آشپزی

چطور کیک تولد خانگی درست کنیم؟


مهمترین چیز در جشن تولد، شاید بعد از هدیه، کیک تولد است. می توانید با خرید کیک از کیک فروشی کار را آسان تر کنید، اما اگر برای تهیه کیک تولد در خانه وقت بگذارید، بهترین هدیه را به عزیزان خود می دهید. کیک تولدی که خودتان می‌پزید، هر چقدر هم ساده باشد، برای صاحبان تولدی که بزرگ‌ترین و رنگارنگ‌ترین کیک‌ها را ندارند، مهم است. بهترین و گران‌ترین کیک‌فروشی. طرز تهیه کیک تولد اسفنجی خیلی سخت نیست. برای راحتی کار شما، در ساحل روز تولد ای بی سی مگ، در این منطقه آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه کیک تولد خانگی با دانه ذرت و موز و آجیل را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک تولد

مواد لازم برای یک کیک تولد ساده

  • آرد سفید سه صفر: 1.5 پیمانه
  • تخم مرغ: 6 مثقال
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری مربا
  • شکر مسموم یا شکر مسموم: سه ​​چهارم دوز
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • آب جوش: 5 قاشق غذاخوری
  • کرم رنگ
  • موز و بادام زمینی برای داخل کیک

خرید لوازم کیک تولد در ای بی سی مگ

طرز تهیه کیک تولد در خانه

تخم مرغ

1.
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. وقتی زرده ها را از سفیده ها جدا کردید، فر را روی حرارت قرار دهید.

نکات: توصیه می‌شود در آخرین لحظه تخم‌مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید، زیرا وقتی تخم‌مرغ‌ها سرد هستند، زرده و سفیده آن راحت‌تر از هم جدا می‌شود.

سفیده تخم مرغ

.
ابتدا پوسته تخم مرغ را بزنید. سفیده ها را بزنید تا پف کند و وقتی قابلمه را برگردانید بیرون نیاید. سپس نصف پیمانه وانیل و 2 قاشق غذاخوری شکر را به سفیده ها اضافه کنید و کمی هم بزنید و بلافاصله غذا را به یخچال منتقل کنید.

نکات: مواظب باشید ابتدا سفیده ها را در حالی که سر همزن تمیز است بزنید. چون نباید حتی کمی داخل زرده تخم مرغ برود.

تخم مرغ و آرد

3.
زرده های تخم مرغ را با بقیه وانیل و پودر قند هم بزنید تا کرم رنگ و کمی کشدار شود.

نکات: سرعت حرکت در تهیه کیک اسفنجی بسیار مهم است; زیرا اگر زمان زیادی را صرف تهیه مواد دیگر کنید، سفیده تخم مرغ در یخچال آب می شود.

همزن

4.
وقتی زرده کاملا کرم رنگ شد، آب جوش را به آرامی اضافه کنید و زرده را مرتب هم بزنید تا زرده بسته نشود و بیشتر پف نکند.

کیک اسفنجی

5.
در این مرحله آرد و آرد را 3 بار الک کنید و سپس در مرحله 3 زرده تخم مرغ را اضافه کنید و به آرامی با کفگیر مواد را تکرار کنید تا سفیده ها خواب نشوند. نحوه هم زدن مواد در این فرآیند بسیار مهم است و باید صاف و یکدست باشد.

دستور کیک سونووم

6.
یک ظرف فر به قطر 20 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر روی کاغذ روغنی چرب نشده قرار دهید. یخ را به آرامی داخل قالب بریزید. مراقب باشید به هیچ وجه دیوارهای قالب گیری شده را مالش ندهید.

قالب را به آرامی و بدون تاثیر در فر قرار دهید. اگر فر شما گازی است، دما را روی 180 درجه و اگر برقی است روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 45 تا 60 دقیقه بپزد.

چگونه یک کیک تولد ساده درست کنیم

7.
وقتی کیک اسفنجی پخت، آن را از فر خارج کرده و به مدت 3 یا 4 ساعت در دمای محیط قرار دهید. سپس با سیم تکرار کنید و به آرامی به صورت افقی برش دهید.

طرز تهیه کیک تولد

8.
کیک خامه ای را طبق دستور روی بسته آماده کنید. با استفاده از فر روی ظرف پخت کمی خامه بریزید و یکی از لایه های کیک را روی آن قرار دهید تا به ظرف پخت بچسبد.

شکر یا شیر را به کیک اضافه کنید و خامه، شکلات، موز و مغزها را اضافه کنید. این کار را تا رسیدن به آخرین لایه تکرار کنید. در نهایت کل کیک را با خامه بپوشانید.

بهترین راه برای پوشاندن شکل کیک با خامه استفاده از وردنه است. به این ترتیب دست های شما ثابت می شود و کیک را زیر دست می غلتانید تا خامه به شکل کیک پخش شود.

در آخر به دلخواه روی کیک را با سس شکلاتی، میوه ای یا خامه ای تزئین کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا