هنر و سینما

چرا کوئنتین تارانتینو می‌خواهد بعد از ۱۰ فیلم بازنشسته شود؟


کوئنتین تارانتینو علناً اعلام کرده است که قصد دارد پس از ساخت دهمین فیلمش بازنشسته شود ، اما چرا او چنین تصمیمی گرفت و بعد از دهمین فیلمش ادامه نداد؟

کوئنتین تارانتینو به دلیل قصه گویی و شیوه بینایی منحصر به فردش و همچنین خشونت شدید در فیلم که به محبوبیت زیادی دست یافته و بخشی از داستانی است که او می خواست به یکی از معتبرترین فیلمسازان صنعت فیلم تبدیل شود. به

حرفه تارانتینو به عنوان فیلمساز در سال 1992 با فیلم جنایی Reservoir Dogs آغاز شد که او را با انواع سبک های نگارش و شخصیت فیلم های آینده آشنا کرد. سگ کوچک توسط منتقدان و بینندگان به عنوان یک فیلم کلاسیک مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال ، شاهکار اصلی او دو سال بعد با فیلم Pulp Fiction ظاهر شد ، فیلمی جنایی که در روایتی غیر خطی روایت می شود.

از آن زمان ، تارانتینو کارهای مختلفی انجام داده است مانند مبارزه با بیل را بکش و وست با جانگو Unchained ، و حتی قصه گویی با Inglourious Basterds و حتی قبلاً در هالیوود (روزی روزگاری در هالیوود) او روایت می کرد ، اما همیشه قصد نداشت ساخت بیش از 10 فیلم

کوئنتین تارانتینو

گفتن اینکه وقتی تارانتینو به پروژه دهم رسید ، چیز جدیدی نیست ، زیرا او هر بار که یک فیلم جدید را اعلام و تبلیغ می کند ، این ایده را مطرح می کند. به همین دلیل ، این موضوع بارها مورد سوال قرار گرفته و به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای جلب توجه و پیش بینی پروژه های آینده آن مورد بحث قرار گرفته است. در حالی که این امر به جلب توجه بیشتر کمک کرده است ، تارانتینو قبلاً دلایل وقفه بعد از پروژه دهم را بیان کرده و گفته است که مسائل استقامت و جاودانگی در حال بحث است. تارانتینو به آنچه می خواست به عنوان میراثی در صنعت فیلم باقی بماند رحم نکرد و به عنوان مدیر گروه ، نمی خواست کار و حرفه او مانند بسیاری از کارگردانان دیگر باشد. به نظر او ، کیفیت زمان مدیران رو به وخامت است. بنابراین او می خواهد در حالی که هنوز در سطح بالایی است بازنشسته شود و 10 فیلم را عدد خوبی برای رسیدن به این هدف می داند. در مصاحبه ای با پادکست فیلم ، تارانتینو با جزئیات توضیح داد که اکثر کارگردانان در آخرین فیلم خود واقعاً بد عمل می کنند و خوب است که فیلمی با پایان آشنا بسازند ، اما پایان کار خود با “یک فیلم خوب سرگرم کننده است”.

تارانتینو حتی به شوخی گفت که باید کار خود را با یک فیلم یک روزه در هالیوود به پایان برساند و مطمئن شود که آخرین فیلمش مورد توجه کافی قرار می گیرد ، اما مطمئنا ایده های زیادی برای به اشتراک گذاشتن با دوستداران سینما دارد. این یک کارگردان محبوب است. دهمین و آخرین پروژه تارانتینو می تواند یک مجموعه پیشتازان فضا باشد و دومین فیلم او تنها نباشد (اولین فیلمی که او به طور کامل نساخت ، جکی براون بود ، بر اساس داستانی که پان پانچ در سال 1992 نوشت). تونگا). اگرچه او در مورد Star Trek تصمیم گرفت و قصد نوشتن و کارگردانی آن را داشت ، موانع زیادی بر سر راه او قرار گرفت ، از جمله عدم وجود عوامل Star Trek و پروژه خود تارانتینو. به نظر می رسد که او دیگر در اجرای آن دخیل نیست و اگرچه این پروژه از همه نظر پیشرفت زیادی داشته است ، اما احتمالاً یکی از فیلم های پیشتازان فضا دهمین و آخرین کار او خواهد بود و ممکن است ساخت این فیلم به طول انجامد. ترک نکن

کوئنتین تارانتینو

همچنین ، با ساخت 10 فیلم ، تارانتینو می خواهد 10 فیلم با کیفیت ماندگار خلق کند که می توان در سالهای آینده درباره آنها صحبت کرد. او در یک مقطع گفت که هر فیلمی در آن به نوعی بخشی از دنیایی است که به دو قسمت تقسیم شده است. با این اوصاف ، به نظر می رسد تارانتینو به بهترین هدف خود برای ساخت فیلمی دست یافته است که مورد استقبال منتقدان و بینندگان قرار گرفت و همه آنها کیفیت یکسانی را حفظ کردند (به جز اثبات مرگ که ضعیف ترین است). فیلم شناخته شده است). با این حال ، ذکر شده است که تارانتینو 10 فیلم ساخته است ، اما او تصمیم گرفت هر دو طرف صورتحساب را بکشد.

البته ، هیچ قطعیتی وجود ندارد و اگر داستانی وجود داشته باشد که او واقعاً پس از فیلم دهم می خواهد و متناسب با دنیای سینمای اوست ، می تواند نظر خود را تغییر دهد و بازگشت او به فیلمسازی به هیچ وجه نمی تواند حتی پس از دهم فیلم رد می شود. در مصاحبه ای با مجله ای در سال 2016 ، او گفت که اگر داستانی جدید و متفاوت برای گفتن دارد ، آن را یک داستان مستقل می داند و بخشی از ارزش 10 فیلمش نیست ، زیرا واقعاً او عاشق صداقت نیست. شما مجموعه را کاهش می دهید. کوئنتین تارانتینو که می داند روزی هالیوود نهمین فیلمی است که ساخته می شود ، هنوز جای دیگری برای فیلم های دیگر دارد. با این حال ، ممکن است مدتی طول بکشد تا او تصمیم بگیرد که می خواهد از چه چیزی فیلمبرداری کند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا