آشپزی

چطور شاورما مرغ درست کنیم؟


شاورما یا دونر کباب ترکی یکی از غذاهای محبوب ترکی است که در بسیاری از کشورهای دیگر رایج شده است. شاورما گوشت بسیار خوشمزه ای است که به سیخ می زند و با حرارت ملایم چند ساعت تفت می دهد. مقدار پخته شده این کباب کم کم ریز شده و سرو می شود. گوشت بره، گاو، گوشت گاو، گوشت گاو، مرغ و بوقلمون اغلب برای تهیه شاورما استفاده می شود. قبل از برداشتن گوشت، آن را بسیار خوشمزه کنید. طرز طبخ لذیذ و طعم گوشت کبابی باعث شده که دونر کباب طرفدارانش را سرگرم کند. از بین انواع دونر، شاورما مرغ در میان برخی محبوبیت بیشتری دارد زیرا نسبت به گوشت قرمز چرب کمتری دارد. شاید فکر کنید طرز تهیه دونر کباب نیاز به مهارت خاصی دارد، اما در واقع طرز تهیه شاورما بسیار ساده است و می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه ساندویچ شاورما مرغ خوشمزه را در خانه با استفاده از ادویه به شما آموزش می دهد.

طرز تهیه شاورما مرغ

مواد لازم برای شاورما مرغ

  • سینه یا فیله مرغ: 500 گرم
  • ماست: 8 قاشق غذاخوری
  • سیر خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 4 قاشق چایخوری
  • سیر خرد شده: 4 حبه
  • آب پرتقال تازه: 1 لیتر
  • ارده: 2 قاشق چایخوری
  • فلفل، زیره، فلفل قرمز، فلفل سیر، نمک، زنجبیل و فلفل سیاه در صورت نیاز
  • نان لواش یا نان پیتا در صورت نیاز

مواد لازم برای شاورما مرغ را از ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه شاورما مرغ (دستور پخت کباب خانگی)

سینه مرغ

1.
فیله یا سینه را نازک برش دهید.

شاورما لبنانی

.
تکه های مرغ خرد شده را در یک کاسه کوچک بریزید، 3 قاشق غذاخوری ماست، نصف سیر خرد شده، روغن زیتون، نصف آب لیمو، زیره، پاپریکا، زنجبیل، نمک، فلفل قرمز یا سیاه و پودر سیر را اضافه کنید و مخلوط کنید. مرغ را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ادویه ها به خوبی با مرغ هماهنگ شوند و مرغ مزه دار شود.

طرز تهیه شاورما خانگی

3.
بعد از حداقل یک ساعت کف تابه را با قلم مو بکشید و وقتی تابه کاملا داغ شد تکه های چوب را داخل آن قرار دهید. حرارت تابه را زیاد کنید تا مرغ زود بپزد و آب آن خارج نشود. وقتی مرغ به آرامی پخته شد، آب میانی آن خارج شده و در نتیجه سفت و خشک می شود.

چگونه صاحبخانه بسازیم

4.
وقتی یک طرف مرغ پخت، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته شود.

طرز تهیه دونر کباب

5.
فیله را از ماهیتابه خارج کرده و به اندازه دلخواه برش دهید.

طرز تهیه سس شاورما

6.
برای تهیه سس شاورما، سیر و ماست باقیمانده را با نمک، فلفل سیاه و آبلیمو مخلوط کنید.

طرز تهیه دونر کباب مرغ

7.
یک قرص نان پهن کنید و کمی سس روی آن قرار دهید. سپس مانند تصویر فیله، پیاز خرد شده، ترشی و سیب زمینی سرخ شده را در مرکز قرار دهید.

ساندویچ شاورما

8.
کف تابه را با کمی روغن چرب کنید و ساندویچ شاورما را روی آن قرار دهید. می توانید ساندویچ ها را با قرار دادن اجسام سنگین مانند کاسه های بزرگ فشار دهید تا بهتر حمام کنید.

وقتی یک طرف ساندویچ پخت، آن ها را تکرار کنید تا طرف دیگر آن نیز جدا شود.

سرویس قابلمه GNFey 20 را از ای بی سی مگخریداری کنید
سرویس چاقو 7 تکه وینر را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا