آشپزی

چطور چیز کیک نیویورکی درست کنیم؟


ما کیک نیویورک را با بافت نرم، شیرین و مشابه آن می شناسیم. یک دسر شیرین و خوش طعم که روی آن پودر بیسکویت ریخته شده و سرد سرو می شود. همانطور که از نامش پیداست، پنیر ماده اصلی این دسر خوشمزه است. اغلب در این دسر از پنیر تازه استفاده می شود و خامه سفید و خامه ترش به پنیر اضافه می شود تا طعم بهتری به آن بدهد. اقلام کیک در دسته تارت ها قرار می گیرند و به طور کلی دو نوع وجود دارد. چیزهای کیک یخچال و مواد نان که باید در فر گذاشته شوند. قدمت این کیک به قرن پنجم قبل از میلاد برمی گردد. در آن زمان کتابی به نام “هنر پخت کیک” وجود داشت که در مورد نحوه پخت کیک های مختلف نوشته شده بود. در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه کیک معروف و محبوب نیویورکی را به شما آموزش می دهد تا بتوانید این دسر خوشمزه را درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای اقلام کیک

مواد لازم برای چیزهای کیک نیویورک

  • بیسکویت ساده (مادر، کت و یا دسته طلایی): 220 گرم
  • دیبرا: 100 گرم
  • خامه: 200 گرم
  • شیر خامه یا پنیر: 400 گرم
  • ماست یا خامه ترش: 150 گرم
  • شکر: سه چهارم لیوان معادل 200 گرم است
  • ذرت: 2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: 3 مثقال
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • علف لیمو: 1 قاشق چایخوری

مواد اولیه کیک نیویورکی را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه کیک نیویورکی

بیسکویت مخلوط

1.
برای شروع، بیسکویت ها را در مخلوط کن کاملا چرخ کنید. اگر میکسر ندارید، می توانید از آسیاب یا کف شیشه ای استفاده کنید.

مخلوط کن

.
در همان کتری کره را روی بخار آب بپاشید. کره و دارچین آب شده را داخل بیسکویت بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

الگوی کمربند

3.
مخلوط بیسکویت، کره و دارچین را در انتهای یک سینی فر به قطر 20 تا 23 سانتی متر بریزید و با پشت قاشق له کنید. سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

خامه ترش

4.
با استفاده از مخلوط کن یا مخلوط کن پنیر و شکر را مخلوط کنید. سپس خامه و ماست (یا خامه ترش) را داخل آن بریزید و دوباره مخلوط کنید.

چیز کیک نیویورک

5.
وقتی پنیر، شکر، خامه و ماست با هم ترکیب شدند، تخم‌مرغ‌ها را با وانیل می‌پاشیم.

همزن

6.
پوست پرتقال و نشاسته ذرت را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

دستور العمل کیک نیویورک

7.
قالب را از یخچال خارج کرده و از بیرون با 3 لایه فویل روی قالب را بپوشانید. همچنین می توانید دیوار داخلی را با روغن چرب کرده و مطابق شکل با کاغذ روغنی نپوشانید.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه گرم کنید و بگذارید خنک شود. کیک را در قالب بریزید.

کیک پنیر

8.
در آخر یک ظرف بزرگ که می توان در فر قرار داد آماده کرده و قالب چیزکیک را داخل آن قرار دهید. آب جوش را در ظرف بیرونی می ریزند تا یک سوم سطح قالب در آب باشد.

وقتی فر گازی دارید روی 170 درجه و اگر فر برقی دارید روی 150 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 30 یا 40 دقیقه بپزد. وقتی پنیر طلایی شد فر را خاموش کنید و بگذارید کیک یک ساعت در فر بماند و از فر خارج کنید. وقتی کیک به دمای محیط رسید، آن را به یخچال منتقل کنید و حداقل 4 ساعت بگذارید بماند.

نکات: وقتی کیک را از فر خارج می کنید، ممکن است مرکز آن کمی شل به نظر برسد، اما این طبیعی است و جای نگرانی نیست. مواد کیک وقتی در یخچال قرار می گیرند سفت می شوند.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا