تکنولوژی

چه عواملی باعث تاری دید میشود؟

آیا تاری دید از عوارض واکسن است ؟

برای درمان تاری دید چه بخوریم؟

وجود یک لخته در عروق خونی چشم می تواند خونرسانی به شبکیه چشم، عصب بینایی و یا مغز را مسدود کند. بیماران مبتلا به این نوع لخته معمولا افراد دارای سابقه سکته قلبی و مغزی هستند و یا افرادی مستعد سکته. از سایر شرایط بالینی که می توانند منجر به چنین عارضه ای شود می توان به التهاب عروق خونی، پارگی شبکیه و یا التهاب عصب بینایی اشاره کرد.

علت های سکته:

همان عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند دیابت، فشار خون بالا و سیگار هچنین می توانند باعث ایجاد سکته شوند. عصب بینایی و شبکیه چشم نسبت به کاهش جریان خون بسیار حساس اند. حتی یک کاهش جزئی در این جریان خون می تواند باعث تغییر بینایی شود.

چه اقداماتی لازم است؟

به محض احساس این گونه علائم مراجعه به پزشک ضروری است، مخصوصا اگر فرد در شرایط پر تنش و تحت استرس باشد. ازدحام چراغ های چشمک زن و لکه های شناور در منطقه دید.

دیدن لکه های شناور علائمی هستند که همه ما تجربه کرده ایم. این اتفاق زمانی می افتد که ماده شفاف داخل چشم، رشته ای از سلول ها را ترشح می کند که به طور محدودی دیده می شود. دیدن گاه به گاه این علامت ها بی ضرر است. اما دیدن مکرر اجسام شناور (مگس پران چشم) و چراغ های چشمک زن (جرقه چشمی) می تواند نشانه پارگی یا جداشدگی در حال گسترش شبکیه باشد که در صورت عدم درمان سریع، از دست دادن بینایی و کوری حتمی خواهد بود.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا