آشپزی

چطور نان سیمیت درست کنیم؟


نان سیمیت نانی است که با نان تست کنجد درست می شود که امروزه در بسیاری از کافی شاپ ها و شیرینی فروشی های تهران و شهرستان ها یافت می شود. سیمیت یک نان اصیل ترکی است که قدمت آن به قرن شانزدهم در ترکیه بازمی گردد. نان سیمیت در بسیاری از کشورها تهیه می شود و در بین اکثر مردم محبوب و محبوب شده است. در ایالات متحده به آن بیگل ترکی می گویند، اما در کشورهای دیگر به آن نان سیمیت می گویند. نان سیمیت را می توان به تنهایی یا با پنیر، سبزیجات یا میوه سرو کرد. با ما در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا با طرز تهیه نان ترکی سامی مشابه نان های موجود در خیابان های استانبول آشنا شوید.

طرز تهیه نان سیمیت

مواد لازم نان سیمیت

  • آرد نان: 2.5 عدد
  • آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر گرم: 1 فنجان
  • آرد فوری: 1 قاشق چایخوری
  • آب روغن: یک چهارم دوز
  • آب: 1 فنجان
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • آب انگور: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک: 2 قاشق غذاخوری
  • کنجد: 1 وعده

مواد اولیه نان سیمیت را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه نان سیمیت

نان سیمیت در مشهد

1.
برای شروع، بلافاصله شیر گرم را با روغن، شکر و آرد مخلوط کنید. در ظرفی بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد.

آرد خوب

.
از حرارت خمیر میشه فهمید. وقتی خمیر تمام شد آرد و نمک را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر به دست نچسبد. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

کوبا

3.
پس از ورز دادن خمیر، کف و دیواره های یک کاسه بزرگ را کمی چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید. خمیر را روی پارچه پهن کنید یا در ظرف را ببندید و بگذارید یک ساعت در جای گرم بماند و به اندازه تصویر ضخیم شود.

آرد خوب

4.
2 قاشق چایخوری آرد سفید را در تابه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد و بوی خامی آن گرفته شود. سپس شعله را خاموش کنید و شراب و آب را اضافه کنید. مخلوط را کمی هم بزنید و اجازه دهید خنک شود.

نان را بپزید

5.
بعد از یک ساعت خمیر را از ظرف خارج کنید و کمی ورز دهید تا پف کند. سپس به 6 قطعه مساوی تقسیم کنید.

طرز تهیه نان را شبیه سازی کنید

6.
مانند هر تصویر خمیر را با دست به صورت یک لایه نازک روی تخته یا میز تا بزنید و تا کنید و تا کنید. دو سر خمیر را ورز دهید تا به شکل حلقه در بیاید.

نان ترکی

7.
یک پا را به پارافین گرم آغشته کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شود.

بیگل ترکی

8.
دانه های کنجد را در یک کاسه پهن بریزید. بعد از اینکه خمیر را از آب خارج کردید، کنجد را داخل آن بریزید تا کاملا پر شود. کف قالب را با کاغذ روغنی نپوشانید و سیمیت را روی آن قرار دهید. اگر فر شما گازی است دما را روی 180 درجه و اگر فر برقی دارید روی 160 درجه سانتیگراد قرار دهید و 15 یا 20 دقیقه صبر کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا