعر با شیر عسل

6.
در ادامه روش اول، پس از پختن پاستا، شیر عسلی را به آنها اضافه کنید.

اما اگر روش دوم را انتخاب می کنید و می خواهید حلوای ترد و ترد داشته باشید، پس از افزودن مستقیم زعفران، شیر عسلی را اضافه کنید و به مدت 2 تا 5 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید. حلوا را در این مرحله نباید بیشتر از 5 دقیقه با حرارت زیاد بپزید، زیرا در حالت سرد بسیار سفت می شود.

کادایف

7.
بعد از اینکه حلوا از روی حرارت برداشته شد، اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. توجه داشته باشید که حلوا نباید کاملا سرد باشد. روی میز خود فویل بگذارید و حلوا را مطابق تصویر روی آن قرار دهید.

حلوا با شعر

8.
وسط حلوا را با دانه های خرد شده ذرت بریزید و تا بزنید و در فویل بپیچید. سپس فویل را دور آن بپیچید. حلوا یک شب در یخچال بماند تا خودش را بگیرد. حلوا را بعد از خارج کردن از یخچال با چاقوی تیز برش داده و سرو کنید.

سرویس قابلمه GNFey 20 را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا