تکنولوژیبرترین های کسب وکار ایرانی

بهترین ترمز دوچرخه کورسی در بازار ایران

همان طور که می دانید دوچرخه سالیان دراز است که به عنوان یک وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این که یک ورزش سالم بوده و برای سلامتی شما مفید است، یک وسیله برای کاهش آلودگی می باشد.

دوچرخه مانند سایر وسایل از قطعات مختلفی تشکیل شده است، یکی از قطعات مهم و اساسی برای هر دوچرخه ترمز آن است که موجب می شود شما به راحتی بتوانید دوچرخه را کنترل کنید.

چرخ های دوچرخه در زمان حرکت دارای انرژی جنبشی زیادی هستند و در زمان حرکت ترمز دوچرخه می تواند  این انرژی جنبشی را به انرژی حرارتی تبدیل کند، بنابراین این انرژی حرارتی به تمامی قسمت های دوچرخه منتقل می شود.

بنابراین برای این که بتوانید این انرژی را به راحتی کنترل کنید روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن ها این است که دو اهرم در لبه طوقه چرخ دوچرخه قرار بگیرد تا موجب کنترل انرژی جنبشی شود.

همان طورر که می دانید انواع مختلف دوچرخه در بازار وجود دارد و هر کدام از انواع دوچرخه دارای ترمزهای متفاوتی هستند، ما در این مقاله می خواهیم بهترین نوع ترمز دوچرخه برای دوچرخه های کورسی را به شما معرفی کنیم.

انواع ترمز دوچرخه برای دوچرخه کورسی

ترمزها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از ترمزهای طوقه ای و ترمزهای دیسکی.

 ترمزهای طوقه ای دوچرخه

در ترمزهای طوقه ای دو لقمه پلاستیکی را روی طوقه قرار داده اند که با فشردن کابل ، موجب می شود طوقه نتواند حرکت کند. این نوع ترمزها به دو دسته کالیپر و کانتیلیور تقسیم می شوند.

کالیپر

ترمزهای کالیپر به عنوان یک واحد مستقل بر روی دوچرخه تعبیه شده است که توسط یک پیچ مرکزی به دو شاخ جلو متصل می شود. ترمزهای کالیپر نسبت به سایر ترمزها کوچک هستند و فضای کمی را می گیرند.

وزن ترمزهای کالیپر سبک بوده و به راحتی می توانید آن را تنظیم کنید. اما یکی از معایب این نوع ترمزها این است که این ترمزها در محیط های مربوط و دارای گل و لای نمی توانند خوب عمل کنند. این ترمزها نسبت به سایر ترمزها ارزان تر می باشند.

U – Brakes

این نوع ترمزها نیز مانند نمونه قبلی یک واحد مستقل می باشند و تفاوت آن ها در محل جایگیری اهرم ها بر روی دوچرخه می باشد. ترمزهای کالیپر، اهرم به وسیله یک پیچ مرکزی به دو شاخ جلو وصل شده ام در ترمزهای یو بریک هر اهرم به وسیله یک پیچ جدا به تنه دوچرخه متصل شده، از این ترمزها معمولا در دوچرخه های BMX بکار می رود.

کانتیلیور

این نوع ترمزها دارای دو بازوی مستقل بوده که در دو طرف دوچرخه نصب می شود . این نوع ترمزها نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه بهترین های آن ها را به شما معرفی می کنیم.

ترمز v – brake

 این نوع ترمزها دارای دو اهرم است که به صورت جدا از هم قرار دارد، روی هر کدام از این اهرم ها قسمتی برای اتصال پدهای ترمز وجود دارد. محل نصب این اهرم ها در قسمت دو شاخ جلوی بدنه دوچرخه می باشد.

Mini – V Brakes

این ترمزها نیز برای دوچرخه های BMX ساخته شده اند و در واقع عملکردی شبیه به ترمزهای ویبریک دارند  با این تفاوت که اهرم های کوچک تری دارند.

X – Brakes

این ترمزها نیز تقریبا مشابه های ترمزهای ویبریک هستند، عملکرد این ترمزها به این صورت است که دو محور ترمز به صورت متقاطع توسط یک کابل به هم متصل شده است دقیقا شبیه به حرف x.

ترمزهای دیسکی دوچرخه

ترمزهای دیسکی که در دوچرخه ها استفاده می شود در واقع شبیه به ترمزهای هست که بر روی ماشین و موتور تعبیه شده است.

این ترمزها دارای یک صفحه به نام روتور بوده که در مرکز چرخ ها نصب می شود و در میان پدهایی قرار می گیرد. وجود این پدها موجب می شود که در زمان ترمزگیری پدها به روتور بچسبند و این امر موجب کاهش سرعت می شود.

ترمزهای دیسکی خود دارای انواع مختلفی می باشند که عبارت اند از ترمزهای دیسکی – مکانیکی و دیسکی – هیدرولیکی.

ترمزهای دیسکی مکانیکی

انتقال نیرو در ترمزهای دیسکی – مکانیکی توسط کابل به لنت ها صورت می گیرد. این نوع ترمزها نسبت به ترمزهای هیدرولیکی ساده تر هستند و قیمت آن ها نیز کمتر است.

و از معایب این نوع ترمز می توان به عملکرد ضعیف آن ها در هوای برفی و بارانی اشاره کرد و مزایای این ترمز، ادامه کار و عملکرد آن ها در زمان تاب داشتن طوقه و جا به جایی کم اهرم ترمز می باشد.

همچنین باید گفت تعمیر این ترمز نیازمند تخصص کافی است و ترمز گیری با آن به نیروی زیادی نیاز دارد و همچنین ممکن است دچار پارگی و یا زنگ زدگی شود.

ترمزهای دیسکی – هیدرولیکی

یکی از پیشرفته ترین ترمزهای موجود در دنیا ترمزهای دیسکی – هیدرولیکی هستند، از این ترمزها معمولا در دوچرخه های حرفه ای استفاده می شود. این ترمزها دارای عملکردی قوی در ترمز گیری می باشند.

در این ترمزها اگر طوقه تاب داشته باشد مشکلی به وجود نمی آید و به راحتی عمل ی کند و همچنین جا به جایی اهرم در این نوع ترمز کم است. این ترمزها در هوای بارانی و برفی به خوبی عمل می کنند.

اما باید گفت که دوچرخه های که به ترمز هیدرولیکی مجهز هستند نسبت به سایر دوچرخه ها قیمت بالاتری دارند و مانند نمونه قبلی تعمیر آن ها نیاز به تخصص دارد.

معمولا افرادی که دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای دنبال می کنند، دوچرخه هایی را خریداری می کنند که مجهز به این ترمزها باشند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا